י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"הקלקולים הנוראים שנעשו שם"

ראש הישיבה הירושלמית במתקפה חריפה נגד חתונות הפריצות

שיחה חריפה שמסר ראש ישיבה ירושלמית, עוררה סערה בישיבה וזאת בעקבות חתונה ראוותנית שנערכה, אשר מפאת כבוד הצדדים לא נצטט את שם הישיבה והנידונים בדבר • "יש חובה לכל אחד לצאת מהכלים וגודל המחאה על אודות הפרצות הנוראות והקלקולים הנוראים שנעשו שם"

ראש הישיבה הירושלמית במתקפה חריפה נגד חתונות הפריצות
חתונה יוקרתית צילום: אילוסטרציה שמואל דריי

ראש ישיבה ידועה בירושלים, אשר שמה שמור במערכת 'בחדרי חרדים', תקף בחריפות בשיחת מוסר שנשא בשבוע שעבר בישיבה בעקבות "חתונת פריצות" כהגדרתו, שנערכה לאחד מתלמידי הישיבה. בדבריו השמיע מילים חריפות כלפי המגזר "החרדי המודרני" אשר נמנה על ציבור החוגגים בחתונות כגון אלו.

בשיחה, שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' ואת תמלולה אנו מפרסמים כאן לראשונה, תקף ראש הישיבה בחריפות חתונה מפוארת ויוקרתית שהתקיימה מספר ימים קודם לכן ואודותיה הוא הביע את מחאתו וכאבו. השיחה עוררה סערה גדולה בישיבה שנחשבת לישיבה של בני הציבור המודרני יחסית.

לאחר אותה חתונה, לדברי ראש הישיבה, "יש חובה לכל אחד לצאת מהכלים וגודל המחאה על אודות הפרצות הנוראות והקלקולים הנוראים שנעשו שם".

את החתונה מגדיר ראש הישיבה כמקרה שאין לעבור עליו לסדר היום והוא אף משווה את המראות בחתונה ל'סוטה בקלקולה', שהגמרא אומרת שמי שנחשף לפריצה איומה של גדרי הקדושה יזיר עצמו מן היין מפני שהנפש שלו נפגעה.

בתחילת השיחה מכה ראש הישבה על חטא. לדבריו, עד כה הוא הרשה לבחורים ללכת לחתונות כגון אלו מההיתר של "ליכא דרכא אחרינא", שהרי החתן הוא חבר מהישיבה ועל החברים שלו מוטלת המצווה לשמח אותו. אך, מודה ראש הישבה כי הוא טעה והוא חוזר בו. לדבריו לא שייך היתר כגון זה במצב בו יש חילול ה', ואנשים עלולים ללמוד מכך דוגמא לעצמם ובשל כך אין ללכת לחתונות בהן יש חשש של חילול ה' שנובע מפריצות.

בשלב זה, מביא ראש הישבה את המשל של מרן הסטייפלער זצ"ל שהישיבות בדורנו הן כמו תיבת נח. "וכל אחד יודע", אומר ראש היישבה, "שבתיבת נח היו שלש קומות. ובתיבת נח יש גם קומה א' שלהם לא מכוונים דבריו. אלא, אומר ראש הישיבה, אנחנו ננסה לעזור לבחורים שנמצאים בקומה ג'".

ראש הישיבה מודיע כי "ברגע בו רואים מצבים בעייתיים, כגון מקרה בו הכלה נכנסת לעזרת גברים או שהמחיצות נפרצות או שאר מרעין בישין, אין מה לחזור לחתונה אלא יש לצאת מיד בלי לחזור. ואף אם יש קצה ספק, אין לשאול את ראש הישיבה אלא לצאת מיד".

ראש הישיבה הוסיף שהוא אמנם שמח כששמע על אותם בחורים שכשנכנסו לחתונה הורידו את המשקפיים אך יש איסור להסתכל בפני אדם רשע וזה דינא דגמרא. ובשל כך, לדבריו, יש להוריד את המשקפים גם בעזרת גברים.

וכאן פונה ראש הישיבה למתקפה נגד "החרדים המודרניים". לדבריו, "הם אמנם מודרניים אבל לא רק שהם לא חרדים אלא הם כלל לא נחשבים דתיים. שהרי בניגוד לדתיים שלהם יש תרי"ג בעיות, לחרדים המודרניים אפילו את זה אין. וכאן משווה אותם ראש הישיבה לפסוק מספר תהילים: "אמר נבל בלבו אין אלוקים"".

"ואף מי שעליו אומרים שהוא בגדר של "תורה וגדולה במרום אחד", אומר ראש הישיבה, זה שקר וכזב מפני שאין כאן תורה כלל וכלל. "הכל זה בגדר של מזויף מתוכו והכל זה שקר וכזב, שהרי אדם שישב מול ההייליגע גמרא לא יכול להגיע למעשי נבלה כאלו".

"וגם אם הוא כן ישב הכל זיוף ונובע מהעמדת פנים לשם רדיפת כבוד. ולכן צריך לא רק להוקיע אותם אלא לבוז להם ולדעת שאין לנו שיג ושיח איתם, הם נמצאים במ''ט שערי טומאה ואף נמוך מזה. זה שיא השקר וזה שיא השפלות ותכלית המידות הרעות".

כאן ראש הישיבה תוקף את חתונות הראווה בהן כל אחד משתדל להראות את עושרו " אם כולם מביאים עשרה נגנים אני אביא עשרים ואני אביא את כל התזמורות ואוציא פי חמש כסף על החתונה מכל האחרים וכל אחד מנסה להראות את כבוד עושרו".

"ומה אתם חושבים", אומר ראש הישיבה, "אנשים אלו הם אנשים אומללים שהרי מהחתונה הזו הם לא נהנו. הם לא מוכנים לשלם לתזמורת ולא לבעל האולם... רגע אחד אין להם נחת בחיים, הכל מושחת והכל רקוב אין להם חיי משפחה אלו אנשים של אפס וריק מוחלט''.

ראש הישיבה הוסיף "זה חידוש שיש כאן פרצה של עריות? הרי כל היום הוא שקוע באייפון שלו ויצר הרע רק מחכה להתפרץ... הכל זו עצת היצר הרע...והכל זה תהליך. מה, מיד היצר הרע אומר לו לרקוד עם הכלה על הבמה? אלא זה תהליך, פה פריצות ופה פריצות".

גם על עלות החתונה זועק ראש הישיבה: "אם במקום את אותו כסף שנשפך שם כמו מים על כזה ערב תועבה... כמה עניים היה אפשר להאכיל".

לסיום אמר ראש הישיבה, "הם לא יחייבו אותנו להגיע למקומות התועבה שלהם, אנחנו לא נגיע אליהם ולא נשמח אותם. ואם אנחנו בעזרת ה' נעשה תשובת המשקל ונחזק את עצמינו, הקב''ה יהיה בעזרינו שהרי הבא לטהר מסייעים בידו. ואם אנחנו נהיה חזקים בגדרי הקדושה תראו פתאום שלא יפתחו מחיצות ושהתזמורת תהיה כשרה וההכשר יהיה כמו שצריך. אדם שהולך עם הקב"ה הכל מתיישר".

ישיבה סערה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד