ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
נפטר בגיל 92

איש המוסד, לוכד אדולף אייכמן, הלך לעולמו

איש המוסד, רפי איתן שבמשך שנים היה אמון על מבצעים נועזים של ארגון הביון הישראלי, הלך היום (שבת) לעולמו והוא בן 92

איש המוסד, לוכד אדולף אייכמן, הלך לעולמו
רפי איתן צילום: Miriam Alster/Flash90

איתן, היה לוחם ואיש ה'מוסד' הישראלי ובהמשך נכנס למערכת הפוליטית בכנסת ה-17 והוא כיהן כשר לענייני גמלאים ולענייני ירושלים וכיושב ראש המועצה הלאומית המייעצת להשבת זכויות ורכוש יהודי במשרד ראש הממשלה, יושב ראש מפלגת הגמלאים "דור", ויושב ראש עמותת ותק – תנועת האזרחים הוותיקים.

הוא שירת בשב"כ ובמוסד, וכיהן כראש אגף המבצעים. במסגרת תפקידו זה היה בין היתר אחראי על לכידתו של אייכמן בארגנטינה ב-1960.

רפי איתן נולד בקיבוץ עין חרוד ובהיותו בן שלוש עברו הוריו להתגורר ברמת השרון ועסקו בחקלאות. את שנות התיכון העביר בגבעת השלושה בתיכון החקלאי עם רחבעם זאבי ובסיומו, התנדב לפלמ"ח.

מהמרכז הרפואי איכילוב תל אביב נמסר כי "השר ובכיר קהילת המודיעין רפאל רפי איתן בגיל 92 נפטר בשיבה טובה. המשפחה מודה לבית החולים על הטיפול המסור"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה לפטירתו של איתן: "רעייתי שרה ואני אבלים יחד עם עם ישראל כולו על פטירתו של יקיר האומה רפי איתן ז"ל.  רפי היה מגיבורי שירותי הביון של מדינת ישראל באינספור פעולות למען ביטחון ישראל. הוא נטל חלק בלכידתו של הצורר הנאצי אדולף אייכמן והבאתו למשפט צדק בישראל בירושלים. במהלך השנים נטל חלק בחיים הציבוריים, היה שר בממשלת ישראל ופעל להחזרת הרכוש היהודי שנלקח בשואה. הוא היה ידיד אישי קרוב של משפחתנו. לא היה שני לו בחוכמה, בשנינות ובמחויבות אין קץ לעם ישראל ולמדינתנו. אנו מבכים את לכתו".

ראש המוסד יוסי כהן וכלל המשרתים בארגון, מביעים צער עמוק על פטירתו: "רפי איתן ז"ל היה מעמודי התווך של קהיליית המודיעין, והמוסד בפרט. לעד נוקיר את תרומתו לביטחונה של מדינת ישראל, עוד מהיותו לוחם צעיר בפלמ"ח. עשייתו ופעילותו תרשמנה באותיות זהב בהיסטוריה של המדינה".

"רפי היה לוחם ומפקד מהמעלה הראשונה, מקורי ואמיץ, שהוביל אינספור מבצעים נועזים ופעילויות מורכבות של המוסד, בהן המבצע ללכידתו של הפושע הנאצי אדולף אייכמן. את רובם המכריע של המבצעים אי אפשר לפרסם, אך הם תרמו תרומה משמעותית לביצור ביטחונה של מדינת ישראל. היסודות שרפי הניח בשנות המדינה הראשונות הן נדבך משמעותי בפעילות המוסד גם היום, ועם ישראל חב לו רבות על עשייתו ופועלו".

אדולף אייכמן המוסד רפי איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד