י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מלחמה בפתח

בשעות הקרובות: צה"ל יתקוף בעומק רצועת עזה; דריכות בדרום

הסלמה בדרום: כבישים בגבול עזה נחסמו על ידי צה"ל, העבודות החקלאיות בסמוך לגבול הופסקו והצבא מתגבר כוחות • עד כה צה"ל טרם הגיב לירי הרקטה הבוקר ועל פי ההערכות, התגובה תהיה משמעותית • במקביל, בכיר בחמאס טען בפני הנציגים המצרים כי הטיל לשרון שוגר בטעות

בשעות הקרובות: צה"ל יתקוף בעומק רצועת עזה; דריכות בדרום
פלאש 90

בזמן הקרוב ישמעו פיצוצים כחלק מהפעילות ההתקפית של צה"ל שאמורה להתחיל בדקות הקרובות, כתגובה לשיגור הטיל מרצועת עזה לעבר השרון.

מהמועצות האזוריות בעוטף עזה נמסר כי יש להגביר ערנות ולפעול בהתאם להנחיות ההתגוננות ובהישמע התרעת צבע אדום יש להיכנס למרחב המוגן תוך פרק זמן ההתגוננות ולשהות בו 10 דקות. הנחיות נוספות יועברו במקרה הצורך ע"י גורמי הביטחון והרשות המקומית.

דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר בשעה האחרונה כי "כל מעשה מטופש שתבצע ישראל נגד עזה וההתנגדות, היא תמצא עצמה מול התנגדות חזקה ומוכנה".

באופן חריג, בשעות האחרונות לאור הערכת המצב וכחלק מצעדי שיפור המוכנות, הוחלט באוגדת עזה על חסימת אזורים וצירים הסמוכים לגדר המערכת, שהוגדרו כשטח צבאי סגור.

במסגרת כך, הונחו בטונדות בכמה איזורים סמוכי גדר ובמקומות אליהם מגיעים אזרחים לתצפת על העיר עזה. במקרים הקודמים בהם נחסמו צירים באופן דומה, היה זה לפני תגובה משמעותית בעזה.

בתוך כך, המועצה האזורית אשכול הודיעה על ביטול פעילות החוגים לילדים שיסתיימו בשעה 15:45. עיריית שדרות גם כן הודיעה להורים כי החוגים במוסדות החינוך בוטלו להיום, וההסעה האחרונה לתלמידים תהיה בשעה 15:00. במועצה האזורית מרחבים גם כן הודיעו על ביטול פעילות החוגים והמועדונים לילדים, למעט החוג התעמלות קרקע במבועים.

בג'יהאד האיסלאמי מזהירים את ישראל מתגובה קשה. לאחר דבריו של ראש הממשלה ושר הביטחון כי ישראל תגיב בעוצמה, אומר מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, "מזהירים את ישראל מלבצע איזושהי תוקפנות כלפי עזה. על ההנהגה בישראל לדעת שנשיב בכוח נגד תוקפנות כזו".

השליח המיוחד של האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב התייחס לירי הרקטה הבוקר מרצועת עזה לישראל, ואמר: "ירי שפגע בבית מצפון לתל אביב ופצע 7 אנשים, לא מתקבל לחלוטין, זו תקרית מאוד רצינית. האו"ם עובד עם מצרים כל הזמן וכל הצדדים אבל המצב נותר מאוד מתוח".

בנוסף לחסימת הצירים, הוחלט בצה"ל על עצירת עבודות חקלאיות במרחבים הסמוכים לגדר המערכת. "יש להמשיך להישמע להוראות שיימסרו על יד צה"ל ככל שיידרש" נמסר. מוקדם יותר צה"ל הודיע על הזרמת כוחות לאוגדת עזה, שתי חטיבות סדירות של חי"ר ושיריון כדי לתגבר את הכוחות בשטח. בנוסף, צה"ל מקיים גיוס מילואים מצומצם של אנשי מודיעין והגנה אווירית.

בחמאס העבירו הבוקר מסרים לישראל באמצעות מצרים, בהם נאמר "לא בצענו ירי מכוון, אנו בודקים את מקור הירי", בדומה למה שטענו לפני אחד עשר ימים כאשר בוצע ירי חמאס לעבר גוש דן.

בחמאס לא מכחישים שהטיל ששוגר, G8 משופר לטווח של כ-125 ק"מ על שמו של אחמד ג'עברי, נורה על ידם, אך חוזרים על הטענה שנשמעת הזויה כי הירי בוצע בטעות.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, מודיע הבוקר (שני) על סגירת המעברים ארז וכרם שלום, וכן על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה עד להודעה חדשה. ההחלטה התקבלה בעקבות ירי הרקטה הבוקר לעבר שטח מדינת ישראל.

מערכת כיפת ברזל לא ביצעה הבוקר יירוט של הרקטה, ולדברי דובר צה"ל רונן מנליס, "לא היה יירוט כי כיפת ברזל מגינה על אזורים שעליהם היא מגינה על פי הערכת מצב", וסירב לפרט על המיקומים של כיפת ברזל.

עוטף עזה חמאס צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד