כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

תבוסה לסיקריקים: השופטת סירבה לפטר את נאמני ההקדש

הסכסוך האלים בבתי ורשא הגיע היום לבית המשפט • נדחתה בקשת הסיקריקים לפטר את נאמני ההקדש • השופטת הציעה לחתור לפשרה שתגדיל את מספר נאמני ההקדש

ההרס בבתי ורשא. צילום ארכיון
ההרס בבתי ורשא. צילום ארכיון

מאבק השליטה בבתי ורשה מגיע הבוקר (ה') לראשונה לבית המשפט.

בדיון מקדמי שהתקיים בפני השופטת, גילה כנפי-שטייניץ, בבית המשפט המחוזי בירושלים נכחו עורכי- הדין משני הצדדים בכדי להציג את עמדותיהם בנוגע לעתירה של תושבי 'בתי ורשא' נגד נאמני ההקדש.

לטענת התושבים ההתנהלות של הנאמנים אינה חוקית, ויש להחליף את הנציגים ולאפשר להכניס לוועד גם נציגות מתושבי השכונה.

עו"ד קובי אמסטר, המייצג את התושבים בעתירה אמר במהלך הדיון: "ברחוב יש מלחמה. זו מלחמה בה נשפך דם, נשרפים בתים ומסתובבים עם אלות. השאלה של מעמד הנאמנים, אם יש להחליפם, אין לי בעיה לנהל את זה 47 שנים. לטעמי, כאשר נאמן מחלק כסף בלי קריטריון, זו גניבה. רשם ההקדשות סבור גם שצריך להחליפם".

עו"ד ואלא קסיס, המייצג את ההקדש אמר בתגובה לדבריו של אמסטר: "גם בממצאי הדו"ח אין בידנו מידע לכך שהדברים נעשו במזיד". עו"ד ירון קוסטליץ המייצג גם הוא חלק מחברי ההקדש אמר: "אין יסוד לטענה כלשהיא, ובוודאי לא להחלפת נאמנים, אין שום טענה לזדון.

קוסטליץ הוסיף כי הוא מברך על הוספת נאמנים ניטראליים.

בסיום הדברים המובאים בפרוטוקול בית המשפט נכתב בשמם של באי כוחם של הצדדים כי "לפי הצעת בית המשפט, אנו נקיים פגישות יחד עם רשם ההקדשות בניסיון להגיע להבנה לגבי מספר הנאמנים שיכהנו בהקדש, לגבי זהות הנאמנים המכהנים שיישארו כנאמני ההקדש, וזהות הנאמנים הנוספים שיוספו להקדש, לרבות זהות רואה חשבון/עורך דין שימונה כנאמן, על מנת לקדם את תיקון הליקויים".



















אמסטר בתי ורשה בית המשפט קוסטליץ סיקריקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד