ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
5 שנים אחרי החטיפה והרצח המחריד

סערת רגשות בביהמ"ש: אלמנת הנגיד ייללה בבכי

סערת רגשות היום בבית המשפט בארה"ב, במשפטו של אחד מרוצחיו של הנגיד, שנידון לעונש קל יחסית לעומת דרישת התביעה • האלמנה בכתה והתחננה לשופט: "מנחם לא יהיה איתי בשבוע הבא, בחתונת הבן שלנו. הכמיהה לאדם המתוק והאוהב שהכרנו לעולם לא ייעלמו מחיינו"

סערת רגשות בביהמ"ש: אלמנת הנגיד ייללה בבכי
קנדל פליקס בבית המשפט צילום: באדיבות Hamodia.com

חמש שנים אחרי הטבח שזעזע את היהדות החרדית, קנדל פליקס, שהיה אחד מחוטפי ורוצחי הנגיד החסיד מנחם שטארק הי"ד, נידון למאסר.

פליקס הודה באשמה מדרגה שנייה ובהתעללות מדרגה ראשונה, משפחת שטארק אמרה כי גזר הדין שלו מקל יתר על המידה, שכן על פי סעיפי האישום, הוא חטף, השליך את גופתו של שטארק וגם הצית אותה. 

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הנגיד החסיד לבית סאטמר ר' מנחם שטארק, נחטף מחוץ למשרדו בוויליאמסבורג ב-2 בינואר 2014, וגופתו נמצאה בוערת בפח אשפה בלונג איילנד, למחרת.

התובעים בתיק הרצח הנורא, סבורים כי שטארק נחנק בטעות במהלך החטיפה שהיתה ניסיון שוד, שביצעו אחיו של קנדל, ארסקין פליקס, ובן דודו קנדל פליקס. קנדל הצטרף לאחרים ברכב המשפחתי אחרי שמנחם כבר נחטף, אבל כשנוכחו לדעת כי הנגיד אינו בין החיים, נסעו שלושת הרוצחים עם גופתו למחוז לונג איילנד, הסמוך לברוקלין, שם רכשו דלק, הציתו את גופתו והשליכו אותה בפח אשפה.

בהצהרות של אלמנת הנרצח ובני משפחתה, קראו האלמנה באשי שטארק ואחותה צירי הרשקוביץ, לשופט דני צ'ון לתת לקנדל עונש חמור ביותר. כך דווח באתר Hamodia.com.

הנגיד מנחם שטארק הי"ד. (באדיבות המשפחה)

"המשפחה חיה בייסורים כל הזמן", אמרה הגברת הרשקוביץ, כאשר נשמעו בכיות קולניות מצד משפחת שטארק באולם. "כל יום, המוח שלי לא יכול לשכוח מהמחשבה שמנחם נמצא בתוך פח אשפה, נשרף באש, ואני יודעת שאני לא היחידה שזה לא יוצא לה מהראש, הוא היה אדם טוב, מתוק ואוהב - וזה הזיכרון הסופי במוחם של הוריו, אשתו, ילדיו - וכולנו שהכרנו אותו ואהבנו אותו", אמרה אשתו באולם בית המשפט לקול בכי של שאר בני המשפחה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

"הוא היה אבא שמח, אוהב, שנחטף מילדיו", אמרה הגברת שטארק לשופטים. "הוא מעולם לא ראה את בתו גדלה, ולבנים שלי לא היה אבא בבר מצווה. הוא לא היה איתי כשבתי התחילה ללכת, והוא לא היה איתנו בהולדת הנכדים שלנו. מנחם לא יהיה איתי בשבוע הבא, בחתונת הבן שלנו. התינוק שלי היה רק ​​בן 20 חודשים באותו זמן, הוא לעולם לא יזכור את אביו", הוסיפה אלמנתו של הנגיד הי"ד.

"הטראומה מאותו לילה לעולם לא תעזוב אותנו. הכמיהה לאדם המתוק והאוהב שהכרנו לעולם לא ייעלמו מחיינו, לעולם לא יהיו זהים", כך האלמנה מפי אחד הנוכחים בבית המשפט שסיפר ל'בחדרי חרדים'.

אולם, למרות בקשתו התקיפה של התובע הווארד ג'קסון לבקשת עונש מאסר של ארבע עד 12 שנה, אמר השופט צ'ון כי הוא "שוכנע [לתת את העונש הנמוך] לאור גילו הצעיר של הנאשם וחוסר מעורבותו בפשעים נוספים.

"הראיות ברורות כי הנאשם הזה לא היה המוח מאחורי התכנון לחטוף את מנחם", נימק השופט צ'ון.

כשנשאל עורך דינו של קנדל, קנת' מונטגומרי, על ידי אתר Hamodia.com על תוצאות המשפט, הוא השיב, "חשבתי שזה הוגן, אבל משפחת שטארק הביעה מחאה חריפה על החלטתו של צ'ון".

"אני מאוכזב מאוד מתוצאות המשפט הזה, שאינו תואם את הברבריות של הפשע שעשה האיש הזה", אמרה גברת שטארק. "התוצאה של המשפט זה מוסיף עלבון לפגיעה".

נגד שני הרוצחים האחרים יינתן פסק הדין במועד מאוחר יותר.

מנחם שטארק רצח חטיפה בית משפט אלמנה קנדל פליקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד