י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דאגה בקרב החרדים

המתמודד מביע התנגדות לקיום ברית המילה

למרות שמחקרים בינלאומיים מוכחים את נחיצותו הבריאותית של טקס ברית המילה המסורתי, מתמודד לנשיאות ארה"ב בבחירות הקרובות מטעם המפלגה הדמוקרטית אמר בראיון כי הוא מתנגד לכך 

המתמודד מביע התנגדות לקיום ברית המילה
יונתן זינדל, פלאש 90

מתמודד במפלגה הדמוקרטית לנשיאות, אנדרו יאנג, עשוי להיות המועמד הראשון לנשיא ארצות הברית שנוקט עמדה נגד ברית מילה.

בראיון שפורסם ביום שני ב'דיילי ביאסט', אמר המתמודד לנשיאות ב-2020 אנדרו יאנג יזם, מיליונר אמריקאי ומייסד קרן הון-סיכון מניו יורק: "זה סוג של דחף על ההורים במצבים רבים", אמר יאנג בראיון. הוא הוסיף כי אם ייבחר הוא רוצה "להודיע ​​להורים שזה לגמרי תלוי בהם אם התינוק שלהם יהיה נימול, וכי יש לברית המילה יתרונות וחסרונות".

כזכור בסוף שנת - 2014, פרסם המרכז לבקרת מחלות האמריקני (CDC) כי התועלת בברית מילה עולה על הסיכון, וכי ביצוע ברית מילה עוזר למניעת הדבקה במחלות שונות וחשוכות מרפא ועשוי למנוע כ-300 אלף מקרי מוות בשנה.

ממחקרים שפורסמו בארה"ב עולה שברית מילה מונע מזיהומים ומנגיפים שונים להידבק בגברים.

אנדרו יאנג אמר כי הוא תכנן לערוך לילדיו ברית מילה, אך הוא חשש מכך ואשתו היתה זו ששכנעה אותו שהם יהיו בסדר עם ברית מילה. יאנג אינו יהודי, אך בארצות הברית ישנם כאלה שעורכים ברית מילה בגלל המניע הרפואי.

המועמד, שכנראה לא רוצה להסתבך עם התומכים היהודים, אמר שהוא לא יתמוך באיסור על ברית המילה. יום לאחר פרסום הכתבה של "דיילי ביאסט", הבהיר יאנג בציוץ כי הוא תומך בהחלטות ההורים למול את ילדם מסיבות דתיות או תרבותיות.

"רק כדי להבהיר" כתב, "אני תומך בחופש של ההורים לבצע ברית מילה לכל פולחן דתי או תרבותי כרצונם למעשה השתתפתי בעצמי בברית מילה, והרגשתי טוב להיות שם".

יאנג, בן 44, יזם עשיר ובנו של מהגר מטייוואן הוא מייסד Venture for America, ארגון המסייע ליזמים ליצור מקומות עבודה בערים הגדולות.

ברית מילה המפלגה הדמוקרטית ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד