י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מזועזעת מהמקרה ומתגובת הבוס

כיבה את האור במקרר: "את בתאי הגזים"

אישה יהודייה שעבדה בסופרמרקט חוותה אירוע אנטישמי קשה, כאשר אחד מעובדי הסופר כיבה את האור בחדר הקירור של העסק בעודה בפנים ואמר לה שהיא כעת בתוך "תאי הגזים" | העובד נעצר והיא התפטרה | הבעלים הורה לה לשתוק ולא לפרסם את המקרה אך בעקבות סערה שקמה נגדו, הוא התנצל

כיבה את האור במקרר: "את בתאי הגזים"
אילוסטרציה צילום: unsplash

שרה נכנסה לחדר הקירור, הגוי כיבה את האור ואמר לה "את עכשיו בתוך תאי הגזים".

אנטישמיות מפחידה באולסטר, קינגסטון - ניו יורק. גבר ניו יורקי עובד בסופר מרקט הואשם בפשע שנאה לאחר שכיבה את האורות במקרר הענק של החנות ואמר לעובדת יהודיה שעמדה בפנים כי היא "בתא הגזים עכשיו".

המקרה אירע בסופר מרקט המקומי החודש, וביום שישי לאחר תלונה במשטרה הוא נעצר. כך דיווח האתר abc.

האשה הצעירה בת ה -18, שרה שאבנוביץ עבדה בחדר הקירור של החנות, ולפתע הופיע עובד אחר של הסופר ויליאם סאליבן, הוא נעמד בפתח, כיבה את האורות, השמיע הערות אנטישמיות, והוסיף שעכשיו "את בתוך תאי הגזים".

סאליבן, בן 21 נעצר ביום שישי האחרון והואשם בהטרדות חמורות, מפקד המשטרה קית' קורלט, כינה "מגמה מטרידה של עלייה בפשעי שנאה".

מושל ניו יורק אנדרו קואומו התייחס למקרה ואמר לתקשורת. "זה לא מקרה בודד. אנחנו רואים מספר שגדל והולך של פעילויות אנטישמיות, זה משהו שכולם צריכים להיות מודאגים ממנו".

הבעלים של הסופר מרקט הגיב לאתר 'דיילי פרימן' לאחר שהתקשורת דיווחה, כי "סאליבן פוטר והאישה התפטרה".

עורכי דינה של שרה אמרו כי הנהלת הרשת "לא עשתה דבר כדי להגן על הקרבן".

"התגובה של ההנהלה היתה דוגמה מושלמת לאיך לא להגיב על תלונה של הטרדה במקום העבודה, הם לא עשו דבר כדי לשמור על בטיחותה של שרה, הם זלזלו באנטישמיות במקום העבודה והורו לשרה לשתוק, אנחנו בודקים את כל האפשרויות הקיימות בתגובה להתנהגות המחרידה של הנהלת הרשת".

הנפגעת עצמה שרה שאבנוביץ, פרסמה הצהרה, ואמרה כי היא "מזועזעת מהאירוע ומהתגובה של החנות, הדרך שבה התייחסו אלי היתה שגויה, אף אחד לא עשה שום דבר שארגיש בטוחה שם, אף אחד לא לקח את זה ברצינות, במקום זאת, הנהלת הסופר הורתה לי לשתוק, אבל אני לא אשתוק. אף אחד לא צריך להיות נתון לאנטישמיות או לגזענות או להטרדה בעבודה".

בעל הסופר ככל הנראה נלחץ מהרעש סביבו ופרסם והתנצלות בדף הפייסבוק שלו: "צוות הניהול של הסופר מרקט בקינגסטון רוצה להתנצל בפני הקהילה שלנו על הכאב העצום שהתרחש. אנחנו כבר משרתים את הקהילה שלנו במשך 40 שנה ואף פעם לא קרה משהו כזה, יש הרבה מידע מוטעה שמשותף במדיה החברתית בשלב הזה, המצב הזה כבר יצא משליטה מהידיים שלנו".

הוא המשיך והגיב, "שני העובדים כבר לא עובדים בשבילנו, אנחנו נוקטים בצעדים הדרושים כדי להבטיח כי מצבים כאלה לא יקרו שוב, אנחנו שכרנו חברת משאבי אנוש כדי לעזור לנו עם מצבים עתידיים שעלולים להתרחש. אנו נוודא שכל הצוות ישלים קורס הכשרה כדי למנוע מקרים מסוג זה בעתיד".

תאי גזים מקרר סופרמרקט אנטישמיות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד