י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תאונה או פיגוע?

פרקליט האברך: המחבלים זיהו בחורי ישיבה

תאונת הפגע וברח הלילה בירושלים: לדברי האברך ותלמיד הישיבה, הדורס ניסה לדרוס בשנית ולאחר הדריסה אף יצאו אלמונים מהרכב והיכו את הפצועים

פרקליט האברך: המחבלים זיהו בחורי ישיבה
אברך ובחור שנפגעו מרכב בשער יפו צילום: דוברות איחוד הצלה

תאונת הדרכים שהתרחשה הלילה בירושלים: עולה חשד כי הדריסה אמש בשער יפו היה פיגוע טרור על רקע לאומני, כך לטענת הנפגעים.

רכב ובו שני בני מיעוטים דרס אברך ובחור ישיבה שעמדו על המדרכה, ואז נסע לאחור וניסה לפגוע בהם שנית.

לאחר מכן יצאו שני הפוגעים מהרכב והכו באלימות את הפצועים. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את אחד הפצועים מתעקש כי האירוע הוא "פיגוע דריסה לכל דבר. דורשים חקירה מלאה, נעשה הכל בכדי שימוצה הדין עם המחבלים".

אחד הפצועים, האברך אברהם ארנד בן 28 מהעיר העתיקה, תיאר את האירועים "ירדנו בשער יפו אתמול בלילה, אני וחבר שלי. ירדנו בירידה, הגענו ליד הרמזור של שער יפו, ואז הגיע רכב.. נכנס בנו, נפלנו על הרצפה".

ארנד הוסיף כיצד חזר הרכב לפגוע בהם שנית, ומשלא הצליח יצאו המחבלים מהרכב והיכו בהם "אחר כך עשה רוורס לנסות עוד פעם. אחר כך יצאו מהרכב, כשהיינו על הרצפה, התחילו לתת לנו מכות ובעיטות, ונכנסו לרכב וברחו. ואז הגיע מד"א ופינו אותנו לבית חולים. בבית חולים ראו שיש שבר בברך וצריך לעבור ניתוח".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שמייצג את ארנד טען כי מדובר בפיגוע לכל דבר. "מדובר באירוע של פיגוע דריסה. ב"ה התוצאות הן פציעות רציניות של שבר ברגל, אבל זה היה בקלות יכול להיגמר ברצח. מדובר פה וודאי במחבלים שזיהו בחורי ישיבה עומדים בצומת וניצלו את הרגע הזה לבצע פיגוע".

אברהם ארנד שנפצע בתאונה

גם בלייכר התייחס לניסיונות החוזרים ונשנים לפגוע בבחורים "הם לא הסתפקו בדריסה אלא ירדו למטה, והתחילו להכות את אחד הפצועים שלא הצליח לברוח, התחילו לתת לו בעיטות, ולאחר כמה זמן פשוט ברחו מהמקום".

בסיום דבריו פנה עו"ד בלייכר לאחראים "אנחנו כמובן דורשים חקירה מלאה של האירוע, והאשמה מהירה של אותם המחבלים בניסיון לרצח על רקע לאומני ודאי. אנחנו נעקוב אחרי זה, נגיע לבתי משפט ונעשה הכל כדי שימוצה הדין עם אותם המחבלים".

בנוסף, שלח היום עו"ד בלייכר מכתב למפקד מחוז ירושלים, בבקשה שהמחבלים ייחקרו בחשד לניסיון רצח, וכן "חקירת ימ"ר ושב"כ ועצירת סייענים ומעלי טרור נוספים".

במשטרה אמרו הבוקר ל'בחדרי חרדים' כי להערכתם מדובר בתאונת דרכים, כאשר לאחר הפגיעה יצאו הנהג והנוסע לנפגעים, היכו אותם ונמלטו עם הרכב. בסריקות שערכו חוקרי המשטרה אותרו שני החשודים ונעצרו. מהחקירה עולה כי הנהג היה ללא רישיון הניגה ופגע במספר כלי רכב לפני שפגע באברך ובבחור.

השנים הנפגעים פונו לבית החולים שערי צדק, בחור הישיבה בן 19 כבר שוחרר והאברך אברהם ארנד נותר בבית החולים ומטופל עם שבר בברך.

תאונת דרכים פגע וברח מעצר חשודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד