י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"א גאנץ יאר פריילך"

אנשים מקנאים באדמו"רים הצעירים: הכירו את הרבי שתומך בגנץ

הוא לא זכה להמנות על הבנש"קים, אולם הוא רבי בזכות עצמו, מזה כשמונה חודשים ולדבריו על חצרו נמנים מאות ואלפים וגם יש לו דעה בכל נושא ועניין | גם על הבחירות: "כל ילד בן שלוש יודע שבנימין נתניהו ימיו ספורים" | ועל החזקת אייפונים: "אני מרשה לחסידים להשתמש" • צפו

אנשים מקנאים באדמו"רים הצעירים: הכירו את הרבי שתומך בגנץ
הרבי מברדיטשוב צילום: בחדרי חרדים

תופעת האדמו"רים שאינם צאצאים ישירים של למעלה בקודש של אדמו"רים או רבני קהילות מנוחתם עדן בעיירות אירופאיות, הפכו בתקופה האחרונה לדבר שבשגרה, אחד מהם הוא הרב אהרן שמואל בוימל, חסיד ברסלב ותושב שכונת גבעת זאב, שהכתיר את עצמו לאדמו"ר בחודש תמוז האחרון.

הרב אהרן בוימל, דמות ירושלמית מוכרת, אב לעשרה ילדים בלי עין הרע, בשנות ה–40 לחייו. התפרסם כאדמו"ר מאז פרסם מודעה באחד היומונים, בו נכתב כי שמחת הברית לבן האדמו"ר מברדיטשוב, תתקיים בבית הכנסת ברדיטשוב בעיר ביתר. הרבה גבות הורמו אך זה הפך לעובדה מוגמרת - אמנם ללא בית מדרש מסודר ופעיל, אך חובק עולם. 

מאז יצא שמו כאדמו"ר המשמח ומקרב יהודים לאביהם שבשמים, סרטונים ויראלים של הרב בוימל מסתובבים ברשת והרבי עושה ככל שביכולתו לקרב עוד רחוקים והכי חשוב זו שיטת ברדיטשוב - לסנגר על עם ישראל בכל מצב שהם.

לרגל חג הפורים, ישב הרבי מברדיטשוב לשיחה עם 'בחדרי חרדים' וסיפר על השאיפה של הדור, להביא את סנגורן של ישראל רבי לוי יצחק מברדיטשוב לעולם. הרי מי לא היה רוצה תמורת כל הון שבעולם להביא את רבי לוי יצחק, אומר הרבי.

הרבי מסביר מדוע בחר בשם 'ברדיטשוב', "דבר ראשון זכיתי להיקרא בשם "ברדיטשוב" בסיעתא דשמיא. ודבר שני כל חסיד יודע שאפשר לפעול במירון כי רבי שמעון אפשר לסמוך עליו בשעת הדחק. אני נמצא גם במצב של ניסיון כל רגע ורגע של שעת הדחק לסנגר על עם ישראל, שזה על כלל החוגים מכל העדות וזה לא משנה מי, כולם הם ברדיטשוב".

כמה חסידים מונה ברדיטשוב?

"אנחנו נמצאים בקבוצות של מאות עד אלפי בני נוער בעיקר שרצים אחרינו ורוצים את הקירוב והשמחה ומחפשים את השמחה".

מה דעת הרבי על האדמו"רים הצעירים כדוגמת הרבי מ'מבקשי השם'?

"החזון איש כותב, שיהודי שמחזיר אפילו יהודי אחד בתשובה, הוא כבר ראוי להיקרות רבי. אני לא צאצא גם של אף רבי, אני צאצא של אברהם אבינו".

"בא אלי מישהו ואמר לי איך יכול להיות שהרבי ממבקשי השם ילד צעיר בן 22 נהיה רבי?, אני למדתי איתו ביחד, התפללתי איתו ביחד והוא נהיה רבי ואני לא, איך הוא לובש בגדים של אדמו"רים? אני גם לומד, אני גם מתפלל"?

לדברי הרבי "הם מקנאים, אמרתי לאברך ששאל מתי דיברת עם בחור עם קפוצ'ון שלוש שעות שיחה, מתי הקדשת להם שיחה הרי אתה רואה אותו ואתה בורח, הרי מי מגיע אלינו? כל בני הנוער הנושר ואנחנו תומכים בהם".

לקראת הבחירות, האם נכונות השמועות שהרבי תומך בבני גנץ?

"תראה, אומרים שרבע'ס רואים דברים שאנשים לא רואים, כל ילד בן שלוש יודע שבנימין נתניהו ימיו ספורים, זה רק שאלה של זמן. בחסדי השם קיבלתי הארה, שהמילים 'א גנץ יאר פריילך'. אסור לחזור על הטעות שעשינו בירושלים בבחירות שלא נבחר ראש עיר חרדי".

הרבי שומר לנתניהו טינה ומזכיר כי "הוא הוריד את קצבאות הילדים, מגיע לו שנעיף אותו מהכסא ועכשיו פורים זה עת רצון. פגשתי את ראש הממשלה בשנה שעברה, אמרתי לביבי, אתה צריך לאכול מרור כל לילה, לא רק בליל הסדר. אתה הורדת את הקצבאות, מה הוא ענה לי, זה היה בשביל הבני דודים, נחזיר לכם את זה בעקיפין, איפה הוא החזיר את זה? אני אבא לעשרה ילדים אני יודע מה זה ומי שסובל מזה זה אנשים עובדים. שני מיליון ילדים מתחת לקו העוני במדינת ישראל וזה ביבי אשם".

לעומתו, מנתח הרבי בראיון ל'בחדרי חרדים', "אם גנץ יחליט לתת, אז אף אחד לא יקטרג על זה, גם אם זה שמאל וזה קשה, שביבי עשה היה קטרוג גדול. למה ילדים הולכים לישון רעבים? בוא נראה אותו שיבוא להיפגש עם הורים לילדים ויסתכל להם בעיניים, אם הוא יחזיר את הקצבאות אז הוא ייבחר שוב".

היכן ממוקמת חסידות ברדיטשוב?

"בכל הארץ ובכל העולם", משיב הרבי ומפרט, "זה התחיל בצפת. כל הכבוד לאנשי צפת שהיו ראשונים להיות ברדיטשוב. תראה בבני ברק יש מאות חסידים שרוקדים לכה דודי ולא מדברים בשעת התפילה. כך גם באשדוד. ברדיטשוב זה שם דבר בכל מקום בעולם זה שייך לכולם".  

גם לגבי הטכנולוגיה המתקדמת יש לרבי משנה סדורה, "אנחנו האדמו"רים הצעירים יורדים לעם ואני מרשה לחסידים להשתמש בסמארטפונים כשרים. אנשים באים אלי לקבלת קהל ורוצים מכשירים מוגנים. היום בחור שיש לו אייפון זורקים אותו מכל החסידויות והוא נפלט אז הוא מגיע לברדיטשוב ומקבל חום ואהבה, אנחנו מקרבים אותו עם האייפון צריך להשתלב עם הטכנולוגיה זה הילדים שלנו זה הנשמות שלנו. אני רואה בטישים הם מגיעים לטיש אחד וזורקים את האייפון הם רוצים ישר מכשיר כשר".

הרבי מספר כי באחד הימים בהגיעו לשטיבלאך המיתולוגיים 'זכרון משה' בירושלים, הוא הבחין ביהודי שמחפש עשירי למניין, אך בגלל ששני יהודים שכבר התקבצו החזיקו באייפונים, הוא לא רוצה לכלול אותם במניין; "אמרתי לו, אני מחכה להתפלל דווקא עם עשר אנשים שיש להם אייפון, גם יוסף הצדיק אם היה לו אייפון, אני לא יודע אם היה עומד בניסיון. היום כל יהודי שיש לו אייפון זה ניסיון של יוסף הצדיק. זה הניסיון הכי גדול  בדור שלנו שלא היה אף פעם", סיים הרבי.

אהרן שמואל בוימל ברדיטשוב פורים אייפונים בנימין נתניהו בני גנץ בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד