י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האם גנץ משקר

'כחול לבן' תשב בממשלת נתניהו או לא תשב?

לאחר שאמש נחשפו הקלטות שהביכו את גנץ וסתרו את הצהרתו הגלויה שלא ישב עם נתניהו - גנץ מנסה להסביר: "הדברים בהקלטה נאמרו לפני שנחשפו במלואם פרטי כתבי האישום החמורים נגד נתניהו" • אלא שזה לא ממש מסתדר מבחינת הסדר הכרונולוגי • אז האם גנץ משקר?

'כחול לבן' תשב בממשלת נתניהו או לא תשב?
בני גנץ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

לאחר שהוקלט אמש (שני) אומר כי הוא לא פוסל ישיבה עם נתניהו, הבוקר מיהר בני גנץ להבהיר כי הדברים נאמרו קודם פרסום כתב החשדות נגד ראש הממשלה.

מטעמו נמסר: "הדברים בהקלטה נאמרו לפני שנחשפו במלואם פרטי כתבי האישום החמורים נגד נתניהו; ובוודאי לפני שהתברר שקיבל 16 מיליון שקל בעסקה סיבובית על הצוללות ושיקר לציבור בנושאים ביטחוניים חמורים".

"אני אומר, לא בהקלטה אנונימית, אלא בגלוי ובקולי: לא אשב עם נתניהו בממשלה!", מבהיר גנץ; אולם הדברים שמסר בהודעה הבוקר לא מסתדרים עם הטיעון שלו, מאחר ובאותה הקלטה נשמע גנץ מתייחס להצהרה התקשורתית שמסר כשעה לאחר פרסום ההמלצות.

"בחרתי את צמד המילים 'בסיטואציה שנוצרה', בשביל לא עד הסוף לסגור את הדלת ולנעול אותה, היא תהיה סגורה, לא נעולה", כך נשמע גנץ בהקלטה שנחשפה. אלא שצמד המילים הללו, 'בסיטואציה שנוצרה', הופיע בנאום שנשא לאחר פרסום המלצות היועמ"ש.

מי שניצל את ההזדמנות לתוקף את מפלגת 'כחול לבן' הם הסיעה השכנה, מפלגת 'העבודה', שכינו את מעשיו של גנץ "זגזוג" ואמרו כי, "כפי שנחשף אמש, גנץ אומר בקולו, בצורה ברורה, שהוא מתכוון לשבת בממשלה של נתניהו".

בעבודה ציינו עוד ש"כחול לבן זו מפלגת ימין שלוקחת את קולות מחנה המרכז-שמאל ותיתן אותם לממשלת נתניהו. בני, באנו להחליף את נתניהו - לא לשבת בממשלה של נתניהו. חוזרים לדרך - חוזרים לעבודה".

בתגובה לדברים, בימין החדש הגיבו: ״גנץ זוחל לממשלת נתניהו כמו שזחל מול החמאס. כפי שאמרנו מזמן, דקה לאחר הבחירות יזחל גנץ לתוך ממשלת נתניהו על מגש ״תכנית המאה של טראמפ״.

"עכשיו זה ברור: או שקד ובנט, מהפכת בג״צ וניצחון על חמאס, או ממשלת שמאל רכרוכית של ביבי-לפיד-גנץ עם לפיד שר משפטים וגנץ בביטחון״.

בני גנץ בנימין נתניהו ממשלת נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד