י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אחרי הראיון

היועמ"ש מכחיש: לא נחשפתי לסוד של רה"מ

אחרי הראיון אמש לחדשות 12, היועץ המשפטי לממשלה מכחיש את דברי ראש הממשלה וטוען כי מועלם לא נחשף למידע סודי שעסק בחקירת פרשת הצוללות 

היועמ"ש מכחיש: לא נחשפתי לסוד של רה"מ
מנדלבליט צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו טען כי הוא לא העלים מידע בעסקת רכש הצוללות למצרים והבהיר בראיון שהעניק אמש לחדשות 12 כי היועץ המשפטי לממשלה מודע לסוד העניינים שאין באפשרותו לספר, היועמ"ש מכחיש את הדברים.

במכתב ששיגר הערב (ראשון) ד"ר גיל לימון עוזרו הבכיר את מנדלבליט במענה לפניית התנועה לאיכות השלטון, הוא טען כי מנדלבליט לא נחשף לסוד העניינים.

"היועץ המשפטי לממשלה יבהיר האם לאור היכרותו עם מהלך ההחלטה והמניעים שבבסיסה, בחר שלא לפתוח בחקירת ראש הממשלה בפרשת הצוללות", הובהר.

בנוסף נטען כי, "חקירת פרשת הצוללות נערכה באופן יסודי ומעמיק ע"י היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית, תחת פיקוחו הצמוד של ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, וכל מהלכיה ננקטו אך ורק משיקולים של בירור האמת".

"החקירה לוותה באופן צמוד ע"י פרקליטת מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), ובפיקוח הדוק של פרקליט המדינה", ציונו עוד מטעמו של היועמ"ש, שמסרו עוד כי "במסגרת עדותו של ראש הממשלה בפרשה, שכידוע נגבתה שלא תחת אזהרה, הוא השיב בין השאר גם לשאלות בנושא מכירת צוללות מגרמניה למצרים והסביר בהקשר זה כי קיימת סיבה רגישה שבגינה הוא לא התנגד בשלב מסוים למכירת הצוללות".

עוד נמסר כי, "ראש הממשלה הוסיף כי מפאת סודיות הסיבה הוא אינו יכול לפרטה בפני החוקרים, אך הוסיף כי הוא מוכן להשלים את עדותו בנושא בעדות מיוחדת שימסור ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה בלבד. מאחר שנתון סודי זה לא היה דרוש באותו מועד לחקירה הפלילית, הוחלט בשעתו – על דעת כל גורמי החקירה והאכיפה הנוגעים בדבר – שלא נדרש להעמיק ולברר מהו הנתון הסודי האמור".

את המכתב חתם יועצו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה כי "למען הסר ספק נציין כי היועץ המשפטי לממשלה לא נחשף לנתון סודי זה בשום שלב". כשהובהר כי "אין באמור לעיל כדי להביע עמדה בקשר לכל היבט או עובדה אחרים שעלו במסגרת דבריו של ראש הממשלה בראיון האמור".

בעקבות הודעת מנדלבליט, נמסר מטעמו של ראש הממשלה נתניהו: "היועץ המשפטי לממשלה מאשר שהוא קיבל את העובדה שנושא הצוללות המצריות הוא נושא ביטחוני רגיש ולא שום דבר אחר. הוא גם מאשר את העובדה שראש הממשלה נתניהו הציע בשעתו לעדכן אותו ביתר הפרטים המסווגים, אך היועמ"ש לא ראה בכך צורך. ראש הממשלה נתניהו שוחח הערב עם היועמ"ש והזמין אותו לפגישה, יחד עם היועץ לביטחון לאומי, שבה יעדכן אותו ביתר הפרטים המסווגים".

בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט פרשת הצוללות תיק 3000

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד