ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

אוטובוסים ומוניות בשבת? הכנסת לא אהבה

ח"כ זהבה גלאון הגישה הצעת חוק שמטרתה להפוך את השבת ליום שגרתי מבחינת התחבורה הציבורית • למרות הטיעונים ל"אפליית חילונים לרעה" - הכנסת אמרה לא להצעה

אוטובוס. צילום: פלאש 90
אוטובוס. צילום: פלאש 90

מליאת הכנסת דחתה היום (ד') בקריאה טרומית את הצעת חוק הפעלת תחבורה ציבורית בשבת של הח"כית זהבה גלאון (מרצ).

ההצעה שהוסרה מסדר היום, באה לקבוע כי על אף האמור בכל דין או הסכם, שירותי התחבורה הציבורית יופעלו גם ביום המנוחה השבועי, משקיעת החמה ביום שישי עד שקיעת החמה בשבת, אולם, שר המשפטים, בהסכמת שר התחבורה והבטיחות בדרכים ובאישור ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת ברוב קולות של חבריה, יהיה רשאי לקבוע שרכבת עירונית, וכן אוטובוס או מונית, לא יפעלו ביום המנוחה השבועי בקו שירות עירוני מסוים, או שהמסלול של אותו קו שירות ישונה ביום זה.

עוד בנושא:
הצעה בוועדת הכלכלה: אוטובוסים בשבת בירושלים?

בדברי ההסבר להצעה, נכתב כי "מטרת הצעת החוק היא לאפשר פעולה סדירה של תחבורה ציבורית ביום המנוחה השבועי.

על פי ההסבר, "במציאות הקיימת היום, כאשר ברוב המקומות בישראל אין תנועה של תחבורה ציבורית מערב שבת ועד מוצאי שבת, בעוד שתנועת התחבורה הפרטית אינה מוגבלת, תושבי ישראל שאין ברשותם רכב פרטי, מופלים לרעה בצורה בלתי הוגנת. זכותם לחופש תנועה נשללת למשך 24 שעות בכל שבוע, בלא שום הסבר סביר".

סעיף 3 להצעת החוק מאפשר, במקרים חריגים, להגביל תנועה של קווי אוטובוס, מוניות שירות ורכבות עירוניות, בקווי שירות עירוניים ביום המנוחה השבועי. הסדר זה יאפשר להתגבר על הבעיות של פגיעה ברגשות הדתיים של תושבי שכונות מסוימות, בהן אסורה באותו יום גם תנועת הרכבים הפרטיים. סעיף זה לא יחול על תחבורה ציבורית בין-עירונית.

סעיף 4 להצעת החוק יאפשר לשר התחבורה והבטיחות בדרכים לקבוע שקו כלשהו של תחבורה ציבורית יפעל ביום המנוחה השבועית בתדירות נמוכה יותר מאשר בימי העבודה, מסיבות של כדאיות. איסור של תנועה בקו או שינוי מסלולו ייעשו בהתאם להוראות סעיף 3 בלבד".

10 ח"כים תמכו בהצעה ו-35 התנגדו לה.
שבת זהבה גלאון תחבורה ציבורית חוק אוטובוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד