י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צפו • "לא נעלב שמשווים אותי לקובי"

ראש עיריית פ"ת במתקפה נגד 'העסקנים'

בראיון ל'בחדרי חרדים' מתייחס גרינברג לטענות כנגדו; מנסה לשכנע כי לנגד עיניו עומדת טובת העיר • במהלך הראיון תוקף גרינברג את "עסקני" יהדות התורה; לא חוסך במילים על הרב יגאל רוזן ראש ישיבת 'אור ישראל'; ומשיב לאלו שמשווים אותו לרון קובי ויונה יהב • הראיון המלא

ראש עיריית פ"ת במתקפה נגד 'העסקנים'
רמי גרינברג, רה"ע פתח תקווה צילום: באדיבות המצלם

מידי שבוע נקלע שוב ושוב ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, לסערה נוספת סביב הציבור החרדי. השבוע היה זה מסמך שדלף, הקובע כי מוסדות שיחזיקו תלמידים מחוץ לעיר פתח תקווה יאבדו את תקציבם ורישיונם. 'בחדרי חרדים' ישב לשיחה רווית אמוציות עם ראש העיר שבעין הסערה.

את הראיון אנחנו עורכים עם ראש העיר רמי גרינברג, בעקבות הסערה האחרונה בה נחשף כי גרינברג פנה למנהלי המוסדות באיום כי מוסד שיחזיק בתלמידים שלא גרים בעיר פתח תקווה עלול לאבד את רישיונו, תקציבו וזכויותיו.

יש לך משהו נגד החרדים?

גרינברג מבהיר: "אין לי דבר נגד חרדים, בדיוק הפוך; יש פה דברים שנעשו בקדנציה הקדמות שהם מובהקים נגד הדת, כמו אישור בריכה שפתוחה בשבת, שבתות תרבות שלא היו, ואלו שצועקים היום -ישבו אז בגלל שהם היו בקואליציה".

עוד מוסיף גרינברג: "יש עסקנים שהיו רגילים להיות קרובים לצלחת ולדאוג לאינטרסים של עצמם, היום הם לא נמצאים ומייצרים דרמות על לא דבר - כשהם היו פה בשלטון הם לא דאגו לדברים האמתיים".

במענה לסערה המדוברת מסביר גרינברג כי "עיריית פתח תקווה מעבירה הרבה מאוד כספים לתמיכה בישיבות, כוללים, ישיבות גדולות. תקציבים שלא שייך בשום מקום; יש מוסדות שעברו מבני ברק לפתח תקווה בגלל ששווה להם"

"לא שיניתי את התמיכות משנה שעברה", הוא מבהיר, "אני סך הכל אומר שעם רוב המוסדות אין לי בעיה, כי רוב התלמידים, כ-85%, הם תושבי פתח תקווה". לדבריו, "יש כמה מוסדות - שהם אחוז קטן - שאצלם יש תופעה שהרוב המכריע של התלמידים הם לא תושבי פתח תקווה".

"הם בשטח ציבורי ומקבלים תמיכות ואני בונה להם אגפים חדשים; לפחות שלא יסרבו לקבל את תושבי פתח תקווה ויאלצו לנדוד לערים אחרות", מוסיף ראש העיר, ומבהיר: "אני אומר, תתחילו לשנות בהדרגתיות, תקבלו יותר תושבי העיר שמתאימים למוסד - לנגד עיניי עומדת קודם כל טובת תושבי העיר ובהם גם החרדים".

יצוין כי אמש כינס גרינברג את ראשי המוסדות והסביר להם כי "הם צריכים להבין שבהדרגה הם צריכים לעבור ממוסד של %90 תלמידים מחוץ לעיר - למוסד שמיועד לתלמידי העיר. נשב איתם, נסביר להם את הצורך, נלך יד ביד, הם יהנו; התושבים יהנו והכל יבוא על מקומו בשלום".

גרינברג נגד העסקנים

ראש העיר מבהיר שוב כי אין לו דבר נגד הציבור החרדי; לטענתו, "אני מגויס לטובת כלל תושבי העיר, לקחתי על עצמי את נושא התרבות של הציבור החרדי. אני לא בא לשרת את אותם עסקנים שמקורבים, הציבור בשטח לא מוסת. מה שהם צריכים הם מקבלים ממני ישירות".

מסרב לדון על שת"פ עם יהדו"ת

בהמשך הראיון, 'בחדרי חרדים' מנסה להבין מודע סיעת יהדות התורה לא נמצאת יחד עם גרינברג בקואליציה, מה שייתכן ויפתור את כלל הבעיות; אלא שגרינברג, שממלא את פיו מים, מוציא את כל מה שיש לו בבטן - ומסרב לדון באפשרות של חיבור קואליציוני.

לדבריו, "מי שרוצה להצטרף לעשייה שלנו - מוזמן; מי שמחפש את העסקנות והאינטרסים האישיים זה לא יהיה", גרינברג מציין כי "יש עסקנים שזזה להם הגבינה ממקום למקום והם מסיתים את הציבור בפתח תקווה - לי יש רק אינטרס מקצועי".

"כל מה שעניין זה טובת העיר, וגם הציבור החרדי - אתן להם את כל מה שמגיע להם, בלי אותם עסקנים" , מוסיף גרינברג, תוך שהוא מסרב לדבר על אופציה שברוכי ופרידמן ייקחו חלק בקואליציה העירונית שלו.

"הם יכולים לתמוך במה שהם רוצים לתמוך", אומר גרינברג, "להתנגד למה שהם רוצים; אף אחד לא מתנגד אליהם, יש עסקנים שמונעים מהם להיכנס לקואליציה".

"מה שהם רוצים לקדם לטובת הציבור הם יכולים לבוא; אי אפשר שהפטרון הרוחני שלך (הגר"י רוזן א.ק) יקלל את ראש העיר גם היום. בכל מקום מלכלך את ראש העיר, ומצד שני רוצה להיות שותף שלי".

"אני מוחל על כבודי, אבל אי אפשר כך לשתף פעולה. אני לא נפגע ולא מתרגש - לא מפחד מעבריינים ולא גם ממי שקורא לעצמו רב שעסוק בלקלל".

לא נעלב שמשווים אותי לרון קובי

לסיום, אנחנו שואלים את גרינברג האם הוא נפגע כשמשווים אותו לרון קובי, ראש עיריית טבריה, או ליונה יהב - לשעבר ראש עיירית חיפה. "רון קובי לא עשה עשירית ממה שעשיתי עד עכשיו, הם מתעסקים בעיקר בגימיקים - אני לא מכיר את קובי ולא את יהב, אני לא מתרגש".

רמי גרינברג חרדים סערה רון קובי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד