י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מורידים את המסכה

הגיע הזמן לטפל בעור ולא לכסות אותו במסכות כל הזמן

לקראת חג הפורים מבקשת הקוסמטיקאית אתי אברמוביץ, להוריד את המסכות מעל הפנים של כולם ומבקשת מהם: טפלו בבעיה האמתית וגם: מה זה אקנה ומה אנחנו עושים איתו?

הגיע הזמן לטפל בעור ולא לכסות אותו במסכות כל הזמן
יעקב נחומי

הפנים שלנו הם הפרונט שלנו – הם מעידים לכל העולם מי אנחנו וכיצד אנחנו נראים. אין להיכן לברוח, מה שנקרא. במהלך החיים אנחנו עוברים הרבה, משתנים, ולעתים שוכחים לטפח ולהעניק את היחס הנכון והרצוי עבור עור הפנים שלנו. אז מגיעות המסיכות. מייק אפ, מייק אפ כהה יותר, עוד שכבה של מייק אפ. מנסים לטשטש, להסתיר, להתחבא.

ואולי זה הזמן עכשיו לומר די למסכות! אנחנו מתמקדות באמת הפנימית שלנו שתקרין החוצה על עור הפנים. הרי הפנים שלנו משדרות את מה שאנחנו מרגישים – במי נשקיע אם לא בהם?

עולם הקוסמטיקה הקלינית מעניק שפע של פתרונות לבעיות העור השונות. מפיגמנטציה ופצעי אקנה, ועד קמטים, קמטוטים ונפילת עור וירידה ברמת המים והחמצן.

בואו נדבר בקצרה על אקנה

אקנה הוא חיידק היושב בבלוטות החלב בעור. באם נסתמת הנקבובית, מה שאנחנו רגילים לכנות 'שחורים', החיידק מתחיל לשגשג ולפתח דלקת, וזה בדיוק הפצע שאנו רואים על העור. פצע אדום, נפוח, דלקתי וכואב, המכונה בפי העם חצ'קון.

בעשור האחרון יש גידול במספר הסובלים מאקנה, והדבר מדאיג, ובצדק, אנשים רבים. ניתן לתלות את הגידול הלא נעים הזה בהרבה דברים, ביניהם ואולי ברובו, בעקבות תזונה בלתי מאוזנת או לקויה שאנו צורכים.

אקנה יכול להופיע כבר בגיל 11-12, הוא נקרא אקנה נעורים, אם כי יכול להופיע גם בגילאים מאוחרים בהרבה, למשל 30-40. בגילאים אלו תופעת אקנה נובעת על פי רוב מחוסר איזון הורמונלי.

בגילאים המוקדמים, עם הופעת פצעונים, חשוב שהילד/ה ידעו לשמור על היגיינת העור. שטיפת הפנים בסבון פנים ותכשיר נקודתי לריפוי הפצעים.

 גם באקנה נעורים, וגם באקנה מבוגרים, חשוב לפנות לקוסמטיקאית מוסמכת לאבחון מקיף ועצות לדרכי הטפול באקנה.

חשוב מאוד! אל תזניחו את בעיית האקנה, לא רק משום שמדובר בתופעה אסתטית. מדובר בפצעים שנוטים להשאיר צלקות על העור, מה שנקרא פוסט אקנה... וזו בעיה בפני עצמה, עליה נדבר בהזדמנות אחרת.

 

אתי אברמוביץ - מומחית לטיפולי יופי ואסתטיקה רפואית, טיפולים משקמים לכל סוגי העור; בדגש על בעיות אסתטיות רפאיות.

קוסמטיקה טיפול פנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד