י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסאגה שלא נגמרת

איש 'לב טהור' נעצר בחשד לפשעים חמורים

גל המעצרים בקרב אנשי כת 'לב טהור' נמשך וביממה החולפת נעצר איש הכת העונה לשם יחזקאל מלכה כאשר החשדות עליו חמורים 

איש 'לב טהור' נעצר בחשד לפשעים חמורים
יחזקאל משה מתתיהו מלכה צילום: המצלם

הדרמה בכת המסוכנת נמשכת: איש 'לב טהור' - יחזקאל משה מתתיהו מלכה נעצר אתמול על ידי אנשי אכיפת החוק הפדרלית. האישומים נגדו יחד עם פרטים נוספים יפורסמו בקרוב, כך מדווח האתר Yeshiva world news.

המעצר הזה של יחזקאל מלכה מצטרף למעצרים נוספים שבוצעו נגד אנשי הכת, עליהם דיווחנו בעבר.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', שלושת מנהיגי הכת של 'לב טהור', הוסגרו לפני שלושה חודשים לארה"ב על ידי הרשויות המקסיקניות בשיתוף עם ה-FBI.

בנוסף, נעצר אהרון רוזנר בניו יורק במוצ"ש שעבר, והובא בפני שופט, שהאריך את מעצרו ללא יכולת להשתחרר בערבות. גם שלושת החוטפים האחרים הובאו בפני שופט.

אנשי כת 'לב טהור' בהם בנו של ראש הכת שהלך לעולמו - נחמן הלברנץ, מאיר רוזנר, ויעקב רוזנר, שלושתם הוסגרו ממקסיקו על ידי רשויות ההגירה המקסיקניות.

בנוסף דווח כי חלק מהשותפים לחטיפה, הם חסידים מניו יורק שיחקרו גם הם, ועשויים לשתף פעולה עם החקירה, בתקווה שיביאו להפללת כלל הנאשמים, וכאמור אתמול נעצר אחד מהם.

התובע ג'אופרי ברמן אמר בהצהרה לתקשורת לאחר מעצרם: "הנאשמים עסקו בחטיפה מפחידה של שני ילדים באמצע הלילה, לקחו את הילדים במעבר לגבול למקסיקו, למרבה המזל הילדים נמצאו בריאים ושלמים לאחר שלושה שבועות, המסר שלנו, שאם אתה מעורב בחטיפת ילדים אנו נמצא אותך ונביא אותך למשפט צדק".

אהרון רוזנר, בן 45 מברוקלין, ניו יורק, מאיר רוזנר, בן 42 מגוואטמלה, יעקב רוזנר, 20 מגוואטמלה, ונחמן הלברנץ, בן 36 מגוואטמלה, מואשמים בחטיפה, ועל פי החוק הם עלולים להכנס למאסר עולם ולסיים את חייהם בכלא, אך את זה יקבע השופט בתיק החטיפה. כך על פי פרסום באתר של התובע המחוזי.

מאיר רוזנר ושאר העצורים מואשמים בחטיפתה של יאנטה טלר בת ה-14 ואחיה חיים בן ה-12. שניהם נכדיו של המנהיג המנוח שלמה הלברנץ, ילדיה של בתו שרה טלר, שנמלטה מהכת.

החטיפה אירעה בליל שבת לפני שלושה חודשים, בעיר וודרידג' שבברוקלין, הם נראו נכנסים לרכב בסביבות השעה שלוש לפנות בוקר ומשם הם נסעו עם החוטפים למקום לא ידוע.

בהמשך נודע כי הילדים החטופים עזבו את ארה"ב מיד לאחר החטיפה, דרך שדה תעופה הממוקם ליד סקרנטון, פנסילבניה. הם לוו באיש שזהותו לא פורסמה, וטסו למקסיקו סיטי תוך חילול שבת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הילדים והמלווה שלהם, טסו כשהם מוסווים בבגדים מוזרים, שנרכשו רק ימים ספורים קודם לכן, כולל בגדים עם "לוגו של ספיידרמן". הבגדים נרכשו בסייקאוס, ניו ג'רזי, על ידי שני גברים חסידים, הבגדים הלא שגרתיים לחרדים, נרכשו בכוונה תחילה, כדי שלא יגלו כי הם ילדים חרדים חטופים.

בנוסף דווח כי אהרן רוזנר הוא זה שנהג ברכב עם הילדים החטופים, מהמקום בו נחטפו לעבר שדה התעופה וכל זאת בעצם יום השבת.

לב טהור פשעים חטיפה חוקרי FBI מקסיקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד