י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יכל להיגמר באסון כבד

בגלל סוללות ריקות: הבית כולו עלה בלהבות; "נס פורים למשפחה"

יכל להיגמר באסון: בשכונת מעלות דפנה בירושלים פרצה הבוקר שריפה בדירה פרטית שגרמה לנזק משמעותי • הנס: המשפחה שמתגוררת בדירה, הורים ושמונה ילדים, עשתה את הלילה בבית הסבתא • הקצין שפיקד על האירוע: "שמחים שזה נגמר ללא נפגעים; נס פורים למשפחה"

בגלל סוללות ריקות: הבית כולו עלה בלהבות; "נס פורים למשפחה"
זירת השריפה בירושלים צילום: באדיבות המצלם

בשכונת מעלות דפנה בירושלים, פרצה הבוקר שריפה בדירה פרטית - בזמן שהדיירים לא עשו את הלילה בבית, הם לא נפגעו אך לדירה נגרם נזק משמעותי.

השריפה פרצה בשעת בוקר מוקדמת ברחוב מקווה ישראל, וצוותי כבאות והצלה ירושלים שהגיעו למקום השיגו תוך זמן קצר שליטה על השריפה שפרצה בדירה.

מספר ילדים שמתגוררים בדירות סמוכות חולצו על ידי הוריהם כשהם עדיין לבושים בפיגמות מהמיטות, וזאת מחשש לפגיעה משאיפת עשן או חמור מכך התפשטות האש. צוותי מד"א שהוזעקו למקום איבטחו את עבודתם הכבאים ובחסדי שמיים לא היו נפגעים.

מחקירה של חוקרי כבאות והצלה לישראל, כך נמסר ל'בחדרי חרדים', השריפה החלה מאחורי דלת הבית, ככל הנראה בעקבות איסוף צעצועים ישנים בשקיות ואיכסונם ביחד, עם מספר רב של סוללות ישנות. בשלב מסויים, נוצר מגע בין קטבי הסוללות דבר שגרם לניצוצות, חום והתלקחות שקיות הצעצועים שהונחו בכניסה לבית.

בענף הסברה והדרכת אוכלוסיה של כבאות והצלה לישראל מזכירים לציבור כי יש להימנע מהנחת סוללות רבות ביחד, אפילו אם הן סוללות ישנות, שאריות האנרגיה שעדיין אצורות בסוללות, יכולות לגרום לחימום הסוללות והצתתן.

בנוסף, יש להקפיד ולהימנע, מהנחת מספר סוללות ביחד, בסמוך לבדים וחומרים דליקים. את הסוללות בסיום השימוש בהן, יש להניח במקום בטוח, ובהזדמנות הראשונה, יש להשליך אותן למתקן למיחזור סוללות.

רב-רשף אלי אדרי, קצין כבאות והצלה שפיקד על האירוע סיפר כי "ההורים ושמונת ילדיהם, ישנו הלילה אצל הסבתא, ומכיוון שמוקד האש היה בכניסה לבית והלהבות והעשן חסמו את דרך המילוט, אלמלא הם היו ישנים אצל הסבתא, כנראה שהם היו נלכדים בדירה הבוערת. אנחנו שמחים ששריפה זאת נגמרה ללא נפגעים ועם נס פורים למשפחה".

שריפה דירה ירושלים דיירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד