כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מה כתב תלמידו של הגר"מ אליהו זצ"ל לאובמה?

יו"ר ועד עובדי 'בנק ישראל' שיגר לנשיא ארה"ב בקשה לשחרור פולארד - וצירף ספר על חיי הגר"מ אליהו זצ"ל • בלשכת נתניהו נפגעו • המכתב המקורי - בפנים

רוה"מ נפגע. מנהיגים מדברים פולארד
רוה"מ נפגע. מנהיגים מדברים פולארד

לא כולם יודעים, אבל בתוך הבניין הגדול של 'בנק ישראל' יש קבוצה מגובשת של 250 עובדים חובשי כיפה המקפידים יום יום על תפילות במניין ועל שיעורי הלכה מיד לאחר התפילה.

בתום התפילה, מקפידים העובדים להתפלל לרפואתו ושחרורו של יונתן בן מלכה (פולארד), השבוי זה 25 שנה בכלא האמריקני.

ערב צאתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לוושינגטון, החליטו העובדים להתארגן ולשלוח מכתב אישי נוגע ללב לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, עם העתקים לנתניהו, לנשיא המדינה שמעון פרס וליו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין.

למכתב צורף עותק של הספר "דורש טוב לעמו" ובו סיפורים מחיי הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל.

בספר, כידוע, מוזכר פולארד ואף מסופר על ביקורו של הרב בכלא מריון השמור ופגישותיו עם רולנד רייגן ושאר נשיאי ארה"ב במטרה להביא לשחרור המיוחל.

המכתב מובא כאן, בפרסום ראשון.

בשיחה עם שולחו, יו"ר ועד עובדי 'בנק ישראל', דוד וזאנה, הוא מספר כי שלח את החבילה דרך הדואר לארה"ב כבר אמש. מיד לאחר קבלת האישור על כך שהמשלוח הגיע ליעדו, סר אל לשכות הממוענים האחרים ומסר להם את החבילה ידנית. בלשכת רוה"מ, אגב, לא אהבו את הרעיון לפיו החבילה שוגרה תחילה לאובמה ורק אחר כך לנתניהו...

וזאנה מספר כי "לביבי היה קשר חזק מאד עם הרב אליהו", וקורא לו "אל תשכח, ביבי, שכאשר דיברת בישיבת 'מרכז הרב' הכרזת כי הרב הוא 'האורים ותומים שלי'".

הוא אף מזכיר לו כי בעת שניסה להרכיב את הקואליציה האחרונה שלו הגיע לבקש את עזרתו של הרב בשכנוע 'האיחוד הלאומי' להצטרף לממשלתו. "זה היה בערב פורים, הוא הגיע עם משלוח מנות וביקש את הבקשה. פעמים רבות הגיע להתייעץ עם הרב, עכשיו, ערב חג הפורים, אנחנו מבקשים את עזרתו בנושא שהיה כל כך חשוב לליבו של הרב זצ"ל", אומר וזאנה.

וזהו לשון המכתב בתרגום חופשי:

"לכבוד ברק אובמה...

"הנני פונה אליך לאור קשריי הרבים עם מרן הרב הראשי הספרדי לישראל לשעבר. כפי שכתוב בישעיה שצדיקים במיתתם קרויים חיים, ומרן הרב מרדכי אליהו זצוק"ל ה' ישמרנו בגן עדן, הרב ביקר את יונתן פולארד בכלא מספר פעמים וחיזק את רוחו. כידוע, הרב פעל רבות לשחרורו מן המאסר.

"לאחרונה שוחרר החייל גלעד שליט, שהרב בזמנו התפלל רבות לשחרורו והקב"ה בישר לנו את שחרורו. כעת עינינו נשואות לבורא עולם שיתן לך את הכח והאומץ לעזור לשחרר גם את יונתן פולארד אשר מרצה למעלה מ-25 שנים.

"כידוע, חודש זה הוא חודש אדר אשר לפני זמן רב קם על היהודים המן הרשע בתקופת המלך אחשורוש הפרסי להרוג ולאבד את היהודים, והאומץ של אסתר המלכה והתפילות של עם ישראל הושיעו את היהודים.

"בבנק ישראל בכל יום אחרי תפילת מנחה אנו זוכרים ומתפללים לשחרורו המיידי ולשלומו של יונתן פולארד. אנו מצפים ומקוים מבקשים ומתפללים שיהא לך את האומץ לשחרר את האסיר יונתן בן מלכה שבריאותו אינה בטוב, ואשר כבר ריצה את עונשו במאסר למעלה מ-25 שנים.

"אין לנו ספק שהרב מרדכי אליהו זצ"ל מנוחתו בגן עדן ימליץ שחייך וחיי משפחתך האהובים יבורכו בהצלחה".

וזאנה חותם על המכתב תוך שהוא מציין כי הוא מצרף את הספר על פועליו של הרב אליהו זצ"ל "ומקווה שתמצא הנאה ועניין ובפרט מעמ' 151 שבו מראים תמונות שהרב ביקר בכלא מריון את יונתן פולארד. וגם תמונות מביקור אצל הנשיא הקודם רונלד רייגן. וגם אצל ראש עיריית ניו יורק וויליאמס. וגם ביקור עם אשתו של פולארד אצל ביבי נתניהו, שהיה גם בזמנו ראש הממשלה וגם כיום דיבר ופעל לשחררו".
יונתן פולארד ברק אובמה הרב מרדכי אליהו בנימין נתניהו שמעון פרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד