י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המפץ הקטן

דרמה פוליטית: אלי ישי מסיר את הרשימה ויתמוך ביהדות התורה

יו"ר מפלגת 'יחד' אלי ישי צפוי לתמוך במפלגת יהדות התורה ולהסיר את רשימתו לקראת הבחירות | את המשא ומתן מול הגר"מ מזוז ניהלו נציגי 'אגודת ישראל' | ישי צפוי לזכות בתפקיד משמעותי אחרי הבחירות אך טרם סוכם לגביו פרטים | נציגי יהדות התורה התחייבו לתמוך רק בנתניהו

דרמה פוליטית: אלי ישי מסיר את הרשימה ויתמוך ביהדות התורה
אלי ישי צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

13 יום בלבד לבחירות, ובתום מו"מ ממושך, יו"ר דגל התורה הודיע בשעה האחרונה כי תנועת 'יחד' בראשות הגר"מ מזוז צפויה לתמוך ברשימת יהדות התורה בבחירות לכנסת ה-21.

המשמעות המידית היא שאלי ישי ייאלץ להסיר את רשימתו לקראת הבחירות ופעילי 'יחד' יתגייסו להצלחת המפלגה האשכנזית. 

אלי ישי הסביר את המהלך המפתיע: "כפי שהבטחנו, תנועת 'יחד' לא תסכן את הימין והצביון היהודי, בטח לא במערכת בחירות קריטית זו".

לדברי ישי, לפני כעשרה ימים החלו מגעים לתמיכה ב'יהדות התורה' בתיווכו של סגן השר מאיר פרוש. "לאחר ששקלנו את הנתונים ובחינת האפשרויות העומדות בפנינו, הבאנו בפני ראש הישיבה רבי מאיר מאזוז את המצב לאשורו נכון לרגע זה, עם כל ההשלכות והאפשרויות. כפי שנהגתי במשך כל שנותי בפוליטיקה ביושר ובאמונה, כאשר ביקשתי מהרב כי טובתי האישית לא תהיה צד כלל וכלל בסל השיקולים", ציין ישי.

יו"ר 'יחד' לשעבר מתאר את השתלשלות העניינים עד להסכם שנחתם. "הרב בחן את הדברים, בדק וחקר את ההתחייבויות לשמירה על דרכה של תנועת 'יחד', וקיבל החלטה מתוך דאגה לעולם התורה, מתוך אחריות להצלחת גוש הימין, ולערכים המלווים את תנועת 'יחד', למשוך את רשימת 'יחד' מהתמודדות לכנסת הנוכחית, ולהביע תמיכה ברשימת 'יהדות התורה' שסימנה ג'".

אלי ישי מדגיש: "מתוך כל האפשרויות שהצגנו בפני הרב, קבע הרב כי אופציה זו היא הטובה ביותר בכדי לשמר את הדרך בה אנו מאמינים".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי חה"כ משה גפני הטיל את הפצצה בכינוס פתיחת מטה 'דגל התורה' בחיפה והודיע כי "סגרנו הסכם עם אלי ישי על תמיכה ביהדות התורה".

מי שניהל את המגעים הוא חה"כ ישראל אייכלר שניהל בימים האחרונים דיונים באופן ישיר מול יו"ר 'יחד' אלי ישי עד להסכם הסופי שהגיע היום, כאשר הצדדים חתמו על מסמך הבנות כי יהדות התורה תסייע בתקציבים ועוד למוסדות הגר"מ מזוז.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי במסמך ההבנות שנוסח בידי אנשי הגר"מ מזוז, מופיעה התחייבות ברורה עליו חתמו כל חברי הכנסת והנציגים של רשימת יהדות התורה, כי הללו יתמכו אך ורק בבנימין נתניהו לתפקיד ראש ממשלת ישראל.

סיעת יהדות התורה חותמת כעת על מסמך ההבנות שנוסח עם אנשי מפלגת 'יחד'.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי בימים האחרונים מי שיזם את המהלך הוא חה"כ משה גפני שנועד עם אלי ישי וסיכם עמו כי יחד תסיר את המועמדות.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי לא סוכם כלל עם אלי ישי על תפקיד אותו הוא יקבל לאחר הבחירות, בתמורה להסרת הרשימה ותמיכה ביהדות התורה.

כצפוי, בש"ס שולפים סכינים בשל ההסכם שנחתם בין יהדות התורה לאלי ישי. ח"כ יעקב מרגי הגיב בזעם כי "אם דגל ואגודת ישראל היו משקיעים אנרגיה להחזיר את בוחריהם מחיק מהליכוד כפי שהם משקיעים לחבל בש"ס היו נראים יותר טוב".

באיחוד מפלגות הימין הגיבו בסיפוק לפרישת אלי ישי: "אנו מברכים על הצעד האחראי של אלי ישי, שדואג למניעת איבוד קולות למחנה הימין".

עם זאת, הללו קורצים לאלקטורט של ישי: "אנחנו קוראים למצביעי יחד לחזור הביתה. תצטרפו אלינו ויחד נשמור על עם ישראל ארץ ישראל ותורת ישראל".

הראשונה מ'הליכוד' לברך - השרה גילה גמליאל בטוויטר: "מברכת את ידידי אלי ישי על החלטתו לפרוש מהמירוץ מתוך אחריות כלפי המחנה הלאומי. החלטה מנהיגותית אמיצה, ששמה את האידיאולוגי מעל האישי".

עד לרגע סגירת הרשימות לכנסת העשרים ואחת, ניהל אלי ישי מגעים להצטרפות לאיחוד מפלגות הימין, אולם בשל החלטת ראש ישיבת 'כסא רחמים' שלא לקבל את בקשת ראשי המפלגה הוגשו רשימות נפרדות.

אלי ישי: לאחר שבועות של עבודה נמרצת לחזק את תנועת 'יחד', הגענו ב"ה להישג של למעלה ממאה אלף תומכים שנרשמו והביעו תמיכה בדרכו של מרן ראש הישיבה גאון ישראל רבי מאיר מאזוז שליט"א, ובדרכה של תנועת 'יחד'. ועל כך תודתי הרבה לכל הפעילים המסורים שרק בזכותם הגענו ליעד זה.

 

 

אלי ישי יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד