י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"הלחימה עלולה להתחדש כל רגע"

תפנית: הרמטכ"ל הורה על הקפצת חיילים; צבע אדום בעוטף עזה

בצה"ל נערכים לפעולה קרקעית בעזה? לאחר הערכת מצב שנערכה בקריה בתל אביב בהשתתפות ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, החליט הרמטכ"ל על עיבוי כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה • בתוך כך, הטרור בגבול הרצועה נמשך והתושבים מדווחים על פיצוצים ובלוני תבערה

תפנית: הרמטכ"ל הורה על הקפצת חיילים; צבע אדום בעוטף עזה
טנקים של צה"ל בגבול רצועת עזה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תפנית בעלילה? לאחר שנראה היה שגזרת הדרום חוזרת לשגרה לכאורה, הרמטכ"ל הורה לתגבר כוחות בדרום. בין היתר הוחלט על השלמת גיוס מילואים, הקפצת חטיבת חי"ר והקפצת גדוד נוסף של תותחנים לאוגדת עזה.

בקדות האחרונות נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האיזורית אשכול, לאחר שסבלו מפיצוצים עזים ביממה החולפת.

לאחר הערכת המצב בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, הנחה ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, על הקפצת מפקדת חטיבת חיל רגלים נוספת וגדוד תותחנים לגזרת פיקוד הדרום.

בנוסף, אישר הרמטכ"ל גיוס השלמות מילואים נוספות וביטול החלפות גדודים בתעסוקה מבצעית שתוכננו להמשך השבוע בגזרות השונות.

במקביל, בוטלו המגבלות של פיקוד העורף בדרום הארץ. צה"ל הודיע כי משעה זו הוסרו כלל המגבלות באזור עוטף עזה וברשויות נתיבות, אופקים, אשקלון, מוא"ז מרחבים, מוא"ז חוף אשקלון ומוא"ז בני שמעון.

"אין הסכם על הפסקת אש" פרסם כתב ערוץ 13 בשם גורם ישראלי בכיר. "צה"ל נערך להגיב בכח על כל סוג של אלימות. המבחן - בשבת".

במערכת המדינית לוקחים בחשבון שהמערכה תתלקח ותפרוץ בכל רגע. המועד הקרוב שמסתכלים עליו הוא שבת הקרובה, שמזהים אותה כמועד בעל נפיצות מיוחדת.

מאז שעות הבוקר, צה"ל הסיר בהדרגה חלק מההגבלות בגבול הדרומי, כאשר עבודות משרד הביטחון חזרו לעבוד סמוך לגדר, פעילות הרכבת שהופסקה לדרום שבה אף היא לפעילות סדירה.

מחסומים שהוצבו אתמול, במיקומים שונים בסמוך לגבול רצועת עזה - הוסרו. עם זאת, פיקוד העורף לא שינה את ההגבלות שהטיל אתמול על ישובי עוטף עזה. 

בשעות האחרונות אירעו מספרי תקריות טרור, דברים שתושבי עוטף עזה הורגלו אליהם בחודשים האחרונים. עשרות בלוני נפץ הופרחו לעוטף עזה; מחבלים פרצו את גדר הגבול, חדרו והציתו עמדה צבאית - וחזרו לרצועה; מטען חבלה הושלך לעבר גדול הגבול, התפוצץ אך לא היו נפגעים, ועוד.

אביב כוכבי עוטף עזה מילואים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד