י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חזרה לשגרה?

למרות מצב חירום: המחסומים הוסרו בעוטף

הצירים שנחסמו בעוטף עזה נפתחו שוב בשעה האחרונה | במקביל, לפני כשעה הודיעה רכבת ישראל אף היא על חזרה לשגרה | האבסורד: התושבים לא עודכנו על הסרת הכוננות המוגברת

למרות מצב חירום: המחסומים הוסרו בעוטף
הסרת המחסומים בעוטף עזה צילום: אוריאל גור דוד

כלי הנדסה של צה"ל החלו בשעה האחרונה לפתוח את הצירים שנחסמו בעוטף עזה, לאחר שאלו נחסמו לפני כ-24 שעות עם ההסלמה.

לפני כשעה הודיעה רכבת ישראל אף היא על חזרה לשגרה, "בהתאם להנחיות גורמי הביטחון, תנועת הרכבות בקו רכבת הנגב המערבי תחזור לסדרה בשעות הקרובות ובהדרגה" נמסר. רכבת ראשונה מבאר שבע לכיוון רעננה תצא בשעה 17:20. רכבת ראשונה מאשקלון לבאר שבע יצאה כבר בשעה 16:10.

אולם, עד כה טרם נמסרו הנחיות חדשות מטעם פיקוד העורף והתושבים לא עודכנו על הסרת הכוננות המוגברת בה הם היו ביממה האחרונה בפרט ובתקופה האחרונה בכלל.

במקביל, דיווחו הפלסטינים על חדירת ארבעה מחבלים בגבול רצועת עזה מזרחית לבוריג', חתכו את הגדר, גרמו נזק לעמדה צבאית וחזרו לרצועה. זאת, כשעה שחודשו עבודות משרד הביטחון על גדר המערכת בגבול עזה.

"כל הפסקת אש חייבת לכלול התייחסות לטרור הבלונים" אמר בשעות הצהרים גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול.

במכתב לתושבים, כתב כי "עדיין לא ידוע לאן פנינו ובמשך היום תתקיים הערכת מצב מול הצבא ולאחריה נעדכן".

ירקוני הוסיף: "בשיחות ובמסרים מול גורמי הצבא והממשלה אנו מבהירים שמבחינתנו כל הסדרה או הכרזת 'הפסקת אש' חייבת לכלול התייחסות גם לנושא טרור ההצתות והבלונים ושל אירועי הפרות הסדר בגבולות הסמוכים לישובינו".

בשלב זה, בצה"ל לא השיבו לשאלה האם ישנה חזרה לשגרה, אך התושבים חשים בכך מהשטח. "אפילו את הפעולה הפשוטה להודיע לתושבים בעוטף עזה על חזרה לשגרה, לא מסוגלים לעשות. בושה", צייץ כתב חדשות 13 אלמוג בוקר.

עוטף עזה כוננות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד