כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ההקלטות • פרסום ראשון

סמוטריץ': "בכל נושאי הדת הם נגררו אחרינו"

האם מי שהיה בקדנציה האחרונה האצבע ה-14 של הח"כים החרדים, יהפוך ליריב או שמא אלה ימי הבחירות שגררו אותו להתבטא כך | הקלטה שאנו מפרסמים מכנס בחירות שקיים ח"כ סמוטריץ' הוא נשמע מבקר את החרדים ודורש ליטול מהם את המשרד לשירותי דת • האזינו

סמוטריץ': "בכל נושאי הדת הם נגררו אחרינו"
חבר הכנסת סמוטריץ' צילום: גילי יערי, פלאש 90

בזמן שהוא מסרב לתקוף את החרדים בריש גליי, במהלך ביקור בישיבה בירושלים, במהלכו ניסה יו"ר 'האיחוד הלאומי' חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', לשכנע את צעירי הציבור הדתי לאומי להצביע למפלגתו, ואמר כי החרדים הם אלה שנגררו אחרי 'הבית היהודי' בקדנציה האחרונה בנושאי הדת.

"מי שהוביל את מאבקי השבת בכנסת האחרונה היה חד משמעית אורי אריאל ועבדכם הנאמן (חה"כ בצלאל סמוטריץ' א.ק.), גררנו את החרדים מפה ועד פולחן באין ספור נושאים", כך הוא נשמע אומר בהקלטה שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

סמוטריץ' סיפר לשומעיו, "בחוק המרכולים, ראש העיר אילת שהוא איש חזק בליכוד, דרש להחריג את העיר אילת מהחוק, הוא עשה בלאגן בליכוד והיה חשש שלא יהיה רוב. בא נתניהו וסיכם עם החרדים בשקט בשקט שיחריגו את אילת והיחיד שהתנגד לזה - היה בצלאל סמוטריץ".

בהקלטה המתפרסמת לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים', שיתף חבר הכנסת את בחורי הישיבה, כי הוא נקרא אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שם נאמר לו כי החרדים הסכימו להחרגה, הוא ביקש לבדוק את זה מולם, הוא שאל את חה"כ יואב בן צור מש"ס שהכחיש את העניין מכל וכל, "הם לא יכולים להרשות לעצמם שהמזרוחניקים דתיים יותר מהם", עקץ.

"רק השבוע" הוסיף יו"ר 'האיחוד הלאומי' לספר, "שר התחבורה חתם על צו שמאפשר שמונים אוטובוסים בשבת, היחיד שפנה זה אני עבדכם הנאמן, ברגע שאני פונה וזה יוצא ל'בחדרי חרדים' פתאום שומע ליצמן מה סמוטריץ' פונה... אז גם הוא פועל וככה זה עבד".

גם בנושא מתווה הכותל, סיפר חה"כ סמוטריץ', "החרדים יצאו מהממשלה ואיפשרו לראש הממשלה להעביר את המתווה והיחידים שהצביעו נגד, היו אורי אריאל וזאב אלקין ואנחנו הבאנו לביטול ההחלטה, כי שוב ברגע שאנחנו הובלנו הם לא יכולים לתת לנו להוביל".

נדרוש את תיק הדתות

במהלך הדברים הצהיר חה"כ בצלאל סמוטריץ' כי 'איחוד מפלגות הימין', שהוא אחד מראשיו, צפויים לדרוש את המשרד לשירותי הדת שנמצא כיום בידי ש"ס ואמר, "אנחנו רוצים לקבל את התיקים הכי בכירים בעמדות השפעה הכי מרכזיות, אנחנו רוצים גם את תיק הדתות, אל תזלזלו בו".

לדברי סמוטריץ', "הדתות זה תיק שחלילה יכול לעשות המון קידוש השם וחלילה יכול לעשות המון חילול השם, אם דיברנו על היסוד הלאומי ועל היסוד הדתי, יש לנו צבא ממלכתי, משטרה ממלכתית, משרד אוצר ממלכתי ולא יכול להיות שלא תהיה יהדות ממלכתית" קבע הח"כ.

"הרבנות הראשית ומשרד הדתות במדינת ישראל טעונים שיפור גדול מאוד, אנחנו שואפים לכל התיקים האלה", הבהיר הח"כ הצעיר והנמרץ ושוב החמיא לעצמו, "מי שעקב ראה שעבדכם הנאמן יודע לנהל, גם עם הבית היהודי וגם עם עוצמה, ברוך השם אני לא מתכוון להיות יותר נוח ויותר נעים מול נתניהו - אנחנו נדרוש את התיקים הכי בכירים", סיים סמוטריץ' את דבריו הנוקבים.

(השתתפו בהכנת הידיעה: חיים ג׳רבי ואלחנן בן סימון)

הקלטות המשרד לשירותי דת כנס בחירות בצלאל סמוטריץ המפלגות החרדיות בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד