כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ה'משמרת' חזרה לפעול? • בת 70 הותקפה: את מיסיונרית

שרה ו', תושבת נחלאות, הותקפה בידי חמישה חרדים • לאחר שכפתו אותה והפליאו בה מכותיהם - הזהירו: "את מיסיונרית ויש לך טלוויזיה. תתרחקי!" • הסיפור המלא

המשמרת חוזרת לפעולה? . צילום אילוסטרציה: פלאש 90
המשמרת חוזרת לפעולה? . צילום אילוסטרציה: פלאש 90



אישה כבת 70 הותקפה ביום שני בערב בביתה שבשכונת נחלאות בירושלים בידי קבוצת גברים, שלדבריה, היו לבושים כחרדים.

לדברי האישה, התוקפים האשימו אותה בקיום פעילות נוצרית-מיסיונרית בשכונה. מאז התקיפה מאושפזת האישה בבית החולים 'הדסה עין-כרם' בבירה, כשהיא סובלת משברים בגפיים, פנים נפוחות ושטפי דם פנימיים.

התקיפה אירעה בשעה תשע בערב, כאשר מספר גברים פרצו אל ביתה. על פי עדות האישה, הם כפתו אותה באמצעות אזיקונים, והכו אותה בכוח בכל חלקי גופה.

לדבריה, הרקע לתקיפה הוא משום שהיא נוהגת לארח בביתה נשים יהודיות חילוניות, ולצדן נשים שאינן יהודיות. עוד טענה המוכה, כי הם לקחו את מכשירי הטלפון ואת המחשב שברשותה.

האישה הייתה מוטלת על הרצפה, כשפיה חסום בצעיף שנקשר מאחורי עורפה, ובמצב בו היא לא יכולה לקרוא לעזרה. מי שמצא אותה לבסוף היה אחד השכנים, ששמע את המהומה, ומיהר להזעיק את בנה ואת כוחות ההצלה והמשטרה.

בפנים מכוסות ובידיים עטויות בכפפות

האישה סיפרה כי בשעות הערב ביקר אותה בנה, וכחצי שעה לאחר שעזב, שמעה צלצול בדלת. "בפתח עמד גבר חרדי שלא הכרתי, בערך כבן 50, וביקש צדקה. זה היה נראה לי מוזר, כי בדרך כלל לא באים בשעות כאלה וגם לא לבד, זה תמיד בזוגות", אמרה. "במחשבה לאחור נראה לי שתפקידו של הגבר היה לבדוק שבני יצא מהבית, ואני נמצאת בו לבדי".

רגעים ספורים לאחר מכן צלצל הפעמון שוב, והפעם עמדו בפתח כחמישה גברים שלא הכירה, כולם לבושים כחרדים, כשידיהם מכוסות בכפפות גומי ופני שניים מהם מכוסות. בטרם הספיקה לומר דבר, דחף אותה אחד מהגברים פנימה והיתר סגרו מאחוריהם את הדלת.

"הם אמרו שהם מחפשים מחשבים וקלטות וידאו עם חומרים מיסיונריים", סיפרה ל'הארץ', וציינה כי כל ניסיונותיה לטעון כי נמסר להם מידע שגוי, לא שיכנעו אותם.

"לפני שהם הלכו", סיפרה. "אחד מהם אמר לי: 'אם יתברר שהמידע שקיבלנו באמת היה שגוי, נחזור ונסדר לך את הבית כמו שהיה'".

"הרביצו לה עם מוט ברזל"

שוקי בקר, מתנדב ביחידת 'הצלה מהירה' של זק"א, שיחזר ל'בחדרי חרדים' את המקרה. "בשעות הערב המאוחרות ביום שני קיבלתי קריאה על פציעה ברחוב עזריאלי בשכונת נחלאות.

"הגעתי למקום תוך זמן קצר, ומצאתי אישה כבת 70 שרועה על רצפת הבית. בבדיקה ראשונית ראיתי שהיא עם שבר פתוח ביד ימין וחשד לשבר ברגל שמאל, חבלות בכל הגוף כולל בפנים ובעיניים. לאחר טיפול רפואי ראשוני היא פונתה במצב קל לבית החולים".

בקר סיפר: "הבית היה נראה מבולגן מאוד והמקרר היה פתוח, חשבתי שמדובר בשוד. בשיחה שניהלתי עם הקשישה המותקפת באידיש, היא סיפרה כי חמישה אנשים חרדים דפקו על דלת הבית וכשפתחה את הדלת תקפו אותה, נכנסו לביתה, והרביצו לה עם מוט ברזל, ובעטו בה.

"היא סיפרה, שכשהאלמונים תקפו אותה, צעקו לעברה על שיש לה מכשיר טלוויזיה בביתה, ועל כך שהיא מקלקלת את הילדים תושבי השכונה".

במהלך הבדיקות הרפואיות, ביקש המתנדב לבדוק את ראשה של המותקפת, והיא התנגדה תחילה להסיר את כיסוי הראש. רק לאחר שהסביר לה את נחיצות העניין, הסכימה.

במשטרה חשדו תחילה כי מדובר בשוד, ופתחו בסריקות לאיתור התוקפים.

מבדיקה שנערכה על-ידי אתר 'בחדרי חרדים' עולה, כי המותקפת היא שרה ו', המוסרת שיעורי יהדות במכון לגיור 'אוהל שרה אמנו'. מדובר באשה ילידת ארצות-הברית, שבעברה הייתה משיחית והשתייכה למסיונרים, אך לפני שנים רבות חזרה לחיק היהדות, ומאז היא עוזרת לאנשים להתגייר, ועובדת במכון גיור.
מסיון תקיפה נחלאות זק בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד