כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
56% לא מרוצים מהטיפול בחמאס

סקר: גוש הימין מנצח - נתניהו מתאים מגנץ

עוד סקר ועוד סקר, אבל לא משעמם | העלילות, הראיונות, והפרסומים בתקשורת מידי יום ולילה, הן נגד נתניהו והן נגד גנץ, אינן מצליחות להשפיע לכאן ולכאן | נתניהו ממשיך להוביל את הימין לניצחון גם במנין המנדטים וגם באחוזי ההתאמה לראשות הממשלה | עם תוצאות כאלה, ברור שלנשיא המדינה, לא יהיו לבטים

סקר: גוש הימין מנצח - נתניהו מתאים מגנץ
גנץ, ריבלין, נתניהו צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

13 ימים ליום הבחירות, סקר שמפרסם אתר 'וואלה! news' מעניק כמעט שוויון בין 'הליכוד' ל'כחול לבן', כאשר 'הליכוד' מוביל עם מנדט אחד יותר, אולם גוש הימין עם רוב של 68 מושבים בכנסת הבאה - מה שלא יותיר ספק לנשיא המדינה רובי ריבלין, להטיל את מלאכת ההרכבה על נתניהו - גנץ יסתפק ככל הנראה בראשות האופוזיציה.

לפי תוצאות הסקר שנערך על ידי וואלה! NEWS ומכון Panels Politics בראשות מנחם לזר -  בקרב פאנל אינטרנטי שהכיל 1,005 משיבים שהם מדגם מייצג של האוכלוסיה היהודית והערבית כאחד, לו הבחירות היו מתקיימות היום, הרי שהתוצאות היו כאלה; 'הליכוד' היה זוכה ל-31 מושבים בכנסת, אחריו 'כחול לבן' עם 30 מנדטים, מפלגת 'העבודה' עם 9 מנדטים, חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי עם 8 מנדטים.

אחריהם, יהדות התורה עם 7 מנדטים, איחוד מפלגות הימין מקבל גם כן שבעה מנדטים, 'הימין החדש' בראשות בנט ושקד עם 6 מנדטים. 'מרצ' עם 5 מנדטים, משה פייגלין ומפלגתו 'זהות' עוברות גם בסקר הנוכחי את אחוז החסימה וזוכה לחמישה מנדטים.

שלוש מפלגות ימין זוכות בסקר לארבעה מנדטים ומציבות את גוש הימין בסיכון - מדובר בתנועת ש"ס, 'כולנו' של כחלון ו'ישראל ביתנו' של ליברמן. לגבי ש"ס כבר נאמר בעבר כי העובדות הן שונות לחלוטין, שכן למפלגה ישנם מצביעים מוצקים, ברובם חרדים לדבר השם הנאמנים למורשתו של מייסד התנועה מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, כך שמנין המנדטים וודאי רב יותר והמפלגה בוודאות תהיה בכנסת הבאה.

המפלגות שלא עברו בסקר, הן 'גשר' בראשות אורלי לוי שזכו ל-2.6% ובל"ד-רע"מ עם 1.9% בלבד.

הרי לנו, 68 לגוש הימין, לעומת 52 לגוש המרכז-שמאל-ערבים.

משתתפי הסקר הצביעו גם על האישיות הראויה להנהיג את המדינה, מבין השניים העומדים לבחירה - בנימין נתניהו גובר על בני גנץ עם 53% תמיכה, לעומת 30% תמיכה ליריבו גנץ.

למרות אחוזי התמיכה הגבוהים לראשות הממשלה, 56% מהמשיבים לסקר, אינם מרוצים ממדיניותו של נתניהו ברצועת עזה. לעומת 38% התומכים במדיניותו של נתניהו המשמש גם כשר הביטחון.

עוד בסקר, 45% מהנשאלים, מתנגדים להקמת ממשלת אחדות שתכלול את 'הליכוד' ו'כחול לבן'. 28% תומכים במהלך שכזה. ל-27 אחוזים הנותרים אין דעה בנושא.

(טעות הדגימה 3.4%)

 

סקר מנדטים בחירות לכנסת בחירות 2019 וואלה! news

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד