י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מדיניות חזקה עם נהלים ברורים"

טענות לאנטישמיות: נחשוב אם לקבל יהודים

התבטאויות בגדר אפליה ואף אנטישמיות נשמעו לאחרונה על ידי מרצים באוניברסיטאות בסקוטלנד כלפי תלמידים השומרים את חגי ומועדי ישראל; "נחשוב פעמיים בעתיד על קבלת כל מי שיש לו שם יהודי", זו אחת ההתבטאויות שנאמרו | הדוברות: "כל תלונה מטופלת במלוא הרצינות. לא מכירים את הסוגיה שהועלתה כאן"

טענות לאנטישמיות: נחשוב אם לקבל יהודים
pixabay

טענות על אפליה נגד יהודים במספר אוניברסיטאות סקוטיות, סטודנט שנענש על סירובו לגשת לבחינות בשבת ופרופסור שאחראי לקבלת סטודנטים למגמות שונות, התבטא באנטישמיות, "נחשוב פעמיים בעתיד על קבלת כל מי שיש לו שם יהודי", כך דווח על ידי המועצה הסקוטית של הקהילות היהודיות (SCJC).

במסגרת בדיקה של ועדת השוויון וזכויות האדם של המועצה להשכלה הגבוהה, דיווחה המועצה על מקרה של סטודנטית לרפואה שטענה כי "היא נרדפת על בקשת שמירה על החגים היהודיים ומסרבת לערוך בחינות ביום שישי בערב".

לדברי ה-SCJC, הסטודנטית סיפרה שנאמר לה על ידי הדיקן הראשי באחד מהאוניברסיטאות, "כי זו אוניברסיטה חילונית, אנחנו לא צריכים לקחת בחשבון את הדת של התלמידים".

פרופסור אחר, שהיה בוועדת קבלה, טען לכאורה שהסטודנטים "לא עושים לנו טובות, אנחנו נחשוב בעתיד פעמיים על קבלת כל מי שיש לו שם יהודי".

סטודנטים נוספים התלוננו כי הם היו קורבן להתבטאויות אנטישמיות מצד סטודנטים אחרים, הן פנים מול פנים והן ברשתות החברתיות, אחת מהן אמרה כי היא הפסיקה ללכת ללימודים או לספריה, וחששה מלהשתתף בסדנה הכיתתית מחשש להתנכלות או תקיפה.

גם יהודים חברי הסגל האקדמי וההוראה מאוניברסיטת 'דנדי' נתונים בדרך קבע להתנכלויות ולעלבונות מצד סטודנטים וחברי סגל אחרים, חלק מהם נקראים "חשודים במיוחד ביהדות". כך דיווח האתר 'ג'ואיש קרוניקל'.

דובר מטעם אוניברסיטת דנדי אמר ל'טיימס' הבריטי בתגובה לפרסום, "כל האשמה באפליה מטופלת במלוא הרצינות, אבל אנחנו לא מכירים את הסוגיה שהועלתה כאן".

דובר של אוניברסיטת 'אברטיי' הגיב גם הוא על האשמות ואמר, "יש מדיניות חזקה עם נהלים ברורים שנועדו להבטיח את ההגנה של הצוות ושל הסטודנטים מכל צורה של הטרדה והעלבה גזענית".

אפליה אוניברסיטאות סקוטלנד אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד