י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האם יקבל את מבוקשו?

נתניהו ינסה לשוב מארה"ב עם הישג: יבקש את האסיר הדתי

מסע נתניהו לארה"ב: ימים ספורים לפני הבחירות הגורליות, ראש הממשלה נתניהו ופמלייתו ימריאו לוושינגטון • נתניהו ואנשי לשכתו עושים הכל כדי לחזור עם הישג משמעותי - שבוודאי יועיל לקמפיין בזירה הפוליטית • על הפרק: שחרור מוקדם של פולארד מארה"ב והכרה ברמת הגולן

נתניהו ינסה לשוב מארה"ב עם הישג: יבקש את האסיר הדתי
נתניהו וטראמפ מסתודדים במוזיאון ישראל צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ביום ראשון הקרוב ימריא ראש הממשלה בנימין נתניהו לוושינגטון - שם ייפגש עם נשיא ארצות הברית וכן יישא את נאומו בכינוס איפא"ק השנתי.

נתניהו כמובן לא רוצה לחזור מהסיבוב הזה בידיים ריקות; הוא לא ייסתפק בנאום שיישא, שבוודאי יהיה נאום חוצב להבות.

נתניהו ואנשי הסגל שלו יעשו ככל יכולתם כדי לחזור עם הישג משמעותי, ימים ספורים לפני הבחירות המכריעות.

על הפרק: תקווה ישראלית כי טראמפ יכיר ברמת הגולן באופן רשמי כשטח ישראלי. אמש (רביעי) הודיע הבית הלבן כי הנשיא טראמפ ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו ביום שני הקרוב בוושינגטון ב"ארבע עיניים" ולארוחת ערב.

על פי הודעת הבית הלבן, השניים ידונו בפגישה ביום שני הקרוב על האינטרסים המשותפים של המדינות והפעולות שלהן במזרח התיכון, על המצב בסוריה, המתיחות עם חמאס בעזה ועל האתגרים מול איראן. 

כאמור, תקוות ראש הממשלה היא שטראמפ יכריז על הצהרה אמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן.

אולם לתקווה זו מצטרפים גם לחצים מצד אנשי רה"מ כלפי אנשי הממשל בוושינגטון המבקשים להחזיר את המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד, שישב בכלא האמריקני 30 שנה.

בעניין זה יש לציין כי הרשויות האמריקניות קבעו כי כחלק מתנאי השחרור המוגבלים שלו, על פולארד להישאר בגבולות ארצות הברית חמש שנים מיום שחרורו, נובמבר 2020.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "לא נוכל להתייחס לנושא. ראש הממשלה מחויב להביא את ג'ונתן פולארד לישראל ולשם כך עשה לאורך השנים מאמצים, ופעל מול ממשלים שונים, כולל ממשל טראמפ".

האם אנשי טראמפ יגשימו את תקוות נתניהו ויכריזו רשמית על ההכרה ברמת הגולן? האם הם ייענו לדרישותיו בעניין פולארד? קשה לדעת. בפרט נוכח תכנית המאה עליה שוקדים בבית הלבן.

אם להסתמך על פרו-ישראליותו, טראמפ ידע להפתיע את העולם כשהעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים; הפתיע את היהודים כששחרר את רובאשקין ממאסר מוקדם מהצפוי, ועוד; כך שבהחלט יש מקום לאופטימיות.

בנימין נתניהו דונאלד טראמפ ארצות הברית רמת הגולן ג'ונתן פולארד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד