י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שאלת השאלות

ריבלין על היום שאחרי הבחירות: "דילמה"

ברקע החשש הגובר כי יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה בכל מחיר על בני גנץ, נשיא המדינה ראובן ריבלין מתייחס לנושא הרגיש וטוען: "הנשיא לא בוחר את ראש הממשלה - העם בוחר את ראש הממשלה"

ריבלין על היום שאחרי הבחירות: "דילמה"
ריבלין צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לראשונה, נשיא המדינה רובי ריבלין מתייחס ליום שאחרי הבחירות ולהחלטת הנשיא על המועמד שירכיב את הממשלה ברקע הטענות של הליכוד כי הוא יטיל על גנץ את הרכבת הממשלה למרות שלא יוביל את הסיעה הגדולה.

במהלך סיור בעיר בית שמש התייחס הנשיא ליום שאחרי הבחירות ולמשימת הרכבת הממשלה שמוטלת עליו כשאמר כי "העם הולך לבחירות והוא בוחר סיעות. תפקידו של נשיא המדינה מיד לאחר שמסתיימות הבחירות להזמין את כל סיעות הבית לבית הנשיא על מנת להתייעץ איתם ולשאול את דעתם על מי הם מבקשים שהנשיא יטיל את תפקיד ראש הממשלה".

ריבלין ציין כי במקרה שיש רוב מוצהר של 61 ממליצים על מועמד מסוים "בסופו של דבר סופרים כמה יש לצד אחד וכמה יש לצד אחר? אם 61 חברי כנסת מבקשים להטיל את התפקיד על אחד מהאנשים אזי הפור נפל כי רוב נציגי העם מבקשים להטיל את התפקיד על מי שהם בוחרים".

"אם נמצאים במצב שבו יש 54 שרוצים X ו53 רוצים Y והיתר באים ואומרים שצריך בכלל לבחור בL. ואז נוצרת בעיה ושאלה מי יהיה ראש הממשלה", התייחס ריבלין לאפשרות קיימת בבחירות הללו כאשר הסיעות הערביות לא ממליצות על מועמד ספציפי, "כמובן שניתן לנסות ולשכנע אבל אם לא עומדת בפני נשיא המדינה דילמה שהיא מחויבת פתרון".

הנשיא דחה את הטענות על כך שיש לו אינטרסים אישיים בנושא ואמר כי, "השיקול בדרך כלל יהיה מה רצה העם בבחירות ע"י הביטוי שנתן לתוצאות בקלפי", לכן ציין ריבלין, "אם יהיו יותר מ-61 חברי כנסת אזי העם החליט. השאלה תהיה מה עושים כאשר אין רוב לאף אחד מהצדדים- שם יכול להיות שיקול של סיעה גדולה יותר, של מספר חברי הכנסת שהמליצו על כל אחד ואחד, יכולת שכנוע ועוד".

ריבלין סיים את דבריו ואמר "אלה שאלות שיהיה קשה לפתור ואם יהיה צורך אבוא להתייעץ איתכם".  לדבריו, "הנשיא לא בוחר את ראש הממשלה - העם בוחר את ראש הממשלה".

בני גנץ בנימין נתניהו ראש ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד