י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
33 רובי M16

תביעה אזרחית נגד אבישי - מכר נשק לאויבים

אבישי איתח נאשם והורשע על שגנב כלי נשק מנשקייה צבאית וסחר בהם ונידון ל-9 וחצי שנות מאסר אותן הוא מרצה • היום הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב תביעה על סך 750 אלף שקלים בגין הרווחים שגרף מהנשק שגנב 

תביעה אזרחית נגד אבישי - מכר נשק לאויבים
קליעים צילום: Abir Sultan/Flash90

כחודשיים לאחר שבית משפט הטיל עונש של 9 שנות מאסר על אבישי איתח, שהורשע יחד עם 6 נאשמים נוספים בפרשת גניבת הנשקים מהנשקייה בבסיס הצבאי בשדה תימן ולאחר מכן סחר בהם. פרקליטות מחוז דרום (אזרחי), בשם משרד הביטחון, הגישה היום (שלישי) כתב תביעה בסך של 760,000 ש"ח נגדו, בגין רווחים שהפיק מהסחר בכלי הנשק שגנב.

כתב התביעה הוגש בהמשך להרשעת הנתבע בהליך פלילי בביצוע עבירות חמורות של גניבה בנסיבות מחמירות, סחר בנשק ועוד. על פי עובדות כתב האישום בהן הודה הנתבע במסגרת הסדר טיעון, התפרץ הנתבע לנשקייה בבסיס צבאי "שדה תימן" בו עבד אחיו, גנב מהנשקייה 33 רובי 16 M ומכר אותם לאחרים בסכום כולל של 760,000 ש"ח. לאחר מאמצים רבים, הצליחה המדינה לאתר 13 מהנשקים הגנובים.

על אבישי איתח הוטלו בגזר הדין 9.5 שנות מאסר בפועל, אותם הוא עדיין מרצה, בנוסף, מאסר על תנאי וקנס בסך של 70,000 ש"ח.

בגזר הדין עמד ביהמ"ש המחוזי בב"ש על חומרת מעשיו של הנתבע וציין, בין היתר, כי "ניסיון החיים מלמד שנשק מוצא דרכו לידיים עברייניות ולמפגעים שהוכיחו שלעיתים אינם מהססים להשתמש בו גם במקומות ציבוריים וגם כאשר כתוצאה מכך עלולים להיפגע אנשים תמימים שבאקראי נקלעו לזירה. כפי שנלמד, לכלי הנשק הבלתי חוקיים "ביקוש" רב וסכומי הכסף הגבוהים שהגורמים העבריינים מוכנים לשלם תמורת רובים ואקדחים. הפיתוי הכספי הגלום בעבירות נשק מחייב אף הוא השתת ענישה מרתיעה".

בהתבסס על הרשעת הנתבע בפסק דין חלוט, הוגשה כאמור התביעה האזרחית לתשלום סך של 760,000 ש"ח המגלם את סכום ההתעשרות של הנתבע בגין מכירת כלי הנשק הגנובים.

התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד אנטוניוס מרשי ותהילה שמשון מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי), כחלק ממדיניות חטיבת תביעות וביטוח באגף הייעוץ המשפטי למשרד הביטחון להגיש תביעות כנגד כל גורם, לרבות פרטי, אשר במעשיו או במחדליו מתעשר שלא כדין או מסב נזק למדינת ישראל.

גניבת נשק חוליית פורצים תביעה אזרחית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד