י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
כל המדפים התרוקנו תוך שעות

אויבת ישראל ניסתה לחבל ויצרה אפקט הפוך

אזרחית הולנדית צייצה בטוויטר נגד יינות ישראלים הנמכרים ברחבי מדינתה וקראה להחרים את התוצרת הזאת, שלדבריה מיוצרת בשטחים הכבושים | הציבור לא נשמע לה ויצא בהמוניו לרכוש דווקא את היינות הללו | מדהים

אויבת ישראל ניסתה לחבל ויצרה אפקט הפוך
יינות. אילוסטרציה צילום: unsplash

מייקה זאגט, אזרחית הולנדית, התומכת בחרם על ישראל, ניסתה לחבל בשיווק יין ישראלי לאלפי הולנדים, אך המחאה שלה יצרה אפקט הפוך.

הגברת צייצה בטוויטר תמונה של יין ישראלי מאחד היקבים המפורסמים, שעומד למכירה ברשת הסופרמרקט 'Hema' המחזיק ב-525 סניפים ברחבי הולנד.

אולם הציוץ שלה, שנועד למחות על מכירת היין הישראלי במדינה, הביא את תומכי ישראל בהולנד להתנגד לה במדיה חברתית בצורה מוצלחת, כך שהיינות הישראלים נמכרו ברשת בצורה לא מתוכננת והנושא הפך אתמול לנושא המדובר ביותר ברשת הטוויטר ההולנדית.

יריית הפתיחה של מסע הפרסום, היה כאמור ציוץ של הגברת, שבתפקידה חוקרת את האינתיפאדה של הפלסטינים, יש לה בסך הכל 1,300 עוקבים בטוויטר, ובכל זאת עם מנין כה נמוך, היא הצליחה להפוך את הרשת הגדולה פשוטו כמשמעו.

הגברת צייצה לרשת הספורמרקט, "היי, אתם מוכרים יין אפרת מהרי יהודה. האם זה אפשרי? אפרת והרי יהודה נמצאים בארץ פלסטינית כבושה. אפרת היא מושבה ישראלית בלתי חוקית. האם אתם יכול לאמת את המקור?".

היא צרפה תמונות של הבקבוקים המדוברים.

גדעון ואן דר סלויס, יועץ עסקי הולנדי, ועוד כמה תומכים פרו-ישראליים החלו לבקש בטוויטר מתומכי ישראל שיקנו מהיין, עם אשתאג "TipFromMieke" (טיפ ממייקי).

בתוך 24 שעות הטוויטר ההולנדי, ואנשים מכל רחבי הולנד החלו לעלות אצלם בחשבון תמונות של בקבוקי יין של אפרת שרכשו זה עתה.

בתוך שעות נמכרו אותן יינות אדומים ולבנים מאתר הסופרמרקט של הרשת הענקית המחזיקה כאמור ב-525 סניפים בהולנד לבדה. בהולנד חיים כ-40,000 יהודים, אבל הסיפור התפרסם הרבה מעבר לקהילה היהודית, כשגם ארגון "נוצרים למען ישראל" ארגון פרו ישראלי לא מסיונרי, פרסם באתר האינטרנט שלו את הסיפור וביקש מהגולשים לקנות את היין מהרשת. התוצאה. הבקבוקים אזלו מכל סניפי הרשת.

ינקי ג'ייקובס, רב מאמסטרדם שמנהל את בית חב"ד באחד הקמפוסים, אמר כי הוא מרוצה מהתנהלות הקמפיין.

"זה תענוג לראות, רק כמה ימים אחרי פורים, משהו רע שהופך למשהו טוב", אמר לאתר JTA.

הגברת שניסתה לגרום לחרם על היינות הגיבה על התגובות שהיא קיבלה "הן מאד מטרידות", מעבר לזה היא לא הסכימה להגיב על הצלחת הרשת למכור את כל היינות, היא נשאלה על הכשלון שלה, אך לא הסכימה להגיב.

הרשת הגדולה סירבה לומר כמה בקבוקים נמכרו, מאחר והם לא מדווחים על כמות מכירות של מוצרים כמדיניות. אבל הם אמרו שרבים מהסניפים שלהם מכרו את כל הסטוק, כמו גם מהאתר האינטרנט שלהם אזלו כל יינות מאותה חברה ישראלית.

יינות חרם על ישראל הולנד טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד