י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בובה על חוטים

בני גנץ אמר לא לערוץ 20: הוא מפחד // דעה

יועציו של גנץ ניסו להלביש עליו אין ספור טריקים וסופרלטיבים - אבל התוצאה גרועה למדי: גנץ היה נראה יותר כמו רובוט שהשתילו לו מסרים בטלפרומטר ופחות כמו ראש ממשלה • העובדה שבחר להתעלם מערוץ 20 מלמדת על כוונתו להמשיך להישאר באזור הנוחות שלו • טור דעה מאת יוסי אסולין

בני גנץ אמר לא לערוץ 20: הוא מפחד // דעה
יו"ר 'כחול לבן', בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מזה חודשים ארוכים שבני גנץ מתאמץ לברוח משאלות נוקבות; אמש - לאחר שמפלגתו הגיעה לשפל חסר תקים והחזירה את הבכורה לליכוד - נפל הפור; יו"ר 'כחול לבן' יצא בבליץ ראיונות בכלי התקשורת הבולטים במדינה.

במהלך הראיונות ניסה גנץ לשדר ממלכתיות וסמכותיות, משל היה ראש הממשלה בפועל. הוא הצטלם על רקע מה שנראה כמו משרד ראש ממשלה. גבו זקוף. תנועותיו מחושבות. ניכר הרצון שלו שלא לחזור על טעויות בוז'י.

אבל בליל הסופרלטיבים, הטריקים והספינים (ובעברית צחה: סחרירים) שהלבישו עליו אין ספור יועציו - יצרו שקשוקה אחת גדולה והתוצאה הייתה גרועה למדי. גנץ דיבר באיטיות; בעברית לא תקנית; הוא גילה בורות וחוסר שליטה בפרטים בסיסיים.

נאמן למסורת חברו לפיד, גנץ הספיק גם לסתור את עצמו לא אחת. למשל, אמר שהוא מכבד ומעריך את החלטת היועמ"ש, אבל אז ביקר בחריפות את החלטתו בעניין נתניהו והצוללות.

לעתים היה נראה כמו רובוט מתוכנת שהשתילו לו מסרים בטלפרומטר, והוא פשוט ירה אותם לכל עבר - על אפו ועל חמתו של המראיין התורן. עם או בלי קשר לשאלה שנשאל.

אחד המסרים עליהם חזר שוב ושוב, היה הניסיון שלו לשוות לנתניהו תדמית קיצונית. גנץ השחיל בכל הזדמנות את העובדה שממשלת נתניהו הבא תכלול גם את סמוטריץ' ובן גביר: "בשביל שסמוטריץ' לא ישב שם, בשביל שבן גביר לא ישב שם - יש אך ורק אלטרנטיבה אחת", אמר.

מה שמזכיר את הקמפיין הנגדי החריף של נתניהו, עמו גנץ נאלץ להתמודד - הגוש החוסם עם אחמד טיבי. אולם כמובן שאין מקום להשוואה. בין טיבי לבן גביר וסמוטריץ', מפרידים נהרות של שנאה ועוינות לכל אשר ישראל יכונה.

באופן לא מפתיע, גנץ התראיין בכל כלי התקשורת - אולם בחר להתעלם מערוץ 20. הראיונות שלו היו מוקלטים וערוכים, ולא שודרו בשידור חי; ויש לשער כי הם עברו צנזורה כזאת או אחרת.

העובדה שגנץ בחר להתעלם מערוץ 20, היא יוצא מן הכלל המעיד על הכלל. גנץ מחפש ראיונות מלטפים והוא יודע שבערוץ הימין הוא לא ימצא את מבוקשו. הוא מפחד.

בני גנץ ערוץ 20 ראיונות מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד