י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אישום: זרקו בקבוק תבערה ושרפו עמדת משטרה

שני קטינים בן 15 ובן 17 מואשמים כי יידו בקבוקי תבערה וביצעו ירי זיקוקים לעבר כוחות משטרה במטרה לפגוע בשוטרים במתחם הר הבית

אישום: זרקו בקבוק תבערה ושרפו עמדת משטרה
נקודת המשטרה שהוצתה בהר הבית צילום: דוברות המשטרה

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד מוריה ביינה, הגישה לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר כתב אישום נגד שני קטינים בן 15 ובן 17, בגין פעולה בנשק למטרות טרור, מעשה טרור של הצתה, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ומעשה טרור של ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

השניים, תושבי מזרח ירושלים, מואשמים בכך שבתאריך 5.3.2019 קשרו קשר לבצע מעשה טרור כלפי כוחות משטרה בהר הבית, בדרך של יידוי בקבוקי תבערה וירי זיקוקים לעבר כוחות משטרה במטרה לפגוע בשוטרים במקום. זאת, מתוך מניע אידיאולוגי - לאומני על רקע התרחשויות במסגד אל-אקצא ובשער הרחמים.

על פי כתב האישום, בסביבות השעה 13:17 ניגש אחד הנאשמים לפתח הכניסה של עמדת המשטרה, ובזמן ששהו בתוכה מספר שוטרים, הצית את בקבוקי התבערה ויידה אותם ממרחק של כמטר לעבר העמדה ולעבר השוטר שאייש באותה שעה את עמדת היומנאי בכניסה, זאת במטרה להצית את העמדה ולפגוע בשוטרים ששהו במקום.

בקבוקי התבערה פגעו בדלפק היומן בפתח העמדה והתלקחו. השוטר ששהה אותה עת סמוך לתחנת המשטרה, הבחין במעשיו של הנאשם וקרא לו לעצור. תוך כדי מנוסה פנה הנאשם אל חברו וקרא לו לשגר את הזיקוקים תוך שסימן לו בידו "לייק" על מנת שירה את הזיקוקים לעבר השוטרים. חברו הדליק את הזיקוקים וירה אותם לעבר השוטרים ממרחק של כ-15 עד 20 מטר.

הר הבית שער הרחמים כתב אישום בקבוק תבערה תחנת משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד