ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
סוף למצוד

בתום חילופי אש: הימ"מ חיסל המחבל שביצע את הפיגוע באריאל

כוחות הביטחון כיתרו בית בכפר עבוויין בסמוך לרמאללה, ולאחר חילופי אש חוסל המחבל הנתעב עומאר אבו לילא אשר ביצע את פיגוע הדקירה והירי בטרמפיאדה בצומת אריאל וצומת גיתי אבישר לפני יומיים | המחבל פתח באש ונהרג בחילופי האש. בחסדי שמים אין נפגעים לכוחותינו

בתום חילופי אש: הימ"מ חיסל המחבל שביצע את הפיגוע באריאל
המחבל עומר אבו לילא צילום: ללא

הותר לפרסום כי הערב (שלישי) בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, הימ"מ וצה"ל, נהרג במהלך ניסיון מעצרו של עומר אבו לילא, המחבל אשר ביצע את פיגוע הדקירה והירי בטרמפיאדה בצומת אריאל וצומת גיתי אבישר לפני יומיים.

בפיגוע נרצח חייל צה"ל סמ"ר גל קיידאן הי"ד וכן הרב אחיעד אטינגר הי"ד. חייל נוסף נפצע באורח קשה והבוקר נרשם שיפור משמעותי במצבו.

בזמן כיתור המבנה בו הסתתר בכפר עבוין, כך על פי הודעת השב"כ, פתח המחבל באש לעבר כוחותינו ונהרג במהלך חילופי האש. אין נפגעים לכוחותינו.

הפעילות הערב של שב"כ, ימ"מ וצה"ל, היא שיאו של מאמץ מודיעיני ומבצעי שהחל מיד לאחר הפיגוע, במהלכו הופעלו יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות אשר הביאו לאיתורו של המפגע הערב במבנה בו הסתתר בכפר עבוין.

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו מסר עם קבלת הבשורה, "אני מברך את השב"כ, הימ"מ וצה״ל על פעולה מהירה שהביאה לחיסול המחבל הנתעב שרצח את סמ״ר גל קיידאן ז"ל ואת הרב אחיעד אטינגר ז"ל. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע באזרחינו וחיילינו".

השר לבטחון הפנים ונושאים אסטרטגיים גלעד ארדן הגיב בסיפוק ואמר, "אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם. אין נחמה על האסון ועל התוצאות הטראגיות של הפיגוע בו נרצחו גל קיידאן והרב אחיעד אטינגר ז״ל אך שוב העברנו את המסר החשוב, שלוחמי הימ״מ של משטרת ישראל יחד עם השב״כ וצה״ל יעשו הכל כדי ״לסגור חשבון״ עם המרצחים הפלשתינים הארורים. נמשיך לרדוף את המחבלים המתועבים בכל חור בו יסתתרו. אֲשֶׁר יִשְׁלְטוּ הַיְּהוּדִים הֵמָּה בְּשֹׂנְאֵיהֶם".

על פי דיווחים פלסטיניים, לפחות עשרה מחבלים נפצעו במהלך העימותים, בין הפלסטינים לכוחות מיוחדים של ימ"מ והשב"כ - למחבל. על פי הדיווח של אור הלר מערוץ 13, הלוחמים הפעילו את נוהל "סיר לחץ" לאחר שהמחבל ירה לעבר הכוחות ככל הנראה ברובה M16 אותו נגב מהחייל גל קיידאן הי"ד שנרצח בפיגוע.

החייל אלכס דבורסקי (בן גלינה), בן 19 מנצרת, שנפצע קשה מירי המחבל לפני יומיים בפיגוע המשולב בצומת גיתי אבישר, מאושפז בטיפול נמרץ בילינסון. הבוקר נמסר כי הוא בהכרה מלאה, נושם בכוחות עצמו ומדבר עם הצוות. מדובר בשיפור משמעותי במצבו, לאחר שבפיגוע הוא נפצע באורח קשה מאוד, אך מאז הוא עבר שני ניתוחים, אחד מהם אמש, ועדיין מצבו מוגדר כבינוני קשה, אולם הוא יצא מסכנת חיים מיידית.

המחבל עומאר אבו לילא, תועד במצלמת אבטחה יוצא מחנות סמוכה לצומת אריאל, צועד רגלית לטרמפיאדה, שם הוא תקף ודקר את סמ"ר גל קיידאן הי"ד לוחם בגדוד תותחנים 334, חטף את נשק ה-M16 ואז ירה בו למוות מטווח קצר. כל זאת, כשחיילים ששמרו על הטרמפיאדה בצד השני של הצומת מבצעים לעברו ירי. בפיגוע נרצח גם ראש הישיבה הרב אחיעד אטינגר הי"ד.

פיגוע משולב צומת אריאל גיתי אבישר ימ"מ חיסול מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד