י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אחרי שנבנה מחדש

משפחת הנרצח דורשת להרוס שוב את בית המחבל

משפחת חג'בי פונה בדרישה מראש הממשלה ומאלוף פיקוד מרכז, להרוס את בית המחבל שרצח את בן משפחתם, זאת לאחר שהבית שנהרס נבנה מחדש בידי הפת"ח

משפחת הנרצח דורשת להרוס שוב את בית המחבל
הריסת בית המחבל מברקן, אשרף נעאלוה בכפר שוויכה צילום: דובר צה"ל

בעקבות הדיווחים בתקשורת על כך שבית המחבל מברקן נבנה בימים אלו מחדש בידי הפת"ח, דורשים כעת משפחת חג'בי מראש הממשלה ומאלוף פיקוד מרכז, להרוס את בית המחבל מחדש. במכתב ששלח עו"ד חיים בלייכר, המייצג את המשפחה מטעם ארגון חוננו, נכתב כי הבניה של המבנה נעשתה בניגוד לחוק ועל כן יש להרוס אותו.

במכתבו, מציין עו"ד בלייכר כי בתקנה רשום "מפקד צבאי רשאי להורות בצו שיוחרמו לזכות ממשלת ישראל כל בית, מבנה או קרקע, וכו'". לכן, מסביר עו"ד בלייכר, כי יוצא מכאן שעיקר התקנה מדברת על החרמת ביתו או הקרקע של המחבל והרס המבנה הינה רק אחת הדרכים למימוש ההחרמה. על כן, כל מבנה אשר נבנה על אדמות המחבל מפר את החוק ובשל כך יש להרוס את המבנה ולעצור באופן מידי את כל השותפים לעבירה.

עוד מסביר עו"ד בלייכר במכתבו כי בנוסף לכל האמור לעיל בניית בית למחבל ומשפחתו הינה מגה תמיכה מפורשת בטרור ועידוד לביצוע מעשים אלו. על כן, גם בהינתן ובמסגרת התקנה לבד לא ניתן לעצור את המחדל יש לפעול כנגד הממנים והפועלים כפעילי טרור וכן לפעול כנגד הבנייה כפעילות טרור. יש לעצור, להחרים ולהרוס מידית את כל התשתית הטרוריסטית הנ"ל

כמו כן מציין עו"ד בלייכר כי זה המקום להזכיר כי הוא פנה לפני למעלה מ-4 חודשים בעניין דומה של בניית מחדש של בית המחבל שרצח את הרב רזיאל שבח הי"ד וטרם קיבל כל מענה. כמו כן כותב עו"ד בלייכר כי "אנו מתריעים כי הימנעות וחידלון מול התמיכה בטרור תביא עלינו חרפה ופיגועים קשים עשרת מונים. כל אבן שנבנית בבית המחבל בלא תגובה ראויה של רשויות הביטחון הינה אבן נוספת בבניית בתי קברות לחללי טרור נוספים לא עלינו". לסיום כותב עו"ד בלייכר כי הוא דורש מענה מהיר לפנייתו.

טל חג'בי, אחיו של זיו חג'בי הי"ד, שנרצח באותו הפיגוע האכזרי בברקן לפני כמעט חצי שנה מצטרף גם הוא לדרישה להרוס את בית המחבל לחלוטין. "אנחנו כבר חצי שנה חיים בסיוט יום יומי מאז שזיו נלקח מאתנו" אומר טל חג'בי. "לפני שלושה חודשים הודיעו לנו שהולכים להרוס את בית משפחת המחבל חלקית. מה שהיה שם זאת לא הייתה הריסה, הם צחקו עלינו כבר אז. אנחנו דרשנו שכל בית המשפחה ייהרס, נלחמנו באלוף פיקוד מרכז נדב פדן שיהרוס את כל בית המחבל ובתגובה קיבלנו שהוא לא רוצה לעצבן את בג"צ".

עוד מוסיף חג'בי "היום נודע לנו מהתקשורת שהפת"ח בשלבים מתקדמים לבנות את בית משפחת המחבל מחדש, דבר כזה לא יעלה על הדעת. אנחנו דורשים ממך, ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו ומאלוף פיקוד מרכז נדב פדן, להרוס שוב את בית המחבל. הפעם לא הריסה חלקית אל להרוס אותו במלואו. לנו לא קרתו רגל, לנו הם לקחו את זיו שלא יהיה איתנו יותר ולא יוכל ליהנות מהחיים האלה יותר. אנחנו דורשים היום שתדאג שיהרסו את בית המחבל במלואו".

נזכיר כי לפני שלושה חודשים הרסו כוחות הביטחון חלק מביתו של המחבל אשרף נעאלווה, שרצח את זיו חג'בי וקים לבנגרונד הי"ד באזור התעשייה ברקן לפני כחצי שנה. הריסת חלק מהמבנה בלבד נבעה מכך שלאור פסיקות עבר של בג"צ בחר צה"ל להרוס רק חלק מהמבנה ולא את המבנה כולו.

עו"ד בלייכר מסר "הרס בתי מחבלים זה כלי חיוני להרתעה והצלת חיים ובתנאי שהדבר נעשה בצורה נחושה אגרסיבית והחלטית. ההססנות של כוחות הביטחון וההרס החלקי ברוח בגץ מביאה פעמים רבות לתוצאות הפוכות של עידוד טרור."

המחבל נעאלוה ביצע את פיגוע הירי באזור התעשייה ברקן בו רצח את קים לבנגרונד-יחזקאל (29) הי"ד וזיו חג'בי (31) הי"ד ופצע ישראלית נוספת באורח בינוני. כזכור, המחבל אותר לאחר מאמץ מודיעיני ומבצעי מתמשך של שב"כ, ימ"מ וצה"ל, ונהרג במהלך ניסיון מעצרו.

יישוב ברקן הריסת בתי מחבלים זיו חג'בי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד