ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המתיחות בדרום

הפיצוצים בגבול נמשכים - אין לימודים מחר

המתיחות בדרום נמשכת. הערבים מדווחים על שני מחבלים שנפגעו מירי של צה"ל. תושבי העוטף מדווחים בשעות האחרונות על פיצוצים סמוך לגדר  • הנייה: "ההתנגדות אמרה את דברה והאויב הישראלי קיבל את המסר"

הפיצוצים בגבול נמשכים - אין לימודים מחר
מנהיג החמאס איסמאעיל הנייה על רקע משרדו ההרוס צילום: ערבי

בשעות האחרונות מדווחים תושבי עוטף עזה על המשך הפעלת מטעני חבלה בסמוך לגדר המערכת בגבול, פיצוצים במסגרת "יחידת ההטרדה הלילית" שנערכת מזה תקופה הארוכה, משליכים רימונים ומבעירים אש.

הערבים מדווחים על שני מחבלים שנפצעו מירי של כוח צה"ל במהלך ההפגנות על הגדר של תזוזי הלילה. במקביל, משרד החינוך בעזה כבר מודיע שלא יתקיימו לימודים ביום שישי וקוראים לכולם להגיע ולהשתתף בצעדה בכדי לשבור את "המצור".

מקור בחמאס אמר היום לאוהד חמו מחדשות 12, כי "משוואת ה'שקט ייענה בשקט', משמעה הפסקת ההפצצות של צה"ל אל מול הפסקת ירי הרקטות בלבד". המשמעות: חמאס מתנגד לכלול את האמצעים הלגיטימיים מבחינתו בחבילה; בלוני נפץ, צעדות הגדר, יחידות ההטרדה על הגדרות.

בשעות הצהרים הגיע מנהיג החמאס איסמאעיל הנייה, למבנה לשכתו שהושמד כליל שלשום על ידי חיל האוויר. בסמוך להריסות, אמר מנהיג החמאס "ההתנגדות אמרה את דברה והאויב הישראלי קיבל את המסר" הצהיר לכלי התקשורת, וקרא לפלסטינים להשתתף בשבת בצעדת "יום האדמה".

מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, ביקר הערב במועצה האזורית אשכול, שם נפגש עם ראש המועצה גדי ירקוני ועם צוות מרכז החוסן במועצה. הלוי הגיע לאשכול על רקע האירועים הביטחוניים איתם מתמודדת האוכלוסיה באשכול וביקש לשמוע באופן ישיר ובלתי אמצעי על השלכות של האירועים על האוכלוסייה האזרחית וההתמודדויות.

במפגש סיפר הלוי על ההערכות הצבאית של הצבא לאירועים הביטחוניים בשטח המועצה ועל חשיבות הקשר בין הצבא לאוכלוסייה האזרחית. במועצה בירכו על הביקור ועל הקשר ההדוק עם הצבא כמרכיב משמעותי המחזק חוסן. כמו כן, הודו באשכול על ההזדמנות שניתנה להם לספר לאלוף באופן אישי על התמודדויות האוכלוסייה האזרחית.

בשעות הצהרים קיים ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, הערכת מצב באוגדת עזה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אליעזר טולדנו ומפקדים נוספים. בהערכת המצב עמד הרמטכ"ל על מוכנות הכוחות לתרחישים שונים בגזרה וכן על מוכנות כוחות התגבור שהגיעו בימים האחרונים והתכניות המבצעיות.

על פי הדיווח הערב של גילי כהן ב'כאן 11', מרבית הירי בהסלמה האחרונה – לא בוצע על ידי החמאס. לדבריה, עולה נתון מעניין, כי היו כ-60 שיגורים ביממה האחרונה, תוך שהייתה חלוקה כמעט שווה. שלוש שוגרו על ידי חמאס, שליש על ידי הג'יהאד האסלאמי ושליש נוסף על ידי ארגונים סוררים, "מה שאומר שמישהו כנראה ניהל את הפעלת האש הזו כלפי ישראל - בצורה מדויקת, מתוכננת, וגם דרג לא לקחת אחריות".

איסמעיל הנייה ארגון חמאס עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד