ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
קלף מנצח

הבחורים רצו להצביע ביבי: פרוש שלף מכתב

הבחורים אמרו: "אנחנו שוקלים להצביע לביבי"; סגן השר מאיר פרוש שלף מכתב מכיסו - שהוביל לשינוי עמדתם • 'בחדרי חרדים' עם המכתב המלא

הבחורים רצו להצביע ביבי: פרוש שלף מכתב
בחורים. אילוסטרציה צילום: pixabay

במהלך ימי הפורים בירושלים, בשעה שעשרות בחורי ישיבה פקדו על בתיהם של אנשי הציבור כדי להתרים אותם למען הת"תים והישיבות, הגיעו גם עשרות כאלה לביתו של סגה"ש מאיר פרוש - וניצלו את ההזדמנות לדבר עמו גם בנושאי פוליטיקה.

באחת הקבוצות שהגיעה אליו, הפתיעו כמה מבחורי הישיבה את סגן השר בכך שבכוונתם להצביע לאחד ממפלגות הימין - הליכוד, או הימין החדש בראשות בנט ושקט. מיד כששמע אותם, שלף פרוש שלף מכתב מכיסו שהביא לשינוי עמדתם.

במכתב שהוציא הייתה הוראה, שמתפרסמת לראשונה, אשר נחתמה על ידי האדמו"ר מרחמסטריווקא זצ"ל בבחירות 2004 (תשס"ג), שהתקיימו כשנה לפני פטירתו; במהלכם הוא קבע כי חל איסור לתמוך במפלגה בה חברים מחללי שבת.

וכך נכתב: "והדבר פשוט שאיסור גמור להצביע עבור מפלגה שיש בה מחללי שבתות וכו'. ואחריות גדולה מוטלת על כל המסייעים, שלא יכללו בכלל מסייעים לדבר עבירה ויישאו חלילה בכל התוצאות".

האירוע הזה מגיע בהמשך לדברים אחרים שאמר סגן השר פרוש במהלך כינוס למנהלי מסודות בשבוע שעבר, בעניין הבחירות.

פרוש התייחס לתופעת החסידים שהפכו בשנים האחרונות לקנאים, ומשתמטים מהבחירות; הוא הזכיר את החובה להצביע עבור רשימת החרדים והצביע על סכנה ממשית לעולם התורה, כך לדבריו, מפני עלייתם של גנץ ולפיד לשלטון.

"אני מאז ומתמיד אומר בכינוסי בחירות שאיננו מבקשים מחברי העדה החרדית וסאטמר להצביע", הצהיר פרוש, "אבל קשה לסבול שמשם שולחים חומרים על "בחירות טמאות" לקהילות כמו טשערנאביל ורחמסטריווקא".

"וכולנו יודעים איזה רעד עובר בחסידויות אלה כאשר מזכירים את הגה"ק מבעלזא וגור זצוקללה"ה שכתבו על בחירות "חובה קדושה" להצביע".

מאיר פרוש חסידים הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד