י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ירי "בטעות"

התירוץ החדש של חמאס: "פעולה יחידנית"

אחרי הברקים ששיגרו גראד לבאר שבע והירי למושב משמרת בשרון ששוגר בטעות, היום נמצאה תשובה מקורית לשיגור הרקטה לעבר המועצה האיזורית אשכול לאחר למעלה לחצי יממה של שקט

התירוץ החדש של חמאס: "פעולה יחידנית"
חיילי חמאס צילום: עאבד רחים חטיב, פלאש 90

אחרי הברקים ששיגרו גראד לבאר שבע והירי למושב משמרת בשרון ששוגר בטעות, היום נמצאה תשובה מקורית לשיגור הרקטה לעבר המועצה האיזורית אשכול לאחר למעלה לחצי יממה של שקט.

הפלגים ברצועת עזה אמרו כי הרקטה ששוגרה לישובי עוטף עזה הערב היא "פעולה יחידנית", שלא התבצעה במסגרת חדר המבצעים המשותף, כך דיווח אלמוג בוקר בערוץ 13. "מאלה שעולים על איזה פטנט ומגזימים איתו" צייצה שמרית מאיר, פרשנית לענייני ערבים.

לפני שבוע וחצי, ב-15 במרץ, שוגרו שתי רקטות מדגם פאג'ר M-75 תוצרת איראן לעבר גוש דן. רקטה אחת התפוצצה בקרבת העיר חולון והשנייה נפלה בשטח פתוח. חמאס והג'האד האסלאמי הכחישו כל קשר לירי, שבוצע במהלך שיחות עם משלחת התיווך המצרית שמיהרה לעזוב את הרצועה.

על פי דובר צה"ל, הירי בוצע על ידי פעילי חמאס אולם לא כפעולה מכוונת אלא "בטעות". בעקבות השיגור תקפו כלי טיס של חיל האוויר כמאה יעדי טרור ברצועה וביניהם משרדים של מטה הגדה של חמאס ואתר תת-קרקעי לייצור אמצעי לחימה רקטיים. חמאס ביטלה באופן חריג את צעדת השיבה.

בחודש אוקטובר 2018, רקטת גראד ששוגרה מרצועת עזה פגעה בחצר בית בבאר שבע וגרמה לנזק לדירה, אם ושלושת ילדיה שנכנסו לממ"ד - לא נפגעו. במערכת המדינית הודו שייתכן בסבירות גבוהה שהרקטה שוגרה כתוצאה מברק שפגע במערכת ההפעלה שלהן.

 

סרטון שהעלה לטוויטר בו נראה ברק פוגע בקרקע, ותוך שניות הטילים משוגרים. 

חמאס טילים טעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד