א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אייפד על חלונות - מעבר לחלומות הפרועים ביותר

שירות אונלייב דסקטופ משנה את חוויית האייפד ללא הכר

  • ה' אדר התשע"ב
אפליקציית אונלייב דסקטופ. צילום: אי–פי
אפליקציית אונלייב דסקטופ. צילום: אי–פי

אתם בטח משלמים לא מעט על אינטרנט מהיר. אני משלם 5 דולר בחודש, והחיבור שלי מהיר פי אלף. האייפד שלכם לא יכול לנגן סרטוני וידאו בפלאש. שלי יכול. מערכת חלונות שלכם זקוקה כל הזמן לעדכונים ותיקונים ולהגנה מפני וירוסים. שלי תמיד נקיה ותמיד מעודכנת.

לא, אני לא איזה טכנו-אליטיסט זחוח. כל מה שעשיתי כדי ליהנות מכל אלה הוא להירשם לשירות אייפד שנקרא אונלייב דסקטופ פלוס. מדובר באפליקציה זעירה - כ-5 מגה בייט - שזמינה בינתיים רק בארה"ב. כשפותחים אותה, רואים שולחן עבודה סטנדרטי של חלונות 7, על האייפד שלכם. גרסאות מלאות של וורד, אקסל, פאוור פוינט, אינטרנט אקספלורר ואדובי רידר כבר מותקנות ומוכנות לשימוש. זו הגרסה הכי פחות מעצבנת של חלונות שבה אי פעם השתמשתי.

זה מאוד מרשים - אך לא מרשים כמו מה שקורה מאחורי הקלעים. המחשב שאחראי לחוויית החלונות באייפד הוא למעשה "חווה" של מחשבים באחד מתוך שלושה מרכזי מידע שנמצאים במרחק אלפי קילומטרים. בכל פעם שנוגעים במסך, גוללים או משתמשים במקלדת הוירטואלית נשלח מסר למחשבים המרוחקים האלה. כמות אדירה של טכנולוגיה עומדת מאחורי הטריק הזה, טכנולוגיה שפותחה במשך עשר שנים, לדברי מייסד החברה, אשר עבד לפני כן באפל בצוות של קוויקטיים ובצוותי WebTV ו-Xbox במיקרוסופט.

אונלייב דסקטופ פלוס עולה 5 דולר בחודש, ומלבד אדובי רידר, אקספלורר וכל השאר, הוא מוסיף גם חיבור אינטרנט במהירות של 1 ג'יגה בייט לשניה. לא. זו אינה טעות דפוס. 1 ג'יגה זו המהירות הגבוהה ביותר שאי פעם ראיתם - פי 500 או אלף ממה שאתם מקבלים בבית. קובץ של 20 מגה, למשל, יורד עוד לפני שהספקתם לנתק את האצבע מהמסך.

השירות הזה מאוד מגניב, אך אי אפשר גם בלי לציין את הבעיות שטמונות בו. הזמן שחולף בין מגע האצבע לבין התגובה על המסך הוא בדרך כלל מינימלי, אך כשמשתמשים באפליקציות כמו זיהוי כתב יד העיכוב עלול להיות משמעותי יותר. בצפיה בסטרימינג עלולות להיות תקלות שונות. אונלייב טוענת כי השירות פועל נהדר בחיבור סלולרי של הדור הרביעי, אך בחיבורי דור שלישי ו-וויי פיי הוא איטי מדי. בנוסף, יש להירשם מחדש לאונלייב בכל פעם שמשתמשים בו.

למרות כל אלה, אם אי פעם חיפשתם דוגמה טובה לפוטנציאל הטמון במחשוב ענן – אונלייב היא הדוגמה הזאת. זוהי טכנולוגיה מדהימה ומלוטשת, שפותחת בפני המשתמש עולם של תוכנה וכוח שמגיעים הרבה מעבר לחלומות הפרועים ביותר שלכם על האייפד – ללא שום מאמץ מצדכם מלבד כמה נקישות על מסך המגע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד