י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הראב"ד הפתיע

לקראת הכינוס: העדה במכתב לרבי מסאטמר

'העדה החרדית' בירושלים תומכים במגבית של הרבי מסאטמר למוסדות הפלג הירושלמי שלא לוקחים כסף מהמדינה ואי השתתפות בבחירות 

לקראת הכינוס: העדה במכתב לרבי מסאטמר
האדמו"ר מסאטמר עם גאב"ד 'העדה' הגרי"ט וייס צילום: שוקי לרר

כינוס התמיכה הגדול של סאטמר בתחילת חודש ניסן יוצא לדרך, ובד"ץ 'העדה החרדית' כשבראשם הגאב"ד הגרי"ט וייס והראב"ד הגר"מ שטרנבוך יוצאים במכתב לעמוד לימין המוסדות של תלמידי הגר"ש אויערבך זצ"ל ושאר המוסדות על טהרת הקודש, במגבית מיוחדת של האדמו"ר מסאטמר שייערך באצטדיון ענק בניו יורק בתחילת חודש ניסן.

המכתב נחשב להיסטורי ומיוחד במינו משום שכל חברי הבד"ץ, כולל הראב"ד, שמצוי במתיחות עם חצר סאטמר מהרי"י, חתומים עליו.

במכתב הממוען לאדמו"ר מסאטמר שנחשב כ"נשיא העדה החרדית" הלא רשמי - כותבים ב'עדה החרדית', "ולעת כזאת אשר יוצאים במגבית גדולה בראשותו של כ"ק אדמו"ר מסאטמאר שליט"א ובהשתתפות הרבנים הגאונים וראשי הישיבות שליט"א היוצאים מהכא להתם למען המוסדות הללו, ע"כ הננו בקריאה של חיבה וקריאה של מצוה אל אחב"י דרי גולת אריאל, אנא השתתפו בהמון ושאו ידיכם קודש לתמוך במוסדות הקדושים הללו, לחזק ולאמץ את ידיהם לתת להם יד תומכת, וכדי שיוכלו להרחיב ולהגדיל את גבולי הקדושה".

גורם בעדה החרדית הסביר: "אין חולק שהאדמו"ר רבי זלמן לייב מסאטמר הוא המוביל היום בכל הנוגע למוסדות שעל טהרת הקודש בארץ ישראל, והוא הגורם המשפיע ביותר על היהדות האותנטית והישוב הישן. לדבריו, כשהאדמו"ר מסמן מטרה כלשהי הוא מגיע אליה וזה קורה. זו גם הסיבה שכל גורמי העדה החרדית התגייסו לטובת העניין".

בסאטמר גם לא חוששים מכך שהמגבית מתקיימת בתקופת בחירות. לדברי גורמים בחסידות, המטרה היא אחת - תמיכה במוסדות על טהרת הקודש ללא התערבות של גורמי הממשל בישראל בתכני החינוך החרדי.

העיתוי חשוב מבחינתם לא פחות. לדברי גורמים בסאטמר, מי שישתתף בכינוסים בארה"ב, לא יצביע בבחירות, וזו הצהרה חשובה לא פחות מבחינתם.

סאטמר העדה החרדית הפלג הירושלמי טהרת הקודש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד