כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אזרחות פורטוגלית - יתרונות מול חובות

על פי הערכות, כמחצית מתושבי ישראל (לפחות) הינם צאצאים של מגורשי ספרד ופורטוגל • הגירוש, שהתרחש החל משנת 1492 ובכמה שנים שאחריו, גרם ליהודים רבים לברוח ולהגר למדינות רבות בעולם וביניהן למדינות צפון אפריקה, הבלקן, חלק ממדינות אסיה ואפילו לחלק קטן ממדינות אירופה עצמה • לכן, ישראלים רבים ממוצא ספרדי-מזרחי, גילו כי הם יכולים לקבל אזרחות אירופאית בקלות יחסית, בהתבסס על נתונים וממסכים משפחתיים

אזרחות פורטוגלית - יתרונות מול חובות
אזרחות פורטוגלית צילום: שאטרסטוק

לפני הכל: מי זכאי לדרכון הפורטוגלי?

על פי הערכות, כמחצית מתושבי ישראל (לפחות) הינם צאצאים של מגורשי ספרד ופורטוגל. הגירוש, שהתרחש החל משנת 1492 ובכמה שנים שאחריו, גרם ליהודים רבים לברוח ולהגר למדינות רבות בעולם וביניהן למדינות צפון אפריקה, הבלקן, חלק ממדינות אסיה ואפילו לחלק קטן ממדינות אירופה עצמה. לכן, ישראלים רבים ממוצא ספרדי-מזרחי, גילו כי הם יכולים לקבל אזרחות אירופאית בקלות יחסית, בהתבסס על נתונים וממסכים משפחתיים, וזאת על ידי הגשת בקשה לאזרחות פורטוגלית (או ספרדית, למרות שתהליך הגשת הבקשה בספרד הינו מורכב ומחייב יותר).

כמובן שקיימים תנאים מסוימים לקבלת האזרחות והדרכון הפורטוגלי, אולם התהליך נחשב לקצר, זול יחסית ובעיקר – קל בהרבה מהתהליך המקביל בספרד. המשמעות היא, שישראלים רבים יוכלו לקבל דרכון פורטוגלי ואתו, גם סל זכויות והטבות המגיעות לתושבי האיחוד האירופאי (כבעלי אזרחות אירופאית). עם זאת, עם כל זכויות בד"כ מגיעות גם כמה חובות, וכך גם במקרה של קבלת אזרחות ודרכון פורטוגלי.

על אילו חובות מדובר ומה בעצם תוכלו לקבל בתמורה? 

חובות

כאזרחי פורטוגל, בייחוד אם תהיו פעילים במדינה במישורים מסוימים, תהיו חייבים במס הכנסה (כשהתשלומים בחלקם מעוגנים באמנת המס בין ישראל לפורטוגל). בין המיסים המחייבים במדינה, קיימים: מס החל על כל תושבי המקום מעל 180 יום בשנה, מס על רישיון נהיגה בינלאומי\מקומי, מס על נכסים ועוד. כמו כן, פורטוגל איננה מחייבת התגייסות לצבא או תשלום מס על מתנות (נכון להיום). יש לציין, כי תושבי פורטוגל (בעלי אזרחות פורטוגלית או משקיעים המוגדרים כתושבים ע"פ תנאים מסוימים) חייבים במיסי תושבות אחדים (שבד"כ נמוכים מאלו של ישראל). כמו כן, ייתכנו חובות נוספים בהתאם לפעולות מסוימות במדינה או מגורים קבועים, שעליהם רצוי לברר בנפרד.

  • לצד החובות הכלכליים, כמובן שקיימים חובות אזרחיים שונים בהתאם לחוקי המדינה. 

זכויות

באופן כללי, יוקר המחיה בפורטוגל נחשב לנמוך מזה שבישראל, דבר שלדעתנו מהווה זכות שווה במיוחד המתאפשרת עם קבלת אזרחות פורטוגלית. לצד עליות המגורים והמחיה הנמוכות יחסית, קיימות זכויות בתחום הלימודים וההשכלה הגבוהה (בין היתר, אפשרויות ללימודים בחינם), הקלות, הנחות ואפשרויות מגוונות להשקעה כלכלית, לרבות בתחום הנדל"ן וכן, אפשרויות תעסוקה באזורים המתפתחים ובכלל.

לצד זאת, יש לציין שכבעלי דרכון פורטוגלי שהינו למעשה, דרכון אירופאי, תוכלו ליהנות מכל אותן הטבות של אזרחי האיחוד האירופי, כמו מעברים קלים בין מדינה למדינה, הנחות במוסדות להשכלה גבוהה במדינות רבות, אפשרויות מגורים במדינות נוספות מלבד פורטוגל וכמו כן, כניסה למדינות כמו ארה"ב באופן פשוט יותר, מזה שהייתם נדרשים אליו בתור ישראלים.

לסיכום, בעלי אזרחות פורטוגלית יכולים ליהנות משלל זכויות והטבות, לצד חובות כלכליים נמוכים יחסית ומשתלמים. יש לזכור, כי תהליך קבלת אזרחות פורטוגלית איננו חלום שאיננו בר מימוש, אלא אפשרות נוספת וממשית עבור ישראלים רבים שיכולה לפתוח לכם דלתות ולסייע לכם להגשים מטרות שונות.

אזרחות ספרד פורטוגל דרכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד