י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נישק כל ספר וספר

התהלים שכיסו את נזקי השריפה בנשכיז למכירה

העותק היחיד של התהילים המתורגם ליידיש שחיבר רבי יצחק מנשכיז שכיסה את השריפה בבית מדרשו בזכות מכירת ספרי תהילים עומד למכירה בבית המכירות Winner's. כל הפרטים

התהלים שכיסו את נזקי השריפה בנשכיז למכירה
אש. אילוסטרציה צילום: unsplash

זה קרה בשנת תרכ"ד בוורשה שבפולין. האדמו"ר רבי יצחק מנשכיז זיע"א, תלמידם חביבם של סנגורן של ישראל רבי לוי יצחק מברדיטשב ושל החוזה מלובלין זכותם תגן עלינו הדפיס מהדורה מיוחדת של ספר תהלים מתורגם לאידיש עם פירוש רש"י ומצודות.

בתכניתו המקורית היתה למכור את הספרים במחצית מעלות ההדפסה לזיכוי הרבים ולכבודו של דוד המלך ע"ה, אך אסון נורא פקד את החסידות ובית המדרש של רבי יצחק עלה בלהבות.

בכדי לכסות את נזקי האש ולשקם את בית המדרש החליטו החסידים לנצל את ספרי התהלים שהודפסו- ששת-אלפים במספר - ולמכרם ביוקר. לפי מנהג החסידות רבי יצחק נישק כל ספר וספר ורק אז יצאו הספרים למכירה.

עותק אחד, נדיר ומיוחד הגיע לבית המכירות הפומביות "ווינרס" (Winner's) ובימים אלו הוא עומד למכירה שתתקיים אי"ה בתאריך ג' בסיוון הבעל"ט. מחיר הפתיחה עומד על 1,000 דולרים ולהערכת בית המכירות הוא עתיד להמכר בסכום גבוה בהרבה.

"רבי יצחק מנשכיז בעל מחבר ספר תולדות יצחק היה צדיק וקדוש, ספר תהלים שהוא שהוא עמל אישית להדפסתו, נישק אותו ומכירתו במקור נועדה לשקם את שריפת בית מדרשו הוא מסוג הפריטים שמרגשים אותנו" אומרים ב"ווינרס", "זהו לא רק ספר עתיק בן יותר ממאה וחמישים שנים, אלא טומן בחובו סיפור מיוחד".

 

תהילים נעשכיז ווארשא מכירה בית המכירות ווינרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד