י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

עד חצות: היום האחרון למגבית ''למען היכלך'' של ישיבת 'היכל יצחק'

בברכת גדולי הדור הוכרזה המגבית המיוחדת למען ישיבת 'היכל יצחק' המגדלת עדרים של תורה ומאירה ומקדשת את שכונת 'קרית יובל' בתורתה • נטל הקמת הישיבה מאיים ח"ו עתידה באין מוצא לכסף • 'למען היכלך' מגבית מיוחדת עד הלילה בחצות

עד חצות: היום האחרון למגבית ''למען היכלך'' של ישיבת 'היכל יצחק'
מנכ"ל מוסדות 'עטרת שלמה' בחפ"ק צילום: יח"צ

הלילה בחצות תיחתם ההתרמה המיוחדת של ישיבת 'היכל יצחק' בראשות הגאון רבי ישראל לנדא שליט"א והגאון רבי דניאל כהן שליט"א להבטחת המשך קיום וביסוס הישיבה הק' השוכנת במורדות קריית יובל – ירושלים, העולה כפורחת בכותל המזרח של עולם הישיבות ומאירה את סביבתה באור טהור של תורה ועמלה.

במכתב המיוחד שכתב רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א לעם השם, כותב מרן שליט"א: "הנה ישיבת היכל יצחק בירושלים שהוקמה על שמו של הגאון רבי יצחק לנדא זצ"ל וב"ה בתוך זמן קצר כבר נודע שמה לתהילה ולתפארת כאחת הישיבות החשובות ביותר בארץ ישראל , וכאשר הישיבה גדלה ומתפתחת ורבים המתדפקים על הדלתות, אלא שההוצאות המרובות בשנות הקמת הישיבה הצטברו לידי חובות גדולים המעיקים מאוד על הישיבה ומקים על קיום והצלחת הישיבה. וכעת נתעוררו הגאונים ראשי הישיבה שליט"א לעשות מגבית מיוחדת להצלת הישיבה והצלחתה"

את המכתב מסיים רשכבה"ג מרן שליט"א בברכה נדיבה ומיוחדת: "וכל המסייע במצוה גדלה וחשובה מאוד זו הרי זכות עצומה זכה להיות ממקימי עולה של תורה בהעמדת וביסוס ישיבה חשובה זו בכרם ישראל, והנותנים יזכו לשפע גדול מהשמים ברוחניות ובגשמיות לבנים ובני בנים הולכים בדרך התורה והירא ולנחת דקדושה מכל צאצאיהם שיחיו" על המכתב המיוחד חתם גם מרן ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי שליט"א.

הישיבה הוקמה בחודש אלול תשע''ה ע''ש הגאון רבי יצחק לנדא זצ"ל מראשי ישיבת חברון שהעמיד תלמידים הרבה ונודע בעומק עיונו, כשהינה מן הישיבות האחרונות שהקים מרן רשכבה''ג רבינו בעל איילת השחר זצוק''ל טרם הסתלקותו לשמי רום.

תחילה קבעה הישבה מושבה בשכונת קריית משה אולם מאשר נתרבו ספסלי דבי מדרשא וצר המקום מהכיל, העתיקה הישיבה את משכנה לקמפוס רחב ידיים בשכונת קריית יובל. מאז הגעתה, מהוה הישיבה פינת יקרת ואבן שואבת לכל מבקש השם, כשהיא מאירה את השכונה שבשנים האחרונות זכתה לריבוי עצום של אברכים בני עליה המתגוררים בה.

ב''ה וזכתה הישיבה לס''ד מיוחדת כאשר תוך זמן קצר זכתה הישבה להעמיד לגיונות של תורה כשהיא מונה כ 270 בחורים כ''י בימים אלו עלו ראשי הישיבה יחד עם משגיח הישיבה הגה''צ רבי יונתן אבר שליט''א למעונם של גדולי ישראל ובראשם מרן שר התורה שליט''א בעצה והדרכה על עתיד קיומה של הישיבה במקום זה, כאשר מרנן ורבנן שליט"א מורים בבירור לחזק את בדקי בית השם דווקא בשכונה זו אשר צרו צעדי יראי ד' בשכונה זו, זו העת וזו השליחות לגדל ולעטרת את השכונה וסביבתה בהיכל של תורה שיקבע את צביונה באור הדוחה הרבה מן החושך. בברכה כפולה ומכופלת שברכת התורה וסגולה תגן על תומכיה בכפליים.

המוני ידידי הישיבה אשר זו הזדמנות עבורם להוקיר את דרכה המיוחדת של הישיבה –התגייסו למען מגבית זו כאשר הם נוטלים על עצמם לגייס סכומים גדולים ביעד אישי למען התורה ולמן עמליה בטהרה.

המגבית המיוחדת שנפתחה אמש, תגיע לשיאה היום תחת הכותרת 'למען היכלך', כאשר בהוראת גדולי ישראל שליט"א תתאפשר תרומה מקוונת אלא דרך עמדות קהילות ונדרים פלוס המפוזרים בהיכלי התורה השונים . רבבות בני התורה ואוהביה יכריזו היום כי התורה הקודשה תנצח בס"ד גם הפעם, למען היכל השם ומשכן לתורתו.

ניתן לתרום גם דרך הטלפון כוכבית 3528* 

או היכנסו לכאן>>>

היכל יצחק עטרת שלמה מאצ'ינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד