כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

"ציפי או ביבי? אין הבדל" • ראיון עם ח"כ מיכאל בן ארי

מופתעים מתמיכת 'האיחוד הלאומי' בעמדה החרדית בחוק טל? לח"כ בן ארי זה ברור מאליו: פרצופם של אויבי החרדים - נחשף • קו מדיני? בפועל, ירושלים מחולקת מזמן • ראיון נוקב

"אנחנו יודעים מה-זה גמרא". ח"כ בן ארי
"אנחנו יודעים מה-זה גמרא". ח"כ בן ארי





זו אינה הפעם הראשונה בה ח"כ מיכאל בן ארי מתראיין באתר 'בחדרי חרדים'. אבל הפעם, יותר מתמיד, הצליח להפתיע אותי במתן הגיבוי החד משמעי לציבור החרדי בכל הנוגע לחוק טל.

למה הפתיע? כי דווקא הציבור הדתי לאומי הוא הציבור היוצא ל'קרבי' בהמוניו, וכשמדברים בשם "האמא ששולחת ילד בגיל 18 להסתכן בצבא", מדברים בדרך כלל על ציבור המתנחלים, הדתיים לאומים והחרד"לים. אלא שמי שמדבר בשמם עושה זאת על גבם בלי לבקש את הסכמתם. צריך לשמוע את דעתו של ח"כ בן ארי כדי להבין שאם לא שונאים את החרדים לא 'מחפשים' את האמהות שלהם, שלא שולחות את הילדים להסתכן.

• ח"כ בן ארי, הייתי מצפה שדווקא אתם 'תכעסו' עלינו החרדים שלא שולחים את הילדים לצבא. והנה דווקא 'האיחוד הלאומי' הוא זה שמגן עלינו בכנסת ובכלל...

"האיחוד הלאומי מורכב מאנשים שיודעים מה ערכו של בית המדרש, מה ערכו של דף גמרא, שאם אנחנו נלך לצבא והם מאחורינו לומדים רש"י ראשונים תוספות... אם בבית המדרש לא יישמע קול תורה, במיר, בישיבות החסידיות למיניהם לחיילים לא יהיה בשביל מה להילחם לא יהיה מה שילכד אותם.

"אנחנו מבינים שהתורה היא מקום המלחמה העיקרי, היא המקום שממנו יונקים את הכוחות. יחד עם זה אנחנו אומרים שמי שלא לומד רצוי שיתגייס ושיהיו תנאים לכך שיוכל להתגייס ולשמור על אורח חייו".

• ובזה הממשלה לא משקיעה די תקציבים...

"לא רק שלא משקיעה, אלא שלאחרונה אנחנו רואים רדיפה וזה מאד מקומם אותי. יחד עם זה אני אומר שכל הנושא של חוק טל יחשוף את הפרצוף של תוקפי החרדים כי בסופו של דבר אין להם מענה אמיתי לגיוס חרדים לא מבחינת התשלומים ולא מבחינת התנאים בתוך צה"ל וכל העניין הוא לפגוע בתקציבים לישיבות ולדברים אחרים. לכן "אל תירא ישראל", אל תראו אחי ורעי לומדי התורה "כי עמנו ק-ל". ניסו להתנכל רעים ורבים, אך אף אחד לא יכול לתורה. לא בייניש לא ציפי לבני ולא אף אחד אחר יצליחו לפגוע בתורה, כי אם יפגעו בתורה יפגעו בעם ישראל ובזה אנחנו בלב אחד".

"עם חב"ד אני מסודר"

• אם לא הייתי יודעת שאתה אומר את הדברים מכל הלב הייתי חושבת שאתה עושה כאן קמפיין בחירות של 'חרדים, בואו תצביעו לי...'

"לא, אני לא אומר לחרדים 'בואו תצביעו לי', אני אומר את זה בישיבות החרדיות ללכת 'ככל אשר יורוך'. אבל אני בהחלט אומר לאלו שמצביעים למפלגות כמו ישראל ביתנו או הליכוד, להצאם אתם כבר מצביעים למפלגות חילוניות עדיף שתצביעו למפלגה שהיא גם חרדית וגם לאומית, תצביעו ל'איחוד הלאומי'. להצביע לליכוד, להצביע למפלגות לאומיות, זה לפגוע בתורה לכן תתמכו בנו כדי שאנחנו נוכל להילחם גם בעד ארץ ישראל וגם בעד התורה".

• בחב"ד, אתה לא צריך אפילו לומר את זה... הם באים אליך אוטומטית...

"חב"ד יש לה את הנאמנות המוחלטת שלה ואת ההוראה של הרבי בדבר שלמות הארץ ושלמות התורה ואנחנו משתדלים לייצג את זה בצורה מאד ברורה. האינטרסים שיש לכל מגזר אצלם זה ברמה אחרת לחלוטין. ראשית, הצו של הרבי שמנחה אותם בדבר שלמות הארץ ואנחנו משתדלים לומר את הקול הזה. אם זה יכול להיות בקואליציה, בלי לפגוע בערכים, נהיה שם, ואם זה צריך להיות באופוזיציה לכל זמן אפשרי נעשה זאת, כי את קול האמת חייבים להשמיע".

• מצד שני, לחב"דיניקים יש פסק אחר של הרבי שאומר שצריך להצביע למפלגה החרדית ביותר. איך אתה מתמודד עם זה? אני יודעת שכ-80% מחב"ד נותנים לכם את קולם...

"אני חושב שגם בזה אנחנו נכללים".

• כלומר, אתה חושב שאתם המפלגה החרדית ביותר?

"אני לא יודע אם הביטוי 'מפלגה חרדית ביותר' ניתן למדידה ובאיזה קנה מידה. אנחנו מחנכים את הילדים שלנו לשמירת תורה ומצווות"...

• אבל יש לכם לפחות נציג אחד שהוא לא...

"כן, אבל האיחוד הלאומי מייצג ציבורים רחבים ביותר, ויחד עם זה אריה אלדד גם בדברים עקרוניים לו מעולם לא יכניס אצבע לא לציבור הדתי לאומי ולא לציבור החרדי, גם בדברים שהם בנפשו".

• זה נכון...ואתה אמרת את השם...

"האיחוד הלאומי מייצג פנורמה רחבה של נאמנים לעם ישראל ולארץ ישראל בלי פשרות ואריה הוא בהחלט אחד מהחבורה".

"התפקיד של מנהלת התיאום: למסור שטחים"

• תגיד, לא עדיף היה שתהיו חלק מהקואליציה הזו? אחרי הכול ירושלים לא חולקה ואין שתי מדינות לשני עמים...והכול רק דיבורים...לא היה עדיף שתהיו בפנים ותקבלו איזה משרד?

"בזה אנחנו נאמנים לדברי הרבי שדיבורים על ארץ ישראל הם פיקוח נפש, עצם הדיבורים. וכאן נאמרו כמה דברים מאד קשים, זו קואליציה שפגעה בארץ ישראל יותר מאי פעם. זו הייתה ממשלה כביכול לאומית, שאמרה לפני הבחירות 'לא תקום מדינה פלשתינאית, ובא ראש ממשלה ודיבר על 'חזון' מדיני. ובפועל, את שטחי B מסר בקדנציה הראשונה שלו, ועכשיו, בפועל, נתניהו, בלי שום הסכם ובלי לקבל כלום, מוסר את שטחי C, שם משתוללת בניה ערבית בחסות מדינות מחו"ל. בעצם נתניהו מקים מדינה פלשתינית. ויום אחד הוא יסיג את הכוחות.

הממשלה הזו היא האסון הכי גדול שקרה לעם ישראל מבחינת הפגיעה בארץ ישראל! ולכן, לא רק שאיני מצטער שלא נכנסנו לקואליציה, אלא שאם היינו נכנסים סביר להניח שאני לא הייתי שם".

• תגיד, הליכודניקים לא מבינים את כל מה שאתה אומר עכשיו? הרי יש ביניהם קבוצה לאומית מאד גדולה.

"הפרקטיקה והפרגמטייה היא ששולטת, אומרים 'עובדה, לא מסרנו כלום'. אבל אני כהיסטוריון יודע שהדברים הולכים אחרי הקולות ולאו דווקא אחרי המעשים. זה שנותנים עוד 50 בתים פה, עוד כמה מיליוני שקלים פה, אבל בפועל אומרים 'אני לא בעל הבית פה', 'הארץ הזו היא אינה ארצי', זה גרוע בעיני. היה עדיף שיאמרו 'זוהי ארצנו, לא ניסוג ממנה, ולא נותנים שקל אחד'. ומה הם עושים? הם קונים את ההתיישבות ביהודה ושומרון בחוקים חסרי משמעות, בכמה שקלים, בכמה עשרות בודדות של בתים, ובפועל אומרים 'אנחנו לא כאן'".

"ישנה מנהלת תיאום וקישור ובראשה אלוף, והדבר היחיד שהם עושים זה למסור ביהודה ושומרון זה למסור את שטחי C לערבים. אין ביטחון ביהודה ושומרון, צה"ל לא עושה למען ביטחונם של היהודים שם, ואני שם שלושה סימני קריאה!!! אני גר ביהודה ושומרון ויודע את העובדות. הפעולה המרכזית שעושה צה"ל ביהודה ושומרון זה שהם מסרו לרשות הפלסטינית ולמנגנוני הביטחון שלה את האבטחה, את הביטחון, והם פועלים להעברת שאר הסמכויות ושאר השטחים תוך כדי פשיעה והפרת חוק בוטה".

• אחד כמו אלקין, למשל, לא רואה את כל זה?

"ישבנו יחד בוועדת חוץ ובטחון לפני שבוע וחצי, הוא שמע את זה, אבל מה הוא יעשה? הוא בסופו של דבר עובד אצל הבוס והבוס שלו אומר למסור את יהודה ושומרון. אז לתת כופתאה פה וכופתאה שם רק עיוורים או כאלו שעוצמים את העיניים ואוטמים את האוזניים ומעדיפים לא מבינים. בסופו של דבר הליכוד מסוכן לארץ ישראל. כפי שהיה גם בעבר. הם החריבו את ישובי חבל ימית, אם הייתה אז מפלגת העבודה בשלטון הם לא היו מחריבים ישוב אחד".

"חטפתי אבנים, המשטרה לא באה"

• אז אתה מעדיף את מפלגת העבודה?

"לא, אחרי שהם סללו להם את הדרך אני כבר לא יודע מה עדיף. ציפי וביבי, שניהם אומרים אותו דבר. וירושלים הרי מחולקת בפועל. הדברים פשוטים וברורים, אין אכיפת חוק לא בכפר עקב ולא בסמיכות להר הצופים או באסוויאה. למרות שזה שטחים ברורים של ירושלים בלי שום שאלה, הערבים עושים מה שהם רוצים. המשטרה לא נכנסת לשם. אני חטפתי אבנים לפני שלושה ארבעה חודשים והמשטרה לא נכנסת לשם".

"אין הבדל בין נתניהו לבין ציפי לבני. אם לא היה מנחם בגין בזמן הסכמי קמפ דייוויד, לא היו מעזים לקחת ישוב חקלאי ולהחריב אותו. אבל הליכוד מעולם לא עסק בחקלאות, הם עסקו בקלישאות לאומיות".

• שרון בהחלט עסק בהתיישבות...

"הוא לא עסק בהתיישבות. הוא עשה לעצמו ולביתו, בנה לעצמו חווה חקלאית. אני רוצה שמישהו יבחן את הסיפורים האלו על תמיכתו בהתיישבות ואני לא מדבר על בניית בתים שאחר כך אתה הורס אותם. הציונות של מורשת תל-חי שם בחר נתניהו להציג את אתרי המורשת נגמרת מהר מאד. הציונות שלנו מתחילה באברהם אבינו. לך לך אל הארץ אשר אראך, לזרעך נתתי את הארץ הזו. מי שהציונות שלו מתחילה כאן, מגיע רחוק, מי שהציונות שלו מתחילה בתל-חי, שאגב אני מעריך מאד את המקום, זה נגמר מהר מאד. חלק מחברי הליכוד בפועל הם היום הכי קיצוניים אם זה מאיר שטרית ואם זה ציפי לבני וכל מי שפעם היו בליכוד. אין הבדל באמת בין דן מרידור לבין בנימין נתניהו לציפי לבני ולמאיר שטרית".

• מדכא לשמוע את מה שאתה אומר, כי בעצם אין לך תקווה, לימין אין תקווה. מה שאתה אומר זה שנתניהו, לבני, זה פשוט לא משנה.

"אני יהודי מאמין, אני לא חושב שאין תקווה. בבחירות הבאות מי שיתעקש על האמת הוא זה שינצח. אם אין שבת, אין התיישבות, אם אין תורה אין התיישבות, לכן אני חרדי, חרד לעולם התורה באמת ובתמים. כי אני יודע שכל אלו שבאו מציונות ללא תורה, איך אומרים אצלנו הפרסים? 'גורנישט' (כלום, באידיש... ש.ר)"...

• אתה חושב שהליכוד ישנה את עצמו 'מבפנים'?

"אני חושב שאלו שחושבים ככה משלים את עצמם. יש שם התמכרות של הימין לדרך מסוכנת ולמתן לגיטימציה למי שפוגעים בארץ ישראל. יש שם אמונה, יש שם אידיאולוגיה, אבל אני חולק על הדרך, על הטקטיקה".

• אז הנה, עשית קמפיין בחירות...
מיכאל בן ארי ליכוד האיחוד הלאומי ציפי לבני בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד