י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

כך תנהלו נכון תביעה נגד חברת הביטוח

תביעות נגד חברת ביטוח יכולות להיות רבות ומגוונות, כך לדוגמא: כאשר אדם מאבד את יכולתו להמשיך להתפרנס באמצעות עבודתו בשל פציעה או מחלה קשה, הרי שהוא יכול להגיש תביעה למוסד לביטוח הלאומי וכן, תביעת פיצויים בהתאם לפוליסת הביטוח שלו הרלוונטית לאובדן כושר עבודה

כך תנהלו נכון תביעה נגד חברת הביטוח
תביעה לחברת הביטוח צילום: pixsabay

תביעות נגד חברת ביטוח יכולות להיות רבות ומגוונות. כך לדוגמא: כאשר אדם מאבד את יכולתו להמשיך להתפרנס באמצעות עבודתו בשל פציעה או מחלה קשה, הרי שהוא יכול להגיש תביעה למוסד לביטוח הלאומי וכן, תביעת פיצויים בהתאם לפוליסת הביטוח שלו הרלוונטית לאובדן כושר עבודה.

כמובן שלצורך תביעה מעין זו או כל תביעה אחרת הנוגעת לחברות ביטוח, יש צורך לבחור בשירותיו של עורך דין תביעות ביטוח, מקצועי ומנוסה בתחום, אשר יסייע לכם להשיג את מבוקשכם באמצעות תביעה זו. אז מהו בעצם אובדן כושר עבודה, באיזה מקרים ניתן לתבוע את הביטוח ולאיזה גובה פיצויים עליכם לצפות בגין תביעה זו- כל זאת ועוד במאמר הבא

אובדן כושר עבודה- במה מדובר

פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה, אמורה להבטיח לאדם הגנה כלכלית בכל מצב שבו הוא נפצע בתאונה כלשהי או חלה במחלה קשה, אשר בגינן הוא איננו יכול להמשיך ולהשתכר בתחום עבודתו. הפוליסה מבטיחה לאדם להמשיך לקבל את השכר החודשי אליו הוא רגיל בתחום עבודתו, גם אם הוא איננו יכול להמשיך ולעבוד בתחום עבודתו בשל הפציעה או המחלה, או איננו יכול לעבוד כלל.

חברות הביטוח הקיימות כיום, מציעות לכל אדם המעוניין לבטח את עצמו בפוליסת אובדן כושר עבודה, בסוגים שונים של פוליסת ביטוח זאת. חשוב מאוד לדעת שאם אדם נפגע באופן שהוא איננו יכול להמשיך ולעבוד כלל לצורך פרנסתו, הרי שיש לו זכויות גם בביטוח הלאומי הנוגעות לקצבה חודשית המגיעה לו מתוקף מצבו.

גובה הפיצויים החודשיים במסגרת פוליסת הביטוח לאובדן כושר עבודה

תביעת ביטוח בגין אובדן כושר עבודה מכל סיבה אחרת,  היא תביעה שמטרתה היא להעניק לאדם אשר נפגע את האפשרות להמשיך להתפרנס ולפרנס את משפחתו בכבוד. מכיוון שאובן כושר עבודה איננו פוגע רק בפרנסת הנפגע, אלא בהכנסות של כל משק הבית, הרי שהפיצויים הכספיים מחברת הביטוח אשר בה הוא ביטח את עצמו בפוליסת אובדן כושר עבודה, היא חשובה והכרחית מאוד.

חשוב מאוד לדעת שבפוליסות ביטוח מסוימות מדובר על אובדן יכולת עבודה באופן כללי ובפוליסות אחרות מדובר באובדן כושר עבודה בתחום עיסוקו של האדם שנפגע בלבד. במידה והתביעה מתקבלת על ידי חברת הביטוח,  הרי שגובה הפיצויים שהאדם יקבל יקבע על פי החישוב של 75 אחוזים ממשכורתו הממוצעת של האדם שנפגע, בשנה שבה נפגע.

מה קורה אם חברת הביטוח דוחה את תביעת האדם בגין אובדן כושר עבודה

אם חברת הביטוח החליטה מסיבה כזו או אחרת לדחות את התביעה של האדם שאיבד את כושר עבודתו, הרי שזוהי בהחלט סיבה מצוינת לפנות לשירותיו של עורך דין אובדן כושר עבודה. עורך דין אובדן כושר עבודה מקצועי ומנוסה בתחומו, ידע כיצד ללוות את האדם מלכתחילה בכל התהליך של הגשת תביעה נגד חברת ביטוח בגין אובדן כושר עבודה, או במקרה שבו פונים אליו רק לאחר שמתקבלת דחייה מחברת הביטוח לבקשה, לצורך ערעור.

כדאי מאוד לדעת שיש הבדל מהותי מלכתחילה בין תביעה המוגשת בגין אובדן כושר עבודה על ידי עורך דין מוסמך ומומחה בתחומו, לבין תביעה אשר מוגשת באופן עצמאי. ניתן לומר שיש סיכוי גבוה יותר שתביעה תתקבל על ידי חברת ביטוח, כאשר היא מוגשת על ידי עורך דין בעל מוניטין בתחום זה. ולכן, בין אם אתם מעוניינים להגיש תביעה לביטוח בגין אובדן כושר עבודה או בגין כל סיבה אחרת ובין אם אתם מעוניינים לערער על דחייה של חברת ביטוח לתביעתכם, כדאי שתפנו לעורך דין אובדן כושר עבודה.

 

 

תביעה ביטוח משפטי כושר עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד