ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
עדותה מהימנה ברמה גבוהה

מטריד: ילדה חרדית נאבקה בתוקף חילוני

אדם חשוד כי תקף ילדה חרדית בת 8 במעלית, תוך שהוא סותם לה את הפה • חוקרי המשטרה עצרו את החשוד שאישר ש'פתאום' הילדה החלה לצרוח אך הכחיש את המעשים המיוחסים לו • בחקירתו קשר עצמו למקום האירוע וחיזק את החשדות נגדו; מעצרו הוארך

החשוד כפי שתועד בכניסה וביציאה
החשוד כפי שתועד בכניסה וביציאה צילום: מצלמות אבטחה

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: חילוני בן 30 חשוד כי תקף ילדה חרדית במעלית בפתח ביתה בשכונה חרדית, עד שזו צרחה והא נמלט. בחקירתו הכחיש, אך מסר פרטים מוכמנים מהזירה, שהגבירו החשד כלפיו. השופט אמר כי "קיים חשד סביר ברמה גבוהה" והאריך את מעצרו. החשוד, מכחיש את החשד נגדו.

מהמידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', עולה כי ביום ראשון שעבר, בשעות ערב מוקדמת, ילדה חרדית בת 8 שבה לביתה בירושלים. להוריה סיפרה, כי אדם שאינו בעל חזות חרדית עקב אחריה למעלית, שם החל לתקוף אותה. ההורים פנו מיידית למוקד הטלפוני של המשטרה ושוטרים הגיעו לזירה.

אב הילדה פנה לבית עסק סמוך כדי שיוכל לצפות במצלמות האבטחה, בהן נראה החשוד כשהוא לכאורה עוקב אחר הילדה. בתיעוד נראה כי הילדה חוששת שמשהו אינו כשורה ואף מביטה לאחור על מנת לראות אם הוא נכנס אחריה למבואה לפני חדר המדרגות.

הפעם, לא מדובר באדם שמתגורר בשכונה החרדית, אלא באדם שהגיע לשכונה המדוברת בבירה, שם על פי החשד הוא תקף ילדה. "אב הילדה מיד התקשר אלי וביקש שאבדוק את המצלמות" סיפר בעל העסק, "לדבריו, החשוד תקף את הילדה במעלית תוך שהוא סותם לה את הפה בכוח והיא ממש נאבקת בו".

תחילה, האב התלבט האם להגיש תלונה למשטרה, מעבר לדיווח שהעביר טלפונית ולשוטרים במקום. לאחר שהתייעץ עם רבנים ובהכוונה של ארגון "טוהר המחנה" תוך תיאום מראש על חקירת הילדה ואופייה, הוגשה תלונה. 

בתיעוד מצלמות האבטחה שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', נראית הילדה נכנסת למבואה, החשוד מתעכב לרגע בכניסה וממשיך ללכת אחריה. לדברי הילדה, רגע לפני שהמעלית נסגרה - החשוד נכנס אחריה והחל לתקוף אותה.

הילדה, כך על פי עדותה, התנגדה ונאבקה בו, ומאחר והיא הייתה סגורה איתו במעלית מבלי יכולת לצאת ממנה - החלה לצרוח. מיד כשנעצרה המעלית בפתח ביתה, הוא נמלט רגלית דרך המדרגות. במצלמות האבטחה נראה החשוד רץ במורד המדרגות ונמלט. עד עתה, הילדה נחקרה אצל חוקרת ילדים ומההתרשמות הראשונית עלה כי עדותה מהימנה ברמה גבוהה.

חוקרי משטרת לב הבירה פתחו בחקירה ובצעו פעולות שונות ומהן עולה, כי מדובר באדם חילוני בן 30 תושב שכונת רחביה בעיר. אתמול (שני) בסמוך לשעה 12:00, נעצר החשוד בסמוך לביתו, וזאת לאחר שבית המשפט הוציא נגדו צו מעצר וחיפוש בביתו.

חוקרי המשטרה סיפרו, כך נודע ל'בחדרי חרדים', כי מעצרו התאפשר בעקבות "ביצוע פעולה שאימתה את החשד נגדו". בחקירתו, הכחיש תחילה את החשדות שהוטחו בו, אך לאחר מכן קשר את עצמו למקום באמצעות פרטים משמעותיים שחיזקו את חשד החוקרים כי הוא זה שתקף את הילדה, לאחר שבחקירה הוא מסר פרטי חקירה מוכמנים. עם זאת, הוא הכחיש את ביצוע העבירה עצמה.

החשוד עוקב אחר הילדה בכניסה למבואה

הבוקר (שלישי), החשוד הובא לבית משפט השלום בירושלים, שם המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בארבעה ימים. "אדם שפוגש קטינה רכה בשנים, ללא שום טריגר ומבצע בה עבירות, תוך שהוא מנצל סיטואציה המונעת ממנה לברוח" נימק הנציג המשטרה את הבקשה. עוד ציין, כי מהתלונה עולה כי באותו מקום בוצעו כמה עבירות.

פרקליטו של החשוד, עו"ד רועי בראונר, אמר כי מרשו מסר גרסה לפיה היה במקום ומסיבה שלא ברורה לו, זו החלה לצרוח והוא עזב את המקום. עם זאת, הכחיש את ביצוע העבירה בילדה. לשאלת 'בחדרי חרדים', איך החשוד מסביר את הימצאותו במעלית בבניין זר, נימק פרקליטו כי הוא חיפש שירותים. לדברי הטוען המשטרתי רס"מ ניר בן חיים, בהתחלה החשוד הכחיש הכל, ורק לאחר שנאמר לו שיש אמצעים טכנולוגיים - הוא אישר שנכח במקום.

"זו חקירה לא הוגנת" אמר עורך דינו של החשוד ל'בחדרי חרדים', באשר לאופי החקירה. לדבריו, מדובר באדם נורמטיבי ללא עבר פלילי, ששירת בגולני שירות מלא, בעל השכלה מהאוניברסיטה העברית, עם רקע התנדבותי עשיר ובן למשפחה מאוד נורמטיבית. מהשופט הוא ביקש לשחרר את החשוד למעצר בית אצל ההורים.

החשוד נמלט לאחר צעקות הילדה

השופט אורן סילברמן, ציין בהחלטתו כי "קיים חשד סביר ברמה גבוהה" נגד החשוד, על יסוד חומרי חקירה רבים שנאספו על ידי המשטרה. "בחומר החקירה קיימות ראיות אשר קושרות את המשיב בכל השלבים השונים של ביצוע עבירה" הוסיף, ואמר כי קיימים גם בעדותו של החשוד "פרטי חקירה מוכמנים שמחזקים גם הם את החשד".

בסוף הדיון החליט השופט להאריך את מעצרו של החשוד בשלושה ימים עד ליום חמישי, ובהתאם להתפתחות החקירה יישקל המשך המעצר.

בהחלטתו התייחס השופט לבקשת עורך הדין לקיים את הדיון בדלתיים סגורות ולאסור את פרסום שם החשוד ואמר כי בנסיבות אלה "זכות הציבור לדעת גוברת על זכותו של המשיב, והרי גם זוהי ברירת המחדל בחוק בהיעדר עילה סטטוטורית לסגירת הדלתיים", והוסיף כי הדברים מקבלים משנה חשיבות לאור מה שהוצג בפניו בדו"ח הסודי.

הערת המערכת: על פי פסק הלכה של רב, 'בחדרי חרדים' מפרסם שמות חשודים או נאשמים בעת הרשעתם, או במקרים בהם ניתן וצריך למנוע אפשרות של פגיעה בנוספים, או בהוראת שעה שקיבלה היתר רב.

ובערת הרע מקרבך מעשים חמורים מעצר חשוד מצלמות אבטחה שכונה חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד