י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הישג לש"ס

השופט סירב להנפיק צו: הקמפיין יימשך

12 יום לבחירות: השופט חנן מלצר העניק לקמפיין האותיות בספר תורה של ש"ס חבל הצלה; זאת לאחר שהתנועה לאיכות השלטון טענה כי מדובר בשוחד בחירות

השופט סירב להנפיק צו: הקמפיין יימשך
פתק הצבעה עם תמונתו של מרן ואזכור לנתניהו צילום: חיים יהודה, פלאש 90

12 יום לבחירות, ואם היה נראה כי ש"ס יאלצו להסיר את הקמפיין הפוליטי שלהם, השופט העניק לתנועה חבל הצלה; כשהוא מסרב לקבל את בקשת התנועה לאיכות השלטון.

מדובר בקמפיין 'יוסף עליכם' שכונה קמפיין מצ'ינג. התנועה לאיכות השלטון טענה כי הקמפיין הוא בגדר שוחד בחירות, שכן כל מצביע שמביא מצביע חדש לתנועה יזכה באות בספר תורה שיוכנס לכותל המערבי.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי יו"ר וועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, הודיע כי הוא לא נעתר לבקשת התנועה לאיכות השלטון לאסור בצו מיידי את מבצע 'יוסף עליכם' של ש"ס וקבע דיון בעניין לשבוע הבא - שבוע וחצי לפני מועד הבחירות , שרק אז תוכרע השאלה המשפטית בסוגיה.

הודעת השופט מלצר

ההחלטה של השופט הגיעה לאחר שש"ס השיבו לטענות התנועה לאיכות השלטון כי מדובר ב'שוחד בחירות', כאשר עו"ד ישראל באך טען כי "אות בספר תורה הנו דבר ערטילאי שבוודאי אינו מוגדר כחפץ, ובוודאי אינו עולה לגדר קמע ו/או ברכה; ויובהר בניגוד לניסיונה הכושל של העותרת לצייר את האות האמורה כשוחד שווה כסף".

בין הטענות כתב עו"ד באך לוועדת הבחירות כי "חישוב פשוט של כלל אותיות ספר התורה העולות לסך 805,304 אותיות בספר התורה, חלקי עלות משוערת של כתיבת ספר התורה המתומחרת סביב 50,000 - מביאה את שווי האות לסך משוער של 16 אגורות בלבד!".

קמפיין ש"ס אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד