י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הקהילה בצרפת סוערת

זרק את הרופאה היהודיה ולא יועמד לדין

סערה בקהילה היהודית בצרפת: הרוצח המוסלמי שזרק את הרופאה היהודיה מהמרפסת אל מותה - לא יועמד לדין

זרק את הרופאה היהודיה ולא יועמד לדין
מגדל אייפל בצרפת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עורכי דין המייצגים את משפחתה של הרופאה היהודיה שרה חלימי הי"ד שנרצחה במהלך תקיפה אנטישמית מטורפת בדירתה בפריז ב -2017 הביעו תסכול וזעם על כך שהרוצח הנאשם עדיין עשוי להימלט ממשפט פלילי.

"נאמר לנו שהרוצח אינו אחראי באופן פלילי למעשיו בזמן האירוע, ולכן אינו יכול להיות עצור", כך מסרו עורכי הדין לתקשורת הצרפתית.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' ב-5 לאפריל 2017, בסמוך לשעה 4:30 לפנות בוקר, שכן מוסלמי פרץ לביתה של שרה חלימי, רופאה חרדית בת 66, ודקר אותה.

היא נמלטה לעבר המרפסת. השכן המוסלמי רדף אחריה ותוך שהיא מתחננת וזועקת על חייה, גרר אותה והשליך אותה אל מותה מביתה בקומה השלישית תוך קריאות אללה ואכבר.

הרוצח, בן ה-29, ריצה בעבר פעמיים עונש מאסר על עבירות אלימות. הוא נעצר על ידי המשטרה ונשלח להסתכלות באגף המיוחד לחולי נפש בתחנת המשטרה לאחר שעלה חשד כי הוא מעורער בנפשו.

בתחילת שנת 2018 דחה שופט צרפתי דרישה של ארגונים יהודיים בצרפת, להכיר במניע אנטישמי לרצח שרה חלימי הי"ד, וקבע שהוא לא שפוי והרצח לא בוצע ממניע אנטישמי.

"זהו עלבון לזכרה של שרה חלימי ועצב נוסף לילדיה ומשפחתה", אמר אז פרנסיס קאליפאט, נשיא הקרי"ף, ארגון הגג של יהודי צרפת.

לאחר לחץ כבד ההחלטה שונתה ל"מניע אנטישמי". אך שוב מתברר שבצרפת לא מוכנים להכיר ברצח המזעזע כמניע אנטישמי, ואתמול נקבע בצרפת שהרוצח לא כשיר לעמוד לדין פלילי, והוא כרגע שוהה במוסד לחולי נפש

רוצח צרפת שרה חלימי רופאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד