י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"שיתעסקו באלפים שעוזבים אותם"

ח"כ מלכיאלי זועם: "ביהדות התורה עסוקים בדשא של השני"

"שיתעסקו באלפים שעוזבים אותם": לאחר שתנועת "יחד" הודיעה על פרישה מהמירוץ ותמיכה ב'יהדות התורה' - חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי יוצא במתקפה חריפה על 'יהדות התורה' וקורא לכל הציבור הספרדי לשוב לביתו הטבעי ולתמוך במפלגה הספרדית - ש"ס • כל הפרטים

ח"כ מלכיאלי זועם: "ביהדות התורה עסוקים בדשא של השני"
מלכיאלי צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

בראיון שהעניק הבוקר (חמישי) ל'כאן מורשת', אמר חה"כ מלכיאלי כי "ש"ס היא הבית היחיד של כל הציבור הספרדי, שחשובה לו המסורת והשמירה על השכבות החלשות; עולם התורה הספרדי פורח אך ורק בזכותה של ש"ס".

מלכיאלי תקף את סיעת האחות, 'יהדות התורה', ואמר: "אינני רואה את יהדות התורה מתחילה פתאום לדאוג לעולם התורה הספרדי".

לדבריו, "בש"ס לא עסוקים בדשא של השני ולכן אין לנו שום מגעים עם הפלג הירושלמי; ביהדות התורה כנראה כן עסוקים בדשא של השני, במקום להתעסק באלפי הקולות שעוזבים אותם".

מלכיאלי אף התייחס להסכם שנחשף אמש בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים', לפיו יהדות התורה תסייע למוסדות הגר"מ מזוז.

בשיחה ב'כאן מורשת' אמר מלכיאלי כי, "המוסדות של כיסא רחמים נמצאים ברשת החינוך של ש"ס, מתקשה להבין את פרטי ההסכם".

בנוסף, התייחס חה"כ מיכאל מלכיאלי לחשיפת 'בחדרי חרדים' בה נשמע חה"כ בצלאל סמוטריץ' אומר כי החרדים הם אלו שנגררו אחריו בנושא השבת והמסורת; כך בנושא השבת, כותל וייתר הנושאים.

לדברי מכליאלי, "דברי סמוטריץ' תמוהים באשר לדאגתו לצביון היהודי של המדינה; מי שהוביל את המאבק בחוק המרכולים וישב בוועדת הגיוס ובשאר הנושאים הוא השר דרעי. לשלוח מכתבים זה נחמד, אבל זה לא נחשב להוביל את שמירת הסטטוס קוו".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף הבוקר כי במהלך ביקור בישיבה בירושלים, ניסה יו"ר 'האיחוד הלאומי' חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', לשכנע את צעירי הציבור הדתי לאומי להצביע למפלגתו, ואמר כי החרדים הם אלה שנגררו אחרי 'הבית היהודי' בקדנציה האחרונה בנושאי הדת.

"מי שהוביל את מאבקי השבת בכנסת האחרונה היה חד משמעית אורי אריאל ועבדכם הנאמן (חה"כ בצלאל סמוטריץ' א.ק.), גררנו את החרדים מפה ועד פולחן באין ספור נושאים", כך הוא נשמע אומר בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים'.

עוד אמר סמוטריץ': "מי שהוביל את מאבקי השבת בכנסת האחרונה היה חד משמעית אורי אריאל ועבדכם הנאמן (חה"כ בצלאל סמוטריץ' א.ק.), גררנו את החרדים מפה ועד פולחן באין ספור נושאים".

מיכאל מלכיאלי ש"ס אלי ישי הרב מאזוז כסא רחמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד