י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא מפסיק להסתבך

האם תיפתח חקירה פלילית כנגד אורן חזן?

לא מפסיק להסתבך: סרטון תעמולה שפרסם ח"כ אורן חזן לקראת הבחירות לכנסת - עלול לסבך אותו • במשרד המשפטים שוקלים לפתוח בחקירה פלילית בעקבות סצנה בה נראה חזן "יורה" על ח"כ ערבי • כל הפרטים

האם תיפתח חקירה פלילית כנגד אורן חזן?
חבר הכנסת אורן חזן מוצא מן המליאה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

סרטון תעמולה שפרסם חבר הכנסת אורן חזן, יו"ר מפלגת 'צומת', לקראת הבחירות לכנסת - עלול לסבך אותו.

הסצנה הבעייתית: אחרי שיו"ר בל"ד נראה בסרטון שאומר כי יעדיף "למות מאשר לשיר את ההמנון הישראלי", "יורה" בו חזן ואומר: "כשאתה רוצה למות – תמות, אל תאיים". הסרטון נגמר בסלוגן: "'צומת', נותנת זץ במעשים, לא בדיבורים".

לסרטון צירף חזן את הטקסט הבא: "צפו. שתפו. והצביעו לצומת – המפלגה היחידה שתתן 'זץ' ובאמת תגרש את תומכי הטרור מהכנסת".

הסרטון, בו כאמור נראה חזן "יורה" בח"כ ג'מאל זחאלקה, עורר את זעמו של יו"ר חד"ש-תע"ל, איימן עודה, וזה הגיש תלונה בעניין לוועדת הבחירות. 

לפי הדיווח, במסגרת התלונה ישנה בקשה לפתוח בחקירה פלילית; במשרד המשפטים שוקלים לפתוח בחקירה. כך מדווח גלעד מורג באתר ynet.

בעקבות הסערה שיצר, הסרטון שהפיץ חזן ברשתות החברתיות וזכה לגינויים מימין ומשמאל - הוסר מהרשתות החברתיות.

יצוין כי גם ח"כ זחאלקה מיהר להגיש תלונה במשטרה נגד חזן בגין "הסתה לרצח". זחאלקה, שנפגע מהסרטון, אמר: "אורן חזן, נוסף על היותו גזען באופן מחריד, מוכיח שוב כמה נמוך הוא יכול לרדת על מנת לזכות במעט קולות על חשבון שנאת ערבים".

"לצערנו הרב, גם בחירות 2019 נגועות ברמות אבסורדיות של גזענות והסתה נגד הציבור הערבי ונבחריו, והסרטון המחליא הזה הוא רק דוגמה אחת מני רבות. אנו מגישים היום תלונה למשטרה ולוועדת הבחירות המרכזית, בתקווה שאולי סוף-סוף ימצאו לנכון גורמי האכיפה למצות את הדין עם הסתה ברורה וחד משמעית לרצח איש ציבור".

זחאלקה יצא בפניה מקבילה לפייסבוק: "בסרט הוידיאו של חזן, הוא נראה מגלם את דמותו של המכוער, ואכן זהו התואר המתאים לו. אך לא מדובר בתעמולת בחירות לגיטימית אלא בקריאה לרצח, באווירה ציבורית שקיים בה ליבוי יצרים נגד הציבור הערבי ונציגיו, וזה מסוכן ואפילו מסוכן מאד".

ח"כ חזן מסר בתגובה: "אין גבול לחוצפה ולציניות של הטרוריסט זאחלקה, שעושה כמו חבריו המחבלים שימוש ציני בדמוקרטיה הישראלית".

לדבריו: "זחלאקה הורשע בטרור וניצל יחד עם חבריו העוזרים של ערפאת את במת הכנסת כדי להסית לרצח חיילי צה״ל ואזרחי ישראל, הסתה שאת תוצאותיה אנו רואים באופן יומיומי".

עוד הוסיף חזן: "האם הטרוריסט זאחלקה כבר הספיק לשכוח שחבריו מרצחי החמאס הוציאו חוזה על ראשי ואבי המחבלים אבו מאזן קרא להכניס אותי לרשימת הטרור העולמית ולפגוע בי? אין כאן לא גזענות ולא שנאת ערבים! בכנסת העשרים עמדתי נגדו וגם נגד זוגתו מחבלת המרמרה זועבי. סתמתי להם את הפה וגירשתי אותם מהכנסת. כך תעשה מפלגת צומת בראשותי גם בכנסת הבאה כשטיבי, יד ימינו של ערפאת, יטופל על ידי אותו דבר".

אורן חזן חקירה פלילית הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד