י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרסום ראשון

בעוד הח"כים החרדים שותקים; חה"כ סמוטריץ' נחלץ למען השבת

בניגוד לסטטוס-קוו המחייב את שמירת השבת במרחב הציבורי, הוחלט במשרד התחבורה על הפעלת 80 קווים ציבוריים ביום השבת, משדה התעופה 'רמון' לעבר העיר אילת • יו"ר האיחוד הלאומי, חה"כ בצלאל סמוטריץ' שיגר מכתב לשר התחבורה בדרישה למנוע את חילול השבת

בעוד הח"כים החרדים שותקים; חה"כ סמוטריץ' נחלץ למען השבת
ישראל כץ/בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל/תומר נויברג, פלאש 90

פרסום ראשון: בעקבות דיווחים על חילולי שבת הצפויים להתקיים לאחר הקמתו של שדה התעופה החדש 'רמון', כשעל פי התוכנית צפויים לצאת כ-80 אוטובוסים מהשדה אל העיר אילת בעיצומה של השבת וזאת תוך פגיעה בסטטוס קוו. לידי 'בחדרי חרדים' הגיע מכתב ששיגר היום (שישי) יו"ר האיחוד הלאומי, חה"כ בצלאל סמוטריץ', בו הוא דורש משר התחבורה ישראל כ"ץ שלא לפגוע בקדושת השבת.

תחת הכותרת "פגיעה בסטטוס-קוו בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת מנמל התעופה רמון" שלטענת סמוטריץ "נכתב כי סיבת ההיתר כפי שנמסרה ממשרד התחבורה היא סטטוס-קוו המתיר כביכול נסיעות לאילת ולא הגיוני שחילול שבת שכזה עובר מתחת לרדאר ללא דיון ציבורי ומבלי שיהיה מי שיבלום זאת".

סמוטריץ' מנמק גם בפן החוקי את הבעייתיות בהפעלת הקוויים כשהוא מציין במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים': "בכל הכבוד לתיירות, בעיקר תיירות הפנים, משתמשי הנמל יכולים לעשות שימוש במוניות שירות ובמוניות מיוחדות, כפי שנהוג מאז ומקדם לגבי כל נמלי התעופה בישראל, שהחוק אינו מתיר עבורם קווי שירות".

"כידוע", מוסיף חה"כ סמוטריץ' במכתב לשר כ"ץ: "החוק מחייב את השר להתחשב ככל הניתן במסורת ישראל. מתן ההיתרים הסיטונאי לפעילות הקווים האמורים, חוטא לרוח המחוקק שכיוון לצמצום התחבורה הציבורית בשבת".

כאמור, בזמן שקולם של חברי וראשי הסיעות החרדים טרם נשמע בנדון, זהו דווקא חה"כ סמוטריץ' אשר דורש משר התחבורה במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' להשעות את ההיתר שניתן עד לבירור מקצועי ויסודי, בהרכב מורחב של ועדה בראשות השר באופן שיביא לידי ביטוי את קולה של מסורת ישראל ואת העמידה בהסכמים הקואליציוניים השוללים סטייה מן הסטטוס-קוו.

נציין כי הדברים מגיעים בעקבות הפרסום 'news1' על כך, שהחל מהשבת הקרובה, יופעלו כ-80 אוטובוסים משדה התעופה 'רמון' שבדרום למעבר טאבה בפאתי העיר אילת. כשעל פי הדיווח, תקנות התעבורה מאפשרות מתן היתרים חדשים, רק לקווים המשרתים בתי חולים, ישובי ספר וישובים לא יהודיים וגם זאת - מעט לפני צאת השבת ולא לאורך כל השבת. כמו-כן מורשים לפעול קווי סטטוס-קוו שפעלו לאורך השבת לפני שנת 1991. התקנה אינה מתירה הפעלת קווים לצורכי תיירות ופנאי, גם לא לנתב"ג ולנמלי תעופה אחרים.

בצלאל סמוטריץ ישראל כץ אילת שר התחבורה סטטוס קוו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד