ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
ב'אגודה' מרגיעים

"זה לא לוקח קולות מש״ס - נחזיר 4 מנדטים"

ראשי אגודת ישראל מנסים להרגיע את הרוחות בעקבות האיחוד עם ישי וטוענים: "בבחירות הבאות נלך כל הציבור החרדי ברשימה אחת" | צפו בוידאו

"זה לא לוקח קולות מש״ס - נחזיר 4 מנדטים"
אגודת ישראל צילום: Aharon Krohn/Flash90

אחרי ההסכם בין ׳כסא רחמים׳ ל׳אגודת ישראל׳ ובעקבות הזעם בקרב חברי הכנסת בש״ס על כך שיהדות התורה רואה בשדות זרים - ראשי אגודת ישראל מבהירים כי אין כוונה לקחת קולות מש״ס וכי מטרתם הבעלדית היא להחזיר קולות שנעלמו בבחירות האחרונות וגרמו נזק לציבור החרדי.

סגן השר יעקב ליצמן התייחס להסכם ואמר בכינוס ׳אגודת ישראל׳ כי׳ "אנחנו גמרנו הסכם עם אלי ישי, זה חלקינו, זה כדי להביא את מירב הקולות שלא יתבזבזו; אלי ישי קיבל בבחירות שהיו קיבל כמעט 4 מנדטים שהלכו לפח".


סגן השר פרוש אמר בכינוס מועצת הקהילות שנתקיים אמש, "ההסכם של יחד עם 'יהדות התורה' הוא לא בכדי לפגוע במישהו או לנקר עיניים, מדובר בקולות שלא יצביעו במקום אחר ויהדות התורה עשתה את המוטל עליה בכדי להביא קולות לחזק את היהדות החרדית".

בכינוס התייחס גם חה״כ ישראל אייכלר שהיה חלק משיחות המשא ומתן כשאמר, "אנחנו רצינו ללכת יחד עם ש״ס, היו תקופות שנפגעו עם הספרדים אבל הפעם הזה היה קרוב שנלך שוב יחד, אין הבדל בין אשכנזים לספרדים כולם עם אינטרס יחד לשמור על זהות הציבור החרדי".

״לכתחילה״, הוסיף, "רצינו ללכת יחד עם ש״ס על אבל בבחירות הבאות נלך כל הציבור החרדי ברשימה אחת, היה מדובר שנלך עם ש״ס אבל לא יצא אל הפועל; אם היינו משאירים את תנועת ׳יחד׳ ללכת לבד הציבור החרדי היו מפסידים הרבה קולות - היה הולך לאיבוד ציבור גדול״.

אייכלר פנה לחברי ש״ס הזועמים אומר בכינוס כי, "אם היינו חושבים שזה לוקח קולות ממפלגה אחרת - לא היינו עושים את זה״, לדבריו, ״אנחנו לא רוצים לקחת לאף אחד, הם אמרו שהם לא ילכו לאף אחד אחר אלא אם היה יוצא למפלגות אחרות כמו הבית היהודי הליכוד כולנו והרב מזוז לא רצה שיילך למפלגה שאינה חרדית".

אגודת ישראל כסא רחמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד