כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ייחקרו בידי היאחב"ל

ניסיון רצח: כך יטפלו בדקירות בבתי הכלא

הדקירות בבתי הכלא הביטחוניים הוגדרו כטרור לכל דבר והחקירה בנושא תועבר לטיפול היחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית

ניסיון רצח: כך יטפלו בדקירות בבתי הכלא
חיפושים באגפים ביטחוניים בכלא קציעות צילום: שב"ס

בעקבות האירועים האחרונים, במהלכם אסירים ביטחוניים מארגון חמאס פגעו ופצעו שני סוהרים במצב קשה וקל בבית הסוהר קציעות, הוחלט במשטרה כי בשל חומרת המעשים והגדרתם כפיגוע וניסיון רצח של אנשי כוחות הביטחון החקירה תועבר לטיפול היחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 בשיתוף פעולה מלא עם שב"כ ושירות בתי הסוהר.

מעצרו של אחד החשודים שנעצר אתמול (שלישי) על ידי ימ"ר נגב לחקירה באזהרה, בחשד למעורבות בעבירות של ניסיון רצח והכנה לביצוע מעשה טרור - הוארך אתמול בבית משפט השלום באשקלון.

במשטרה מדגישים כי "לא נאפשר ולא נשלים עם ניסיונות לפגוע בלובשי מדים ואנשי כוחות הביטחון המבצעים את תפקידם במסירות למען אזרחי ישראל. אנו מחויבים לפעול לחקירת המקרה החמור שהתרחש בכלא קציעות והניסיון לפגוע באנשי שב"ס, באמצעות כל הכלים והאמצעים העומדים לרשותנו, על מנת למצות את הדין עם אותם פוגעים".

מדובר בפיגוע דקירה שאירע ביום ראשון השבוע, כאשר במהלך העברת האסירים מאגף אחד לאגף אחר בתוך הכלא, שני אסירי חמאס שנותרו אחרונים דקרו בצווארו קצין משמרת בשירות בתי הסוהר ופצעו אותו באורח קשה. במהלך ניסיונות ההשתלטות על האסירים המתפרעים, נדקר בידו סוהר נוסף ונפצע באורח קל. מאז מצבו של הקצין השתפר משמעותית.

בנוסף, במהלך הפרות הסדר האלימות בכלא נפצעו 11 אסירים ביטחוניים, שמונה מהם נזקקו לטיפול רפואי ופונו גם הם לבית החולים סורוקה: שניים במצב קשה והשאר במצב קל עד בינוני. למחרת, נעשה ניסיון דקירה נוסף בכלא, אך לא היו נפגעים.

‏הפיגוע כך מסתבר לא היה מקרי, אלא תוכנן מראש על ידי מנהיגי אסירי חמאס בכלא בעיקר על רקע המיסוך הטלפוני, תכנית שנמשכת למרות ההתנגדות העזה. אולם זו לא הסיבה היחידה, שני מנהיגי אסירי חמאס שהוצאו מכלא קציעות והועברו לבידוד בכלא אלה בבאר שבע חשודים כי תכננו את המהלך כחלק מהבערת השטח בעזה.

על פי הדיווח ב'החדשות', בכלא רמון הוטל קנס כספי על 74 אסירי חמאס שהיו מעורבים בהצתת 14 התאים בשבוע שעבר. גובה הקנס - 250 אלף שקלים ובשב"ס אומרים שזו מכה אנושה לשגרת חייהם של אסירי החמאס בכלא רמון.

בבתי הכלא רמון וקציעות, באגפים בהם התפתחו האירועים האלימים, רוקנו הסוהרים את כל ציודם של אסירי החמאס והשאירו אותם עם בגדים לגופם, מיטה ומזרן בלבד. מעבר לכך, התאים בהם משתכנים האסירים נשארו ריקים. בכלא רמון עשרות האסירים שהיו מעורבים בהצתת התאים מוחזקים בתאים המפויחים שאותם הציתו.

כלא קציעות מחבלים טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד